Söndag och 2 advent...




                                                  Tjenixen!



Jösses amalia, vad helgerna går fort....ja, veckorna också för den delen! Kan man verkligen inte göra något för att sakta ner tiden lite?

Igår lördag var det snöigt här....tyvärr inte alltför kallt så snön blev något 'kramig'... Vi var ute och kastade frisbee i snön, vilket gjorde mej helt slut, jag sov sen heeela eftermidda'n och kvällen blev också väldigt sömnig!

Idag har det inte snöat, men det är väldigt grått ute och tyvärr +1, tursamt nog har det inte ännu blivit blött, så vi får hoppas att det håller sej något så när kallt....
Vi har varit och hälsat på 'mormor o morfar' i Kinnbäck och där var allt som det skulle...Vi blev bjudna på nybakade kakor som smakade jättegott!





         
        ...först måste ni få se att jag verkligen fick mitt goda älg-ben...





         
                     ...hade knappt tid att heja på Calle i Idol....





         
                         ...min blick ser nästan drogad ut...





         
           ...på lördagmorgon starade vi upp en dator som matte
                 hade hämtat hos Yrsa, den både luktade Yrsa och såg
                   ut som henne när hon var valp...





         
                           ...sen drog vi ut på frisbee-tur...





         
                           ...nu du husse, nu får du kasta...





         
                                  ...men kasta nångång då....





         
                                       ...aaand aaaction...





         
                               ...jajamensan, jag tog den...





         
            ...hade inte tänkt säga var vi är, men det kanske syns...





         
                        ...det var en jädrans 'kramig' snö...





         
                                       ...jädrans 'kramig'...





         
               ...husse o matte har fått den här av mej i julklapp...
             (de stod och trånade i ett skyltfönster härom-kvällen)





         
                ...ja, det blev ju i förskott, men dom blev ju så glada...





         
                   ...blev ju jäkla fint, jag är världens bästa hund...





         
                                    ...nu är vi i Kinnbäck...





         
                  ...dom sa hamnen, JAAA vi ska nog åka båt...





        
                            ...men, var fanken är alla båtar...





         
                             ...jösses, jag tror dom har drunknat...





         
                          ...nähäää, åhååå, de står på land...
                    





         
                     ...jag som ville till stugan på ön där ute...





         
                   ...följde ett skoterspår en bit...men dom dårarna
                                     verkar också ha drunknat...





         
                              ...snart blir det sommar igen...
                                    (tiden går ju så fort)





         
                         ...äh kom så tar vi skogvägen tillbaka...





        
                             ...eeeh, var det den här vägen...





         
                            ...tror jag går efter dej, husse...





         
                        ...jaaa, jippiii, nu känner jag igen mej...





        
                  ...men va fan, vad var det där för en fartdåre...





         
                          ...nä, jag hann aldrig se vem det var...







Nu stundar kvällen och husse gjort upp eld i kaminen...väldans varmt, väldans mysigt! Synd att jag inte har så mycket kvar av älg-benet...inga goda köttslamsor iallafall, bara ett hårt vitt ben kvar!





                                         HA DET GOTT I KVÄLL!


                                            KRAMAR TORSTEN


Kommentarer
Postat av: Snygg-Göte von Fornborgen

Hallå Prins Torsten!!!

Vilken toksnöig dag du har haft. E det vanligt att både båtar och skotrar drunknar?? Det var jädrans läskigt.Vi har fortfarande (sommar)varmt i Skåneland, det känns som om vi blir utan snö i år. Inte mig emot, jag gillar ju regn och skitiga vägar. Det e mysigt med grus i pälsen.

Sov gott Torsten vi syns i morrn!!!



2009-12-06 @ 21:16:12
URL: http://colliepojken.blogg.se/
Postat av: Stella och Doris

Sicken kille du är som köper så fin julklapp, nu började vår mattes ögon tindra, hon ska minsann skriva önskelista och ge oss, få se hur vi ska klara detta...



Vi är VÄLDIGT avis på all er snö, vill oxå ha!!



