Annandag jul...




                               

Tomten måste vara lika utmattad som jag....En ska springa runt som en galning och lämna klappar och en ska dansa in och ut genom dörren (= jag), för att det ska snöa....hujjaligen!

Inatt har jag iallafall suttit och googlat på snödanser....inte helt lätt ska jag säga!  Men iallafall hittade jag en sida från en snöhund nånstans i nordpolen, där fick jag veta hur jag skulle göra för att få ihop snö och kallgrader....Så idag, mina vänner, har jag gjort ett nytt försök...





         
                              ...ute är det vitt och kallt...





         
                                      ...gick i sakta mak...





         
                  ...njöt av snön och gick igenom alla turer i huvudet...





         
             ...hittade en lagom driva, där jag började med ett yyyyl...
                                (jo, man skulle göra så)





         
                  ...sen skulle man ta snett till vänster...två steg...





         
                            ...snurra ett halvt varv till höger...





         
                                    ...höger var det, ja...





         
                            ...titta upp mot väder-gudarna...





         
                                  ...två steg till vänster igen...





         
                                     ...samla ihop kroppen...





         
                                     ...ta sats utav bara fan...





         
                                ...explodera i ett kraftfullt hopp...





         
                                        ...yeeaahh....KLART...





         
                          ...blev alldeles yr av ansträngningen...





         
                     ...så jag körde huvudet rakt in i snö-väggen...





         
           ...tror att jag måste säga upp mej snart som snö-dansare...





Så ikväll blir det lugnt för min del....Har just fyllt på energiförrådet med lite leverpastej o köttbullar, tänker ta min snuttefilt och dra den över huvudet och sova!
Har just sett 'Tomten är far till alla barnen' och har förstått att han inte bara delar ut julklappar till alla snälla barn....han tillverkar dom också (barnen alltså)!




                                      HA NU EN SÄRDELES FIN KVÄLL!

                                               KRAMAR TORSTEN

Kommentarer
Postat av: Carina

hihi din snödans hjälpte en liten stund hade fullt med snö i morse när jag skulle till jobb men tyvärr är det borta igen nu så det håller inte i sig så länge. Ser att du har desto mer snö hos dig, du får dela med dig lite bättre :-) Härligt ser det ut hos er. Ha en fortsatt bra helg

2009-12-26 @ 18:34:55
URL: http://tysonochganget.blogspot.com/
Postat av: Sigge Svamphund

SNÄLLA!!!!!!!!!!!

Ingen mer snö och inga mer kallgrader till Sörmland!

Vi drunknar i snö!

Skicka allt vitt helvete till Strövelstorp, de gnäller för att de inget har.

Men se till att molnen håller tätt när de passerar här!

Postat av: Lillan & Zelda

Hahahaha, skrattade gott åt din snödans! Den var fin=)

Om jag dansat ute idag hade nog jag åxå dansat i en snödriva för jag har ju inte sett så bra p.g.a. min svullnad. Nu ser jag igen men hela min näsa är ÄNNU mera svälld och matte och husse skrattar åt mig för de tycker jag ser kul ut!:/

2009-12-26 @ 23:04:28
URL: http://zelda.bloggaratis.se
Postat av: alla strövelstorpslagottona

Det var en rackarns snygg snödans, hoppas bara den skickar hit snön. Vi läser att Sigge tycker du ska skicka hit ALLT. GÖR DET, vi har inken tinken snö.

Mamsen börjat komma ifatt sej nu, så det blev en blogg i kväll. God fortsättning på snöjulen

julepussar

2009-12-26 @ 23:34:38
URL: http://lagottoflickorna.se
Postat av: Snygg-Göte von Fornborgen

Torsten e du vaken???? Du, jag har tänkt på en sak... Jag vill inte att du ska bränna ut dig. Snödansen kanske inte funkar så häringa långt söderut. Torsten, det gör inget, jag gillar ju alla väder. Nu kan du ta ledigt. Du vet väl att påtänd e förstadiet till utbränd. Jag vill inte att du ska drabbas av det. Du har slitit för alla jädrans polare i hela landet. Nu får det tamejtusan vara nog. Rulla in dig i snuttefilten och bara mys. NU smyger jag vidare, jag hoppas att jag inte väckte dig. Sov vidare!!!! Mjuk vovve, varm vovve, liten boll av päls. Glad Torsten, trött Torsten voff voff voff..ZZZZZzzzzz

2009-12-26 @ 23:39:16
URL: http://colliepojken.blogg.se/
Postat av: Stella

Tänk att allt i Piteå är så vackert, skogen, snön osså du förståss!!

