Med risk för att verka tjatig....




                                                  Hallojsan!



Imorse vaknade vi till ännu en strålande dag....Glada miner och lite velande hit o dit vart vi skulle åka! Skulle vi ta Gläntan eller skulle vi ta skogen....egentligen var valet inte så svårt eftersom vi alla ville till samma ställe....skogen fick vänta!
Så med risk för att verka tjatig, vi for till Gläntan....världens mest underbara ställe på jorden (åtminstonde Piteå), det är väl inte för inte som Piteå kallas för 'Nordens riviera'!!!





         
                              ...lika glad var jag idag....





         
                               ...lika vacker var det också...





         
                           ...undrar bara var min boll är...





         
                          ...ni kan kolla utsikten medan jag letar...





         
                               ...oj, hade den visst i munnen...





         
                                  ...det är nästan magiskt...





         
                            ...man glömmer nästan bort sej...





         
                ...hm, ni får ursäkta, men matte envisas med detta...





         
                                     ...inte stöta mark...






        
                            ...husse skickar en glad hälsning...





         
                                        ...det gör jag med...





        
                               ...ja, matte det ÄR fint...





        
                          ...men du tycks ha glömt Prinsen...





         
                    ...sådärja, jag sprang viss förbi linsen...





        
                             ...jag flyger, jag svävar fram...





        
                                ...ibland stannar jag upp...





        
                 ...och sätter mej, man fastnar bättre på bild då...





         
                          ...men för det mesta springer jag...





         
              ...den där jäkla bollen envisas med att fara hit o dit...





        
                                      ...okeeeej, dags igen...





        
                            ...hallåååå, matte, HÄR är jag....





        
                       ...ge hit nåt gott nu, sitter ju jätte fint...





        
                             ...eller så kastar ni bollen bara...





        
                              ...NÅT kan jag väl få, va'...





        
                                 ...bollen är ändå bäst...





Snart är det måndag igen och enligt väder-gumman på tv så blir det grått igen....Jag hoppas det blir vitt jag, hoppas, hoppas, hoppas!!!

Vi har nyss sett 'Mamma Mia', matte har sett den jätte-många gånger, men hon säger att hon blir så himla glad av den så hon kan se den hur många gånger som helst....fast glad vet jag inte, hon satt ju och lipade nästan hela tiden....

Då tror jag att jag är klar för idag, imorgon återgår jag till att vakta huset....




 
                                              NATTI, NATTI !!!

                                            KRAMAR TORSTEN









Kommentarer
Postat av: Ressu

Heja Torsten - spring förbi linsen du! Solnedgångar eller uppgångar - vad är väl det mot en glad lagotto i sina bästa år? Och du - på stubbar, stockar, stenar och soffor ska man få och ge pussar - för att sen få godis! Det är därför det heter pussstenar..... (det ska vara 3 's')

Sköt om dig och ha en bra vecka!

2009-11-22 @ 21:26:26
URL: http://www.ressu.se
Postat av: Stella och Doris

Här lyser solen fortfarande med sin frånvaro, gräsmattan har förvandlats till sumpmark så vi anser att vi har tur som får komma in hit och se ert vackra väder!!

Sol, vatten och boll vad mer kan en Lagotto önska sig?!



Kramar!!

2009-11-22 @ 21:42:56
URL: http://www.blondinstella.bloggagratis.se
Postat av: alla strövelstorpslagottona

Hoppetti skutt på dej sötnos. Vilka fina bilder matte får till, hur gör hon, eller är det du?

Den där gläntan missade vi när vi var hos dej. Måste genast säga till våra folk att åka till dej snart. Men hörde papsen säga att nu behöver vårat hem på fyra ben, eller om det var hjul, sova tills det blir vår. Fattar du, helt instängda i denna landsändan. Dags att ringa HOM.

pussar

2009-11-22 @ 22:50:02
URL: http://lagottoflickorna.se
Postat av: Totti

Matte är alldeles stum. Hon förstår inte varför inte National Geographic varit i Gläntan och gjort bildreportage på denna överjordiskt vackra plats.

