Sömnig söndag...



                                            


Jojo minsann....Har dom inte varit väldigt sega idag, mina husfolk?!!! Det räcker till att ligga och jäsa framför tv'n....dom är med andra ord inte så kuliga! Jag kommer att utfärda ett fest-förbud nu i mååånga veckor för så här kan vi ju inte ha det!

Igår ansträngde sej lite mer, vi for till vårt bästa ställe....





         
               ...först får ni säga hej till min nya kompis Anna Anka....
                    och hejdå för hon har fått näbben bortskalad...





        
                     ...igår var det vinter väder, idag är det tö...





         
                                   ...tjofadderittan-flöjt....





         
                                 ...vågorna möter snö o is...





         
                         ...100% redo för en trevlig stund...





         
                             ...ja, vad är det jag kollar på...





        
                         ...å fan, det flyger en pinne i luften...





         
                                        ...jag tar den...





         
                                            ...jag hann...





         
                         ...husse vill som vanligt ha min pinne...





         
                   ...men jag är ju som vanligt alldeles för snabb...





         
                             ...åtminstonde snabbare än husse...





              
                                              ...vackra vyer....





         
           ...nu kan man ju undra varför husse står där och ser sur ut...



...det ska jag allt berätta! Jo, när vi härjat klart ute på Gläntan och skulle hem, öppnar husse 'skuffen' (den måste öppnas med nyckel), ber mej att hoppa in, sen slänger han in koppel OCH bilnycklar, stänger luckan och inser att nu är jag inlåst med bilnycklarna och dom står utanför och kommer sej inte in!!! Behöver jag säga att nya svordomar lästes upp!!! Efter många om och men fick vi tag i 'farfar' som kunde fara och hämta extranyckeln och komma och rädda mej!
Nu kan vi ju också konstatera att det inte bara är mattar som drabbas av tillfällig sinnesförvirring, utan även hussar!!!





        
           ...gick väl ingen nöd på mej därinne bakom immiga rutor...





         
                                ...slutet gott, allting gott...





                                  HA EN SKÖN SÖNDAGKVÄLL!!!


                                       KRAMAR TORSTEN

Kommentarer
Postat av: Stella

Ja dessa hussar med bilnycklar, min gjorde ju likadant när vi var på väg till fjällen....



Synd att det töar hos er, vi får hoppas på mycket snö i HELA Sverige snart!!



Puss o kram

2009-11-15 @ 21:36:11
URL: http://www.blondinstella.bloggagratis.se
Postat av: alla strövelstorpslagottona

Bättre inlåst än utelåst tycker vi. Jädrans söt du är säger mamsen så fort hon ser dej. Men vi då?, inte i närheten av Torre Torsten kvider hon då. Sååå himla orättvist!!!!

Men okey då, vi är ju med henne alltid, så det får väl gå.

Störtmysiga bilder.

pussar

2009-11-15 @ 21:49:43
URL: http://lagottoflickorna.se
Postat av: Totti

ha, ha, om husse inte varit på fest i helgen kanske han hade kommit ihåg att hålla rätt på nyckeln!? Tur det finns mobiltelefoner.

Fast min matte lyckades göra detsamma, utan att ha varit på fest innan. Och då var extranycklarna 40 mil bort. Som tur är hade hon en kompis i närheten som visade sig vara en hejare på att ta sig in i låsta bilar. Den gången var jag utanför bilen, och det var nog tur för det var på sommaren.

2009-11-15 @ 22:27:42
URL: http://www.tottskrutten.bloggagratis.se
Postat av: Jennifer

hej Torsten! Ja inte är de alltid lätt för mattar och hussar att komma ihåg allt. De där hände min morfar när han var på åland av alla ställen! Fick han ringa en kompis som kunde hämta nyckeln som fick åka till grisslehamn o lämna den där till nån snäll människa som jobbade på båten så fick morfar hämta den på Ekerö på Åland. Tydligen var de midsommar då så de fanns inte så många låssmedar att få tag i :) Tur att ingen satt i bilen bara! och så måste jag bara säga att jag vill ha snöööö!!!

2009-11-15 @ 23:05:15
URL: http://www.livetmedruff.blogspot.com
Postat av: Tim med flock

man kan inte komma ihåg allt... tur att farfar kunde komma till undsättning! Så ni har haft lite snö ni, vi har bara trist gråmulet och halvregnigt... blä!

2009-11-16 @ 06:40:35
URL: http://timsevimse.blogg.se/
Postat av: Monica Hansen

Men Torsten, blev du instängd skrattar

2009-11-16 @ 11:29:35
URL: http://stickebloggen.blogspot.com/
Postat av: Sigge Svamphund

Det låter som nåt min matte skulle kunna göra utan problem.

Vilken tur att det gick bra i alla fall!

Postat av: Carina

haha snyggt det måste ha sett ut, du inne i bilen och dom utanför, klantigt...

2009-11-16 @ 21:40:09
URL: http://tysonochganget.blogspot.com/
Postat av: Tessan och "pälsbollarna"

MEN KLANT HUSSE SÄGER JAG BARA!!! ;) Jösses tur att det inte var mitt i sommaren, då hade det varit kris! Måste säga att det konststycket har vi inte lyckats med ngn av oss, även om jag är totalförvirrad! Men jag måste säga att det är en dum klösning på bilen som man kan göra så med! Nåja vi får skylla på "festkortslutning";) Underbara vyer...här är ingen ide att ta kort, bara grå gegga och fukt....USCH blääää säger jag bara! Hundarna är så skitiga jämt och inte fan blir det rent hemma då inte! Näää gudars skymning så jag klagar...Nu ska jag iväg och handla...och hur kul är det? Haha Pussar och kramar till er alla!

2009-11-17 @ 14:51:20
URL: http://minahundarochjag.blogg.se/
Postat av: Sara

Vilken TUR att du kom ut tills slut! :)

2009-11-24 @ 00:11:02
URL: http://sassabarill.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0