Dansen är skitsnygg, funkar inte den så funkar inget :-)



Jag och Dorran har världens godaste lördagsgodis ikväll, benen vi fick av dig, så smaskiga så!!



Kramar

2009-12-27 @ 00:21:12
URL: http://www.blondinstella.bloggagratis.se
Postat av: Tessan

TORSTEN DET FUNKADE, JIPPI!! Vi har kallare idag och snön har fallit och det bara tack vare dig;) Men du, ta nu lite semester och samla krafter...ät inte för mycket leverpastej för då måste du dansa "skitpolka" och den vill vi INTE ha hit!

Puss på käften!

2009-12-27 @ 00:31:24
URL: http://minahundarochjag.blogg.se/
Postat av: Elliot och Kulan

Japp din dans funkar... här har det snöat i två dagar nu. Nu är det slut på julen säger Kulan, men jag viiilll ha jul varje dag :-) Vet du Torsten, du ser ut som en stor gosig snöboll hela du.

Ha det jättebra

Elliot

2009-12-27 @ 02:42:44
URL: http://www.kulan.bloggplatsen.se
Postat av: Monica Hansen

Du är grym på snödans ju!

2009-12-27 @ 09:51:13
URL: http://stickebloggen.blogspot.com/
Postat av: Ville

Bästa Torsten du är ju helt fenomenal på att dansa...Matte och jag blir glada i hela kroppen av att se på dig ;)

Men som tidigare sagt " ta det lugnt nu och bränn inte ut dig"

Vad har du för nyårslöfte i år Torsten??(om du har något)

Mitt är att jag ska försöka vara mindre kaxig mot hanhundar , inte svära så mycket åt dom.....

Nospuss på er

2009-12-27 @ 10:18:37
URL: http://marno.bloggagratis.se
Postat av: Rosenvante

Den där dansen måste jag prova här också. Vår snö har nästan tinat bort helt och det är så trist. Min kompis Wilma åkte hem till Stockholm igår och det är så tråååååååkigt. Köttbullar är supergott, borde nog puffa till matte och tala om att det ligger en massa sådana i kylen och att vi djur gärna hjälper till att äta upp dem.

Vov

Ines

2009-12-27 @ 10:55:27
URL: http://rosenvante.blogspot.com/
Postat av: Totti

Vill bara meddela att dansen funkade. Vi fick snö igår, i lagom mängd för att ersätta det som smälte bort i förrgår, då det var plusgrader. Nu kan du hålla uppe några dagar, jag säger till när det behövs påfyllning.

2009-12-27 @ 12:04:29
URL: http://www.tottskrutten.bloggagratis.se
Postat av: Valle Vagabond

Oj vad du tar i, Torsten! Du kan nog ta det lugnare nu. Vintern är ju här. Nospuss och god fortsättning!

2009-12-27 @ 14:11:44
URL: http://vallevagabond.bloggagratis.se/
Postat av: Greta & Havanna

Torsten, Torsten, du är ju en sjutusan till dansare. Men du kan väl hoppa över Norrviken-skuttet, för där bor vår gamla morfar, 98-åriga Snygg-Göte, han orkar inte skotta mer snö nu.

Puss på sötnosen

2009-12-27 @ 17:27:59
URL: http://prinsessangreta.blogg.se/
Postat av: Jennifer

Snödansen verkar intressant! Ska prova den jag med! Vill ha mera snöööö

2009-12-27 @ 21:31:59
URL: http://livetmedruff.blogspot.com
Postat av: yrsa

Alltså Torsten kan du sluta med snödanserna nu - det räcker med snö. Matte och husse var ute och skottade vid 1-tiden i natt (för att slippa i morse). Det är klart vi måste försöka träffas. Matte jobbar dock den här veckan och alla husses barn kommer ikväll men jag hör av mig så fort vi kan. Jag är ganska besvärlig just nu och sticker så fort jag är lös och jag sticker lååååångt bort och struntar i att matte och husse går åt ett helt annat håll. Jag tyckte mig höra att ordet LINA började användas igen. Huja kanske bäst jag sköter mig. Puss /Yrsa

2009-12-28 @ 11:24:50
URL: http://akital.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0