Upp som en sol, ner som en pannkaka...




                                                    Morsning!



Måndagen den 30/11 är snart till ända.....Den började finfint med -6 och fina flingor som singlade ner till backen! Jag o matte var sååå glada! Men så på eftermidda'n, bara på nån halvtimme, blev det plötsligt +2 och snön förvandlades till nått äckligt blött och slaskigt!!! Ska man aldrig få vara glad???
HImla tur att jag sparade gårdagens bilder till idag för annars hade jag som vanligt inte haft nåt att visa.....

Igår morse for vi först ut till skogen för att hämta några små granar för att ha på bron och sen for vi på stan och jag fick vakta bilen ett tag.....SEN efter det for vi till Yrsas stuga för att hälsa på....





         
                              ...bilen hade isat igen ordentligt....
                  Jag ville egentligen skrapa, men fick sitta och vänta :(





         
                          ...hejhå, hejhå, till skogen ska vi gå....





         
                       ....jaaa, DEN ska vi ha, ropade matte...





         
                                       ...så husse tog den...





         
                               ...solen silade genom skogen...





         
                            ...och jag traskade förnöjsamt...





         
                   ...fast det var ju lite mörkt djupt in i vida skogen...
                   (matte frös  mycket om händerna, blev lite kort)




Ja, sen for vi då iväg och husse o matte handlade lite mera bra-att-ha-saker inför julen....några ljus-slingor att sätta i de små granarna på bron tex. Det får ni se sen när vädret har blivit fotografer-bart igen....
 


                                                    Mot YRSA!!!





         
                  ...men när vi kom dit, var det ingen som öppnade...





          
                        ...kände hur paniken steg....HALLÅ, ÖPPNA...





         
           ...husse o matte tog det lugnt och njöt av utsikten istället...





          
                            ...det var väl inget fel på den...





          
                                    ...inte alls.....MEN....





          
                                 ...jag mååååste hitta Yrsa....





          
                            ...ååå...Yrsas matte....men var är...





          
                                             ...DÄR är du...





          
                                   ...HEEEJ, min goa gumma...





          
                          ...vi pussades, kramades, dansade...





          
                      ...men vänta nu...har jag fått Yrsas huvud, eller
                                är det hon som fått min kropp....





          
                ...efter lite vila inomhus hade månen fått mer kraft...





          
                              ...månblänk i den tunna nyisen...





          
                                       ...gubben i månen...





          
                                                ...rimfrost... 





          
                             ...hejdå Yrsliga Yrsa, ses snart igen...







Ni skulle se min matte nu.....(hihihi), hon är lätt upprörd över denna trevliga satans blogg....Vi började strax efter 19 med att lägga in bilder, 19.45 hade vi väl fått in 10 kanske.....Harangerna gick varma och jag o matte lämnade datorn, matte MYCKET förargad! Kom tillbaka strax före 21 och nu är kl 21.40....Det blir inga mer bilder ikväll för nu ids vi inte sitta här längre! Jag ska inte skriva vad matte säger för nånting....hon kanske blir anmäld för förtal av blogg.se.....Så jag drar henne härifrån nu och säger godnatt till er!!!





                                              NATTI, NATTI!
       

                                           KRAMAR TORSTEN







Kommentarer
Postat av: Stella

Här har det bara regnat... trist...



Du och Yrsa är väldigt fina ihop, men håll ordning på kroppar och huvuden, blir så krångligt annars...



Vår blogg strular aldrig längre och nu tror matte att bilderna är gratis oxå så hon är nöjd...



Må så gott ljuva prins!

2009-11-30 @ 22:36:09
URL: http://www.blondinstella.bloggagratis.se
Postat av: saphira

vilka fina bilder det blir när frosten kommer fram. Fin kompis du har, hon verkar go.

2009-11-30 @ 22:57:15
URL: http://saphira.bloggagratis.se/
Postat av: alla strövelstorpslagottona

Det var ena konstiga hundar. Huvudena passade ju liksom inte till kropparna, haha. Så roligt och kärt ni hade det, du och Yrsa. Gott för hjärtat med en vän. Fina frostbilder.

Våran blogg eller om det är datorn har varit helt fgör jäv..ga i kväll. En fin gran hittade du minsann.

pussar

2009-11-30 @ 23:38:08
URL: http://lagottoflickorna.se
Postat av: Tessan och "pälsbollarna"

Hi hi satt oxå och svor över blogg eländet innan!



Jag ringde till dig idag...det var någon som var på Luffen....tror han hette Rasmus som svarade:) Men han visste inte när din matte skulle komma och du ville ju inte prata!Nåja jag stod här med väskan packad och skulle ta tåget upp till dig, men men ingen som kommer och möter mig vid tåget, så det får väl bli en annan gång;)



Gillar frostiga bilderna...men du, får man plocka grnanr hur som helst hos dig?? Eller är det eran skog?

Puss och kram från oss!

2009-11-30 @ 23:49:13
URL: http://minahundarochjag.blogg.se/
Postat av: Tessan och "pälsbollarna"

Naturligtvis var det granar jag frågade om och inget annat:)

2009-11-30 @ 23:50:25
URL: http://minahundarochjag.blogg.se/
Postat av: Cesare

Brorsan!

Så himla fint du har det ! Matte är stum av de fina bilderna.. Här är det grått och regnigt och typ +6.

Min matte är alltid irriterad över att bilderna tar så lång tid.. skall bita henne i örat imorgon

Nattis

Cesare

2009-12-01 @ 00:09:29
URL: http://www.lagottocesare.bloggagratis.se
Postat av: Elliot

Halloj Torsten

Vad fint ni har det med frosten Torsten hi hi . här är det bara regn och barnarbete för min del. Trodde att jag var kung... men ack ack bara en liten slavarbetare, det har blivit min lott i livet :-)

Elliot

Ps. Kulan hälsar med många pussar till dig... va f-n hon har ju mig nu

2009-12-01 @ 01:18:47
URL: http://www.kulan.bloggplatsen.se
Postat av: Ville

Ja du söta lilla Torsten...man får akta sig för att kolla in din blogg för matte blir så knäpp. Hon säger att hon älskar dig och sen suckar hon bara.....knas matte!!!

Synd att inte snön stannar kvar för snart är det jul och då ska det vara vitt och fint..

Men bilderna på rimfrost en är åxå vackra..

Puss på dig Torsten!!

2009-12-01 @ 08:51:15
URL: http://marno.bloggagratis.se
Postat av: Snygg-Göte von Fornborgen

Tjenare Prins Torsten, von Fornborgen tittar in.

Kan du tänka dig att det va problem med bloggen i SKÅNE OCKSÅ. Matte och jag höll på hela jädrans kvällen. Skitblogg sa vi ett antal gånger, men i dag e annan dag. Vilka fina frostiga bilder jag blir nästan sugen på att flytta norr ut, men så kom jag på varför jag flyttade till Skåne. Vill du veta varför?? Vi har ju för bövelen ingen mygg i Skåne. Kan du fatta??? Jag bestämde mig för att stanna här. Ha nu en frostig med mysig tisdag. Vi hörs!!!

2009-12-01 @ 08:59:05
URL: http://colliepojken.blogg.se/
Postat av: Tim med flock

Härliga bilder... vi har inte sett skymten av nån snö... Yrsa såg ut att vara en kul prick :)

2009-12-01 @ 14:07:20
URL: http://timsevimse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0