Influensa-tider....



                                                  Hallojsan!!!


Min husse har däckat.....feber o hosta o snuva! "Schweinigt" va?!! Ja, så idag har det inte blivit många knop, mest att försöka få tiden att gå! Himla tur att vi fick in dörren innan han segnade ihop! Finliret får vi ta en annan dag, huvudsaken att vi har en dörr att låsa...:)

Elsa har ju sovit här inatt, ja hennes matte kom också hit sent inatt för att sova i sin gamla säng, min matte tyckte att det var ganska mysigt att dom var här imorse! Fast Elsa hade mycket matte-längtan igår, hon var inte riktigt på topp...men hon fick låna min matte en stund och då blev det lite bättre!





         
              ...hallå där, bruden, har du löst häng-biljett, eller.....





        
                        "...ja, tänk för att jag faktiskt har det...."





        
                 ...jaså minsann, fast kostar det så smakar det....





        
                             ...sen fick Elsa matte-längtan...





        
                       ...jag försökte trösta så gott jag kunde....




         
                            ...hon fick ju låna min matte...





         
           ...försökte knöla in mej hos husse, men han tog för stor plats...





Hade faktiskt mer bilder från idag, men som vanligt är bloggen seg så nu ger jag upp för idag....man ska tydligen blogga helt andra tider på dygnet....nu är vi irriterade igen!!!

Appropå min nya sele....Matte känner sej jättenöjd tydligen, ja jag hade ju blivit ganska duktig i kopplet, men selen gör att mina tvära ryck mot samtliga lyktstolpar och träd nu har eliminerats betydligt....vilket gör att mattes armar är i normal längd när hon kommer hem och risken för whiplash-skador har minskat ! Ni som är intresserade kan gå in på Swedish dogdesign och läsa mer om den, för den håller faktiskt vad dom lovar! Matte vill ändå poängtera att man även i fortsättningen får fortsätta och nöta med kopplet så att inte vi hundar glömmer av oss....





           
                                       NATTI, NATTI !!!


                                     KRAMAR TORSTEN










                  

Kommentarer
Postat av: laurence

du är för söt Torsten.

2009-11-01 @ 21:59:49
URL: http://saphira.bloggagratis.se/
Postat av: alla strövelstorpslagottona

Du är dp sötast av de söta. Det riktigt kniper till i hjärtat, och så snäll du är mot Elsa. Hälsa husse att han ska bli av med den där sjukan som han har.

pussar

2009-11-01 @ 22:29:55
URL: http://lagottoflickorna.se
Postat av: Cici Lindgren

Tack Torsten för att du berättade om din nya sele. Nu har jag varit in på den där sidan och har redan beställt en sele till Cilla. Hon går i vanliga fall fint i fyra steg och sen bär det av tills matte ger nåt ljud ifrån sig, då blir det fyra fina steg igen och sen bär det av...

2009-11-01 @ 22:44:43
Postat av: kulan

Åh vad du är snäll Torsten som lånar ut din matte till Elsa. Oppps ,det var ju inte kul att husse blivit sjuk, hoppas att det bara är vanlig förkylning. Du får ge han en puss på trynet (f´låt kunde inte låta bli) så blir han nog snart frisk igen

kulan

2009-11-02 @ 00:51:55
URL: http://www.sykulan.se
Postat av: Bella & Smilla

Söta Torsten man vill bara pussa dig där du ligger och sover. Nu får du sköta om husse så han blir frisk igen. Så här års är det väldigt mycket sådant jobb men det är tur de har oss stöttepelare som tar hand om sjuklingarna.

2009-11-02 @ 06:50:58
URL: http://teamlagotto.blogg.se/
Postat av: ressu

Faktiskt måste jag instämma med vad alla tjejer säger här ovan: Du är för söt.

Men det kan man väl säga som vuxen man till en ung pojke. Dessutom tror jag att vi lagotto kommer att vara just 'söta' livet ut, hur gamla vi än blir.

Det har inget med manlighet att göra, maskulina kan vi ju vara ändå - men några dobermans är vi ju inte precis.

Hoppas din husse kryar på sig - mitt fotfolk har varit förkylda (inte sviniga) i över en vecka nu!

Ha det gott!

2009-11-02 @ 10:22:08
URL: http://www.ressu.se
Postat av: ressu

Glömde säga att det var en fin dörr ni fått!

Vi planerar dörrbyte till våren. Husse har lite mera framförhållning, matte tycker "varför inte NU"

2009-11-02 @ 10:24:21
URL: http://www.ressu.se
Postat av: MonicaHansen

Stackars husse! nu får du koka te med honing i och värma fötterna och.. hoppas han blir bättre snart:)

2009-11-02 @ 10:34:40
URL: http://stickebloggen.blogspot.com/
Postat av: Tessan och "pälsbollarna"

Söt propp är du, riktigt som en bomullstuss! Men hoppas verkligen INTE husse fått "sweininfuense", den är ju inte att leka med! Du får se till att vara go och snäll med honom,ge honom många blöta "prins pussar" :) Ja akta bara han inte blir en groda... Jag har nyss tagit den första "shotten" i min mage....syptom som jag kan få inom 4 timmar, INFLUENSA LIKNANDE! Vill inte...det räckte med dom jäkla symptomen på vaccinet! Tjohooo nu ska jag snart masa mig iväg med Kicki på hennes valpkurs, får se om jag däckar!



Kramis och pussis!

2009-11-02 @ 17:56:24
URL: http://minahundarochjag.blogg.se/
Postat av: Carina

Vad snäll du är Torsten som tröstade Elsa, du är verkligen en riktig kompis. Bara älskar den sista bilden på dig, så fint när du ligger och sover. Du ser så otroligt mjuk ut...

2009-11-02 @ 19:29:47
URL: http://tysonochganget.blogspot.com/
Postat av: kulan

Oj vilken fin dörr du har fått. Den hade jag helt missat. Tala om skillnad....

Jag har skaffat ny dator så den har jag hållt på med i 2 dagar, men nu äntligen har jag fått in det mesta och fått igång den.kramar

kulan

2009-11-03 @ 02:50:54
URL: http://www.sykulan.se
Postat av: Ville

Till Husse!! Krya på dig..jag hörde någon säga häromdagen att om man ville skydda sig mot svininfluensan skulle man kasta ut suggan och ta in ett lammkött istället!! jag vet inte vad som menas med det men herrarna runt om tanken skrattade gott.

Till Torsten: Sicken kille du är som tar hand om Elsa och delar med dig av din matte.

Du får här av mig en hedersklapp med vacker tass!!



Till matte! Håll ut , det är aldrig lätt att ha en sjuk man i huset. Nospussar skickas till dig med styrka i!!

2009-11-03 @ 09:49:08
URL: http://marno.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0