12 Oktober...



                                                

 
                                                     HEJSAN!!!

Har väl inte alltför mycket att förtälja om dagen.....har varit en vanlig "blå" måndag!
Kallt och grått har det varit ute, så jag har gladeligen legat inne o myst...

Jag o matte håller ju på och nöter med kopplet...jag måste visst sluta dra, annars blir hon vansinnig säger hon (vilket hon redan är)! Nu kan jag glatt konstatera att hon har varit ganska nöjd de sista dagarna, vilket inte minst märks på hennes humör! Matte har beställt ett sånt där VGW-bälte som hon nu tänkte prova....en sele som visst ska vara bra! Vad vet jag, jag är ju bara hund!

Idag lägger jag in bilderna från i lördags då jag (som vanligt) var ut till Gläntan...





          
                                ...det var ett underbart väder...





          
                          ...denna gång hade jag freebeen med...





          
                    ...blev väldigt glad, då jag upptäcker några
                                     som jag känner...
                             Mina polare Eva o Tyson!!!





          
                ...sen hittade jag Nicke o Petter sittandes på en stock...





          
                            ...Tyson, min absolut minste vän....





          
                         ...matte tycker att vi är väldigt söta här....
                         (Tyson brukar visa mej respekt...sånt gillar jag)





          
                   ...tänkte jag skulle lära honom att simma, men han
                                           tyckte att det var för kallt....





         
                 ...han ville lära sej att gräva på lagotto-vis...





         
               ...å fy fasen vad han grävde...som en riktig lagotto....





        
                                  ...solen glittrade i havet...





        





      
                     ...när mina polare farit, ägnade jag mej åt annat...







          
                                        ...plaskade lite i vattnet....
                                            (vilket var väldigt kallt)





           
                                     ...och jagade freesbeen...





          
                              ...försökte kamoflera mej i gräset...
                                                              lyckades väl så där!





           
                            ...det här kommenterar jag inte ens...





Kan säga att nu har matte nått punkten till galet vansinne igen och jag tappar tråden hela tiden....Det är så in i h-vetet segt att ladda in bilderna här på bloggen ....





                                 SLUT FÖR IDAG....TACK FÖR IDAG!!!

                                            KRAMAR TORSTEN



Kommentarer
Postat av: alla strövelstorpslagottona

Hoppsan, det var ett hiskeligt humör din matte har. Likadant som våran när datorn inte funkar som hon vill. Härligt med Gläntan och kompisar, stora som små.

pussar

2009-10-12 @ 21:30:31
URL: http://lagottoflickorna.se
Postat av: Cici Lindgren

Nu måste du be din matte berätta vad ett VGW-bälte är för något, och vad man kan få tag i ett sådant! Jag tror att det finns många lagottomattar som skulle bli på mycket bättre humör om det gick att "trolla" så att deras älsklingar inte drog så mycket på promenaderna.

2009-10-12 @ 22:34:11
Postat av: Monica Hansen

Underbara bilder med Tyson:)

2009-10-13 @ 08:35:16
URL: http://gingerbeerblog.blogspot.com/
Postat av: laurence

jag som trodde jag var den ända som inte kunde lära min hund att sluta dra. Fin liten hundkompis, visst är de söta ihop.

2009-10-13 @ 10:27:03
URL: http://saphira.bloggagratis.se/
Postat av: Sinn

Oj vilken liten "sötaste" vän du har!! Håller med om att han är jättesöt (ja du med så klart;-) )

Kram Sinna

2009-10-13 @ 10:46:33
URL: http://drevteamets.se
Postat av: Carina

Vilken härlig dag på stranden. Kul med kompisen Tyson, finnt namn hehe. Fast min Tyson är lite större men han är oxå en rackare på att gräva i sanden.

2009-10-13 @ 20:18:17
URL: http://tysonochganget.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0