16 oktober...



                                     


                                           
                                            Go'morron i stugorna!

Så var det helg igen....Matte är ledig idag och det regnar!!! Gissa vad hon ska göra då??? Japp, städa!
Kan väl finnas bättre saker att göra, men mattar verkar ha nån gen som förmodligen kallas för "städgen"....vad vet jag, annat än att det känns onödigt!

Ska väl berätta lite om gårdagen....Det var ju då dags för näst sista gången på kursen och som vanligt blir jag lite uppjagad redan i bilen dit för jag ser ju vart vi är på väg! Yrsa var ju inte där som sagt, men det fanns ju annat att hetsa upp sej på....en söt liten schnauzer-tjej t.ex och en golden-kille som verkade vilja leka lite....min "fröken", hon är ju rätt schysst!
Jag har ju hela tiden sagt att jag kan om jag vill.....men det är inte alltid jag vill! Och ibland är min matte rätt så trist att höra på och då lägger jag tassarna över öronen! Jag har minsann hört att mattar o hussar ska vara roliga för sin hund, men min matte är definitivt inte så kul alla gånger....
Nåväl...efter ett tag så kände jag att jag ville helt enkelt och då gick det ju utmärkt....jag har ju full koll....tror att dom andra blev lite förvånade faktiskt....att JAG var så duktig...hehehe, jag gillar att ha ess i rockärmen!

Blev inte så mycket bilder heller igår, men jag bjussar på de som finns....





         
                                   ...ut i skogen ska vi gå....





         
                            ...där finns det gräs att pinka på....





         
                                ...man kan springa fort....





        
                                            ...JÄTTEfort.....





          
                    ...man kan fördjupa sej i dofternas värld...





        
                        ...fundera över om man ska klättra upp...





        
                          ...eller bara fortsätta snusa runt...




          
       ...brukar också roa mej med att springa ut ur bild när matte fotar...





         
             ...eller varför inte sätta sej på en sten och se söt ut....






Nu tror jag att dammsugaren kommer fram så nu sätter jag fart mot ett annat rum (som inte städas så ofta)....Hoppas att det slutar regna sen så vi får göra nåt skoj också...ja,ja den som lever får se!







                       


                                                       TORSTEN





              
                         



Kommentarer
Postat av: Stella och Doris

Ja du, dessa "städkärringar", vad ska man gör med dem??

Klart att du kan om du vill, samma med oss, bara det att det är väldigt sällan vi vill, finns ju så mycket annat kul här i världen än att vara duktig!



Nu snöar det här, Doris var lite skeptisk först men har vant sig, när det blir tillräckligt mycket snö ska jag mula ner henne i en snödriva....



Ha en go fredag



Kramar

2009-10-16 @ 10:12:01
URL: http://www.blondinstella.bloggagratis.se
Postat av: Ville

Torsten du är så cool...ja du får tom misslyckade bilder att se bra ut och du är såååååååååå snygg säger matte, ja jag tycker åxå det men får väl ligga lite lågt så att det inte missuppfattas ;)

Städtanter är inte kul men kaotiska kärringar är värre, det har jag en!!

Ha en go helg Totte lilla så hörs vi!!

2009-10-16 @ 12:12:32
URL: http://marno.bloggagratis.se
Postat av: Totti

Min matte har också städat i dag, men lika bra det, för det regnar ute.

Du är världsbäst på att sitta på en sten och se söt ut, vet du vet!

2009-10-16 @ 12:14:26
URL: http://www.tottskrutten.bloggagratis.se
Postat av: alla strövelstorpslagottona

Vi skickade snön till dej så här kom det bara regn. Men vi skickade kanske åt fel håll, till Doris????

Trevlig helg vi ses på måndag.

2009-10-16 @ 23:27:22
URL: http://lagottoflickorna.se
Postat av: kulan

Klart att du kan Torsten. Men man skall inte visa att man är bäst med en gång... bättre att chocka dom helt plötsligt :-)

Härliga bilder som vanligt "Du är så skön Torrige T

när du står med benen på sne... "

Snöpussar från

kulan

2009-10-17 @ 00:41:48
URL: http://www.sykulan.se
Postat av: Monica Hansen

Full rulle - Torsten skogsmulle:)

2009-10-17 @ 09:30:15
URL: http://gingerbeerblog.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0