Idag är vi glada...




                                                      Tjaba!


Imorse när vi vaknade.....TJOHOOOO!!! Det hade snöat massor!!! Men gissa om vi alla blev lite upplivade och glada?!!! -5 och SNÖÖÖÖ!
Så idag får ni äntligen lite snöbilder.....man vet ju aldrig, imorgon kan den vara borta!





         
                                 ...ute på morgonrundan...





         
                     ...blev tvungen att sätta mej och känna snön...





         
                              ...kom in med snö i skägget...





När vi sen var ute på lunchen, kl var kring 13, var det en underbart brinnande himmel...





         
                     ...och en fantastisk måne på väg att ta över...





          
                        ...även jag var stum av hänförelse...





          
                        ...tycker mej känna lukten av boll...





         
                                 ...ja absolut, lukten av boll...





         
                              ...den ska vara HÄR nånstans...





         
                                      ...HA HA, jag sa ju det...





         
                                     ...den ska jag ta hem...





Bollen bar jag sen hela vägen hem och den ligger nu i tryggt förvar i Torsten-lådan ovanför elementet!

Nu har vi varit ut på kvällsprommis och kameran var med....





         
                                ...julegranen på Rådhustorget...





         
                              ...många lampor efter Gå-gatan...





         
                                 ...åååå, det ville jag ha...





         
                                   ...poppeln på Byxtorget...





         
               ...försöker övertala husse att han ska gå och hämta
                                              pepparkaks-huset....





         
                                  ...jippiiii, en SNÖHÖG....





         
                               ...jag tror knappt mina ögon...





         
                       ...hänger kopplet snyggt över svansen...





         
                        ...men det bara trilla' ner hela tiden...





         
              ...slutligen, en utav smågranarna vi hämtade i helgen...






Inatt kommer jag att sova gott.....Hoppas vintern är kvar imorgon....hoppas, hoppas, hoppas....





                                    SOV GOTT ALLA MINA VÄNNER!

                                           KRAMAR TORSTEN


Kommentarer
Postat av: Snygg-Göte von Fornborgen

Prins Torsten e du vaken??? Du kanske redan somnat. Jädrans vad mycket snö. Jag förstår att du e glad, men jag e en frusen hund i södern. Jag vet inte riktigt vad jag tycker om snö. Här nere e det barmark. Lerigt, blött och alldeles underbart. I kväll bloggar inte jag. Matte tyckte att jag hade gjort mig förtjänt av en ledig kväll. Tur att du var flitig så man fick se snö. Hälsa matte att hon e en tusan till bildmakare.

Vi hörs!!! God natt!!!

2009-12-01 @ 21:28:31
URL: http://colliepojken.blogg.se/
Postat av: Stella och Doris

Va glada vi blir för er skull, lite avis, men som sagt väldigt glada, snö är ju toppen!!

Här har det varit kallt i dag, inget regn, vi får vara glada för det lilla :-)



Sov så sött dyre prins

2009-12-01 @ 21:51:59
URL: http://www.blondinstella.bloggagratis.se
Postat av: Totti

Hurra, nu känner jag igen dig. Snöhögs-Torsten är tillbaka. Hoppas det kommer lite vitt till oss också!

2009-12-01 @ 22:00:26
URL: http://www.tottskrutten.bloggagratis.se
Postat av: alla strövelstorpslagottona

Det var som tusan vad snö!!! Kan det va så att Posten har skickat dubbelt? Fattar inte hur mycket ni får på en gång. Skicka hit lite nu, vi har minusgrader och ska ta väl hand om den. Tänk den där ljusiga gågatan gick vi på i somras. Knappt vi känner igen oss. Lycko dej med snö.

snölyckopussar

2009-12-01 @ 22:55:08
URL: http://lagottoflickorna.se
Postat av: Cesare

Brorsan !

Så dj-kla fint ni har det däruppe i norr! som en sagovärld(typ jul på Liseberg, men på riktigt!)

Matte gillar inte snö.. Idag har det varit kallt, men jag tycker att det är helt ok. Matte och Husse fryser och bara jobbar! kan nån ta dem i örat ?

Kalla nattiskramar från

Cesare

Ps brorsan längtar efter dig

2009-12-01 @ 23:16:22
URL: http://www.lagottocesare.bloggagratis.se
Postat av: Tessan och "pälsbollarna"

Näää jägarns så fint!! Era månar är ju hur jäkla stora som helst! Assar säger att här är det för mörkt och disigt för att kunna ta en sådan bild:( Ja ja...väskan står ju fortfarande packad;)Tänkte åka till stan ( när snön kommer) och ta kort på "vinterljus" som finns här Linköping. Massor med ljusinstallationer och det ska visst vara kvar till 10 jan, förut hette det novemberljus och varade bara i nov. Jag låter inte Acke och Primo titta på din blogg ikväll, för sen kommer dom tjata hela natten om att åka till snön!

Sussilull ditt lilla snögull!

2009-12-02 @ 00:15:56
URL: http://minahundarochjag.blogg.se/
Postat av: Elliot

Du Torsten... min matte Kulan sitter här och suckar när hon ser allt det vita du hoppar i, det vill hon oxå ha säger hon, men vi har juuu sånt vitt vi med i en säck i syrummet fast Mia och Kulan stoppar i det i några larviga tomtar dom har sytt!!! då ler dom lite åt mig och säger att det är inte samma sak lille Elliot... visst är det väl det Torsten?

Elliot

2009-12-02 @ 02:24:07
URL: http://www.kulan.bloggplatsen.se
Postat av: Carina

Vad härligt med så mycket snö, skulle vilja ha lite så du kan väl ta och skicka över lite :-) Idag har vi det oxå kallt -4 så det ser lite ut som vi har fått snö men det är bara frost hehe. Hoppas ni får en bra dag

2009-12-02 @ 08:43:14
URL: http://tysonochganget.blogspot.com/
Postat av: Prinsessan Greta

Hej Prins Torsten!



Prinsessan Greta här. Jag och syrran är "kusiner" med Snygg-Göte, din kompis. Ja inte riktiga kusiner, det är våra mattar som är systrar. I går badade vi, fy sjutton vad äckligt. Min lillasyster Havanna påminner lite om dig nu. Hon blev nämligen klippt också. Kika in hos oss om du har lust :o)

Tass, tass

2009-12-02 @ 14:24:18
URL: http://prinsessangreta.blogg.se/
Postat av: Tuna

Det där är lite orättvist! Kan du inte skicka hit en hög åt mig? Här är det bara ishalka och rimfrost.

2009-12-02 @ 16:24:14
URL: http://tuna.bloggagratis.se
Postat av: Ruff

så fint ni har det där uppe!!!

2009-12-02 @ 17:41:30
URL: http://livetmedruff.blogspot.com
Postat av: Snygg-Göte von Fornborgen

Tjingeling!!!

Vad tusan gör du i dag din lilla prinskorv??

I Skåne har solen hälsat på. Det var ovanligt. Matte och jag e lite ovänner idag, så jag väntar på att det ska bli i morgon då är allt glömt.

Ha en go kväll!!!

Vi syns i morrn!!!

2009-12-02 @ 19:11:34
URL: http://colliepojken.blogg.se/
Postat av: Rosenvante

Så härliga bilder. Så där har vi nästa aldrig på ön. Vackert smyckat med lampor också. Lite avis blir man allt.

2009-12-02 @ 20:37:32
URL: http://rosenvante.blogspot.com
Postat av: Monica Hansen

Så fina bilder, och snö:)

2009-12-03 @ 08:58:28
URL: http://stickebloggen.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0