T R Å K I G T, jädra skitväder!!!



                                   Tummen ner för vädergudarna....



Man har ju försökt allt...dansat soldans, bett en bön, svurit sej grön o gul....men njet, icket, nada!!!
Visserligen var helgen fin, men då fick man ju mersmak som hette duga, på måndag morgon skvalade regnet igen!!!





                                 Så här vill jag att det ska se ut...





        
                                      




Den som väntar på nåt gott sägs ju alltid vänta för länge, men vad gör man när man bara kan det...
ja, vänta alltså???

Inget spännande har jag att rapportera om heller....det har inte hänt just nåt där jag legat framför nya dörren och spanat ut på gatan, förutom att ögonlocken trillat ner över ögonen mest hela tiden!

Gäääääsp.....livet på halvfart, helt enkelt. Måste se till att skriva en önskelista i tid i år....
Föresten, det ska ni allt veta....men min matte har klippt Tomtens skägg....och det var den RIKTIGA Tomten, det var hon helt säker på! Så ser ni en med osedvanligt snyggt skägg så vet ni...





         
               ...igår på mattes lunch dök solen upp från ingenstans...





         
           ...den var mystisk och gåtfull...för samtidigt regnade det...
                         (matte tog bilden från vår balkong)





                   
          ...några timmar senare fotade hon månen från samma plats...





         
              ...optimisten matte tänkte ta bilder på kvällsrundan...
        (blev inte många för hon hitade mej inte när hon skulle plåta)





         
              ...att jag fyndat ett äppelskrutt såg hon inte förrän vi la
                                                in bilderna...





         
                       ...hon hade bara tur att jag ibland fanns där 
                                             när hon tryckte av...





         
                           ... verkligen inga toppen bilder...






Ja, hörrni, det var allt jag hade att bjuda på....inte mycket...

Inatt ska dom ha system-underhåll här på bloggen, så nu håller jag tassarna att den ska bli mindre seg och mindre jobbig att hålla på med, ska bli riktigt spännande att se hur det blir, bara man känner igen sej imorgon...




                                          HA DET BRA IKVÄLL!

                                            KRAM TORSTEN
 




Kommentarer
Postat av: alla strövelstorpslagottona

SÖTETORSTEN, du är ju bara för go kvider mamsen, och vi håller med. Tror du vi ses nästa sommar? Då är det eran tur att komma till oss.

Vi har också en månbild i dag. Mamsen har varit tråkig flera dagar, men nu verkar hon vara på banan igen.

månpussar

2009-11-24 @ 21:31:11
URL: http://lagottoflickorna.se
Postat av: Snygg-Göte von Fornborgen

Tjenare Prins Torsten!!!

Jag har genomlidit en skit tråkig dag. Det blåser och luktar illa i hela Skåne. Bönderna runtomkring gödslar på sin åkrar det luktar vidrigt. Jag e så trött att jag inte vet om jag orkar blogga i kväll vi får välan se. Jag blev lite inspirerad nu när jag hälsade på hos dig.Fina bilder din matte har tagit. Men snö näe!!! Jag vill inte ha snö jag e ingen snöhund. Nu ska jag nog blogga.

Tjingeling vi hörs!!!!

2009-11-24 @ 22:15:11
URL: http://colliepojken.blogg.se/
Postat av: Ressu

Torsten Torsten Torsten - för min mattes del kan snön komma på julafton och försvinna i mitten på januari ..... och då ska det vara fin vit pudersnö som inte fastnar i tassarna ....

Fast med snö blir det ju lite ljusare förstås - men minst lika svårt att hitta vit/orange hundar i.

Ha det gott!

Och du, får jag som jag vill så får jag också en ny dörr till våren - med fönster ända ner till golvet där man kan ligga och spana.

2009-11-24 @ 23:33:42
URL: http://www.ressu.se
Postat av: Ressu

Torsten, Torsten Torsten - min matte säger att det räcker om snön kommer på julafton och stannar kvar så länge barnen har jullov. Och då ska det vara ren, vit pudersnö som inte fastnar i tassarna.

Fast det förstås - det blir ju mycket ljusare med snö ... men minst lika svårt att hitta en vit-orange lagotto i som totalmörker.

Ha det gott - sköt om dig och de dina.

Och du, till våren ska vi också skaffa ny dörr. Jag ska önska mig en sån dörr som du har, med fönster ända ner till golvet. Då kan jag ligga och spana ut från tre ställen i huset - åt tre håll.

2009-11-24 @ 23:40:24
URL: http://www.ressu.se
Postat av: Ressu

Men vad knasigt - först skrev hon ett inlägg, som inte kom med ... sen skrev hon det igen - och då var plötsligt det första med!! Ber om ursäkt att vi tar så mycket plats.

2009-11-24 @ 23:42:47
URL: http://www.ressu.se
Postat av: Snygg-Göte von Fornborgen

Tjenare Torsten!!!

Började blogga i går och skitmatte skulle lägga in en gullig liten film som jag spelat in. Matte va inte så teknisk som hon trodde och alla geniala tonåringar hade gått och lagt sig. Bloggen fick lida för detta. Skitmatte, skitungar som gick och lade sig i tid, det är deras fel att mina bloggarpolare inte fick något nytt vackert i från mig. Lugn bara jag kommer igen idag. Vi syns senare på bloggen.

Ha en god dag!!! Hälsar en sjutusan till snygg collie!!!!!

2009-11-25 @ 07:33:42
URL: http://colliepojken.blogg.se/
Postat av: Monica Hansen

Det blir aldrig som man vill..

2009-11-25 @ 09:37:06
URL: http://stickebloggen.blogspot.com/
Postat av: Yrsa

Jag ska vaccinera mig idag - syns vi? Vi åker nog dit vid 17.00-tiden. Puss puss /Yrsa

2009-11-25 @ 10:35:15
URL: http://akital.bloggagratis.se
Postat av: Stella och Doris

Du Torsten, matte hälsar att om du lyckas med soldansen så kan hon tänka sig att betala dig vad som helst om du kommer hit och dansar lite till!!



Kram på dig snygging

2009-11-25 @ 22:14:49
URL: http://www.blondinstella.bloggagratis.se
Postat av: Cesare

Tjena!

Här händer nada oxå ! Fast inte så mörkt som du har det och typ 10 grader med regn. Jag längtar till våren och ljuset! Det där med julklappslistan var en en bra idé. Skall jag börja jobba på.. Knaske en ny mobil till matte.. (tuggade sönder hennes i söndagskväll av misstag försökte bara ringa..) Yes ettan på min lista blir en mobil! Hej matte kan du komma nu blir bra, man kan stressa hem dom.

Nattis från Cesare

2009-11-25 @ 22:36:48
URL: http://www.lagottocesare.bloggagratis.se
Postat av: Tessan och "pälsbollarna"

Vi vet...REGNET har tagit över jorden!! Ja iallafall sverige....SKIT SKIT SKIT!!! Ja ska ni neråt i sommar så ligger Linköping på vägen till skåne:) Själva ska vi till Gotland..NÄÄÄ NU KOM JAG PÅ!! Har ju förtusan glömt ringa campingen och boka i v 32.....Sätta opp lapp i köket.... GENAST!!



puss på dig goding...och du hälsa din underbara roliga matte!..Ja och hälsa husse med;)

2009-11-26 @ 00:02:09
URL: http://minahundarochjag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0