Kramar från Boråsbruttorna

2009-12-06 @ 21:20:54
URL: http://www.blondinstella.bloggagratis.se
Postat av: Ressu

Hej du glade, ta dig en spade, men gräv inte ner dig, för vi vill se dig.

Vilken fin lampa du köpt till dina tvåbeningar, superläcker. Fiffigt av dig att göra det i förskott ... då vet de ju vad som gäller inför julafton!

Sköt om dig

2009-12-06 @ 21:32:22
URL: http://www.ressu.se
Postat av: Timse och Ina

Åh vad härligt du ser ut att ha det i snön... kan du inte skicka ner lite vitt till oss med snart? Voff!

2009-12-06 @ 22:06:31
URL: http://timsevimse.blogg.se/
Postat av: alla strövelstorpslagottona

Helt klart är du världens bästa Torsten. Tänk att du har köpt en julklapp till dina "föräldrar" och vilken utsökt smak du har. Kanonläckert säger mamsen. Som vanligt får hon en tår i ögat när hon ser dej. Vi får mest känning av bus.

pussar

2009-12-06 @ 22:29:21
URL: http://lagottoflickorna.se
Postat av: Yrsa

Gick det bra med datorn? Moncho är opererad - akut i lördagskväll. Huja huja - jag får nog inte busa med honom på ett tag. /Yrsa

2009-12-06 @ 23:30:41
URL: http://akital.bloggagratis.se
Postat av: Elliot

Vaa skall vi köpa julklappar??? jag trodde att vi skulle FÅ julklappar. Men det är nog bara för att du har blivit stor Torsten. JAg skall oxå köpa när jag blir stor. På tal om köpa.... nej det var ingen som köpte Kulan på marknaden i går, så jag blev jätteglad när hon kom hem, ända tills jag åkte in i duschen då fick jag lite fula tankar i huvet att hon gott kunde blivit såld. Men å andra sidan så var jag väldigt ren och fin när vi var och hälsade på Stella och Dorran idag. Luktade gott och så, men Stella sa : "åh här luktar karl, men jag ser ingen" Vad menade hon med det Torsten ???

Beundrande kramar från Elliot

Ps: Kulan hälsar att du är gullego

2009-12-07 @ 02:04:47
URL: http://www.kulan.bloggplatsen.se
Postat av: Bella & Smilla

Söta Torsten va bra du är som köper så ursnygg lampan ser läckert ut våran matte blev lite avis.

Det är en sak Smilla inte begriper kramsnö är det fel på det? Finns inget roligare du ska be husse göra snöbollar som han ska kasta så kan du fånga dom i luften och så förintar man dem, tugg, tugg, skitkul.

Vi blev lite fundersamma älgmärgben går det också äta hm... vi har ju en som springer utan för vårat staket kanske skulle vi hugga in på den men hon ser lite stor ut så vi har bara nöjt oss med att skälla som bara den, det är i alla fall rysligt stora ben. Och du Torsten gå inte ut på isen innan den är tjock och hård så du inte druttar i plurret.

Kramar

2009-12-07 @ 07:45:01
URL: http://teamlagotto.blogg.se/
Postat av: Totti

Drägel, drägel, älgben ser smaskigt ut. Hinner nog inte skriva så mycket. Måste ut och se om det finns några älgar på tomten.

2009-12-07 @ 10:50:52
URL: http://www.tottskrutten.bloggagratis.se
Postat av: Monica Hansen

Snygg lampa, Torsten!

2009-12-07 @ 16:23:41
URL: http://stickebloggen.blogspot.com/
Postat av: Ruff

Sån lampa vill matte med ha! Skit snygg! Kan du inte skvallra om var du köpt den? Suck o ingen snö har vi fått än! Men såg dina tjusiga snöbyxor :) matte såg en ny spray i djurbutik som delar lokal med faster, man kunde spruta den på benen så att snön inte fastnar så där mycket. Vet inte alls om den funkar men de påstod de i affären. Ska iaf testas såfort vi får lite snö här!

2009-12-07 @ 18:52:40
URL: http://livetmedruff.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0