Nu tändas tusen juleljus...



                                                       Tjo!


Höll inte på att bli nån blogg idag.....Vi somnade hela högen efter en sen middag och vi hade kunnat sova än om inte vi blivit väckta....

Vi hade en trevlig kväll igår, tillsammans med Monica (min gudmatte) o Tomas....De hade inga hundar med sej, så det betydde ju extra mycket gos med mej, lockiga fina T!!!

Idag har vi varit en sväng på G(läntan), men det blåste kallt minsann, så matte kunde inte ta så mycket bilder....Har inte jag sagt åt henne att låta sitt skägg växa...nädå, hon ska plocka bort vartenda litet strå som sitter där i ansiktet! Jag har ju skägg i hela ansiktet och inte störs jag det minsta av lite kalla vindar och minusgrader inte!
Nu vill hon påstå att det var mest fingrarna hon frös om, inte ansiktet....men jag hörde nog!

Sen har vi klätt julgranen och pysslat på med det ena o andra....Husse o matte har varit och handlat en massa gottigt till julen, gissa om jag ser fram emot julafton!!!





         
                        ...ett grått och ganska kylslaget Gläntan...





        
                 ...och jag har fått bollen nu när frisbeen är död...





         
                       ...uppenbarligen vinter nu, isen den växer...





         
                         ...isen är dessutom väldigt halkig...





         
            ...men som vanlig är det vackert på vårat smultronställe...





         
                               ...fixade ett 'bock'-skägg idag...





        
                     ...granen står så grön o grann i stugan...





         
                       ...snygg-tomtarna har fått egna julkulor...





         
                      ... och jag poserar med den 'lilla' bocken...





         
                                ...nu myser vi med en brasa...





Nu måste jag nog gå ut och dra kvällspinket....Känner mej trött fortfarande, ska nog gå o sova nu....





                                               Syns i morgon!


                                                 SOV GOTT

                                           KRAMAR TORSTEN

Kommentarer
Postat av: Snygg-Göte von Fornborgen

Tjena Torsten!! Jag hade gått och lagt mig men jag gick upp igen. Jag va ju tvungen att kolla om du har fått rätt på vilken dag det e. Torsten det e söndakväll. Nu kan jag ju säga godnatt. Killkram och sov gott. Vi syns i morrn!!!!

2009-12-20 @ 22:46:26
URL: http://colliepojken.blogg.se/
Postat av: alla strövelstorpslagottona

Vi trodde att tomtarna alltid hade kulor!!!!!

Skicka hir gudmor och gudfar illa kvickt, vi har inte fått nåt gos i dag. Mamsen bara far runt i köket. Viktiga göromål säger hon. Men vi då?

Söt är du så hjärtat snörs samman säger mamsen. Vi håller ju alltid med henne.

vinterpussar

2009-12-20 @ 23:08:06
URL: http://lagottoflickorna.se
Postat av: Elliot och Kulan

Åhh Torsten.. har du ett helt träd inne!!! Det snackas det om här oxå, men jag har inte sett det än. Vad gör man med det?? pinkar man på det när man lärt sig lyfta på benet eller... skägg har jag oxå haft idag när jag var ute i snön. Jasså din matte plockar oxå bort sitt skägg, det gör min med... det som är så snyggt!!

Godnatt ohh dyre Prins

2009-12-21 @ 01:34:27
URL: http://www.kulan.bloggplatsen.se
Postat av: Ressu

Snöhögar är störtkul! Det tycker jag också. Görkul att gräva djupa gropar och gångar i. Och jag har kommit på att det är mindre snö under yviga granar ... så dit letar jag mig för att "kröka rygg". Idag har jag skällt på en skidåkare som kom i skogen - med ett stort fång granris. Det såg lite läskigt ut tyckte jag först. Men hon blev varken rädd eller arg - så vi slutade som kompisar.

Allt gott till dig!

// Ressu

2009-12-21 @ 10:38:21
URL: http://www.ressu.se
Postat av: Rosenvante

Så juligt o fint ni fått. Brasa har vi också men det andra säger matte att det inte dyker upp förrens den 23 december. Jag har fått hit min bästis Wilma nu och jag har busat och irriterat henne på promenaden idag. Gamla damer är inte så lättroade, och har inte lika mycket spring och bus i benen som vi ungdomar. Men det är mysigt att ha henne här.

Fint bockskägg du lagt dig till med.

2009-12-21 @ 14:38:23
URL: http://rosenvante.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0