2009-11-23 @ 02:14:55
Postat av: Snygg-Göte von Fornborgen

Tjenare Prins Torsten!!!

Fasen va glad jag blir att du har letat efter min boll. Jag såg vad härligt du hade vid stranden när du letade. Fina bilder på en jädrans stilig hund. Du jag tänkte länka din blogg om det är ok. Jag känner att fler behöver träffa dig. Ha en tusan till dag så hörs vi.

2009-11-23 @ 08:04:19
URL: http://colliepojken.blogg.se/
Postat av: Tessan och "pälsbollarna"

Såååå vackert ja jag vet att jag börjar bli tjatig;) men men kan inte låta bli att bli helt betagen i erat vackra landskap!! Ja såklart med en vacker Torsten och en matte som har blick för foto



Pussar på din vackra "nuna" ( ansikte om du inte vet vad det betyder:) )

2009-11-23 @ 11:18:59
URL: http://minahundarochjag.blogg.se/
Postat av: Monica Hansen

Vi älskar bilderna när du flyger fram, Torsten!

2009-11-23 @ 15:12:40
URL: http://stickebloggen.blogspot.com/
Postat av: Valle Vagabond

Du har det bra du, Torsten! Springa omkring vid havet och njuta av solen. Ser alldeles UNDERBART ut. Inga trista leriga vägar där inte. Må solen fortsätta att lysa på dig!

2009-11-23 @ 19:19:52
URL: http://vallevagabond.bloggagratis.se/
Postat av: Lillan & Zelda

Heeeelt enkelt underbara bilder!!

Vi längtar åxå efter snö... hoppas och längtar!

2009-11-23 @ 22:04:33
URL: http://zelda.bloggagratis.se
Postat av: Cesare

Brorsan!

Så himla fint du har det! Matte har aldrig varit så långt norrut så hon är stum av beundran !

Synd att det är så långt..

Nattis från

Cesare

2009-11-23 @ 23:07:57
URL: http://www.lagottocesare.bloggagratis.se
Postat av: Tim och Ina

Vi är bara liiite avis... vi vill också vara med och busa i gläntan!

2009-11-23 @ 23:12:50
URL: http://timsevimse.blogg.se/
Postat av: Sara

Vilka himla härliga bilder!! Är helt avis!

2009-11-24 @ 00:11:57
URL: http://sassabarill.blogg.se/
Postat av: Snygg-Göte von Fornborgen

Tjenare Torsten!!!

Vilken tur att vi har hussar som vill myspysa i soffan. Det finns faktiskt kamrater som inte får komma i närheten av soffregionen. Vi valde helt enkelt bra familjer. Jag hörde just på vädret att det var snö på gång i norr. Jädrans vilken tur för dig. Här nere i södern skiner solen, men det blåser som bara den. Typiskt Skåne. Men vad gör väl det när man kan myspysa.

Tjingeling från en tusan till colliepys!!!!

2009-11-24 @ 08:45:54
URL: http://colliepojken.blogg.se/
Postat av: Tuna

Ojoj, vad fina bilder!! Fotografen får fem plus! Och du är ju jättefin där du strosar omkring. Du verkar trivas i din glasbubbla också. Hälsningar Tuna Luna

2009-11-24 @ 09:41:28
URL: http://tuna.bloggagratis.se
Postat av: Sara

Ja, det är kanske lite avisvarning, särskilt med tanke på hur mycket du fotar! :)



Men jag är avis på eran dörr! ;)

2009-11-24 @ 13:50:09
URL: http://sassabarill.blogg.se/
Postat av: Ville

Hej du störtsköna Torsten...snygga bilder på dig när du flyger fram....

Min matte kollar också den där mammanmia för att bli glad i själen....fattar nada. Glad i själen blir man av att vara ute, springa fritt och köttbullar och en och annan tik.

Ha det gott polarn...

2009-11-24 @ 15:33:33
URL: http://marno.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0