Helgen är över...



                                   

                                Då var helgen över....fort var det gjort!!!


Det har varit ett underbart väder i helgen.....riktigt fina höstdagar! Igår var vi ut till Gläntan och jag
tog mej ett dopp (sista?), kan erkänna att det var riktigt kallt, men jag bangar inte för nåt!!!
Tänkte att ni får se dom bilderna imorgon....

Husse o matte var ju som sagt på firmafest igår kväll, men dom hade den goda smaken att komma hem tidigt....ja, festen började redan 17 och dom kom hem strax efter 22 nångång, vilket betydde att dom var pigga i morse...det tackar jag för!

Idag har jag jobbat ute på gården, lagt en sista hand för vintern så att säga...





          
                      ...har varit en kall natt o frosten ligger kvar...





          
                     ...hade en viss förhoppning att nån ville leka...





           
                       ...nä, ingen lek....det var bara börja arbeta....





       
                    ...fick nog av att sopa löv från plattorna....
                         Hallååå, kan jag få lite hjälp här?!!





         
                              ...som ni ser har jag jobbat hårt...
                         löven hänger kvar som iglar i skägget





           
                      ...inga bär kvar i hallonbusken, bara frost...





         
                               ...eken däremot står i solen....





           
                         ...Martin hette kanske nån som bodde här
                                              innan oss....
                         (namnet står i vår björkstubbe på gården)





        
                       ...när jag jobbat klart for vi till skogen....





        
                             ...även där låg frosten kvar...





         
                                  ...Hacke var också där....





         
                                    ...en gammal stenmur...





         
                       ...ville ha med fina pinnen som jag hittade....
                             (men jag orkade inte få upp den)





            
                           ...fast jag var ganska glad ändå...





(matte joxar så himla mycket med bilderna och nånting gör hon som är helt galet för dom går inte att ladda in i bloggen.....Alltså fick ni inte se alla jag hade idag.....Jag hör många fula ord som kommer från en viss person)







Jamen dåså....måndag imorgon, vilodag för vissa och jobbardag för andra.....





                                                            SUSSA GOTT!





             


Kommentarer
Postat av: kulan

Tjena Torstenfrosten. Vilka fina bilder och vad duktig du är som hjälper till :-)

Ja, nu syns det att det snart blir vinter igen, åtminstone hos er.

kramar från

kulan

2009-10-11 @ 22:36:29
URL: http://www.sykulan.se
Postat av: Stella

Vilken tur ni haft som inte fått nått regn!! Sen är du ju duktig som hjälper till med trädgårdsarbete, jag och Dorran förstör mest enligt husse o matte!



Sov nu så gott min allra vackraste Prins!

2009-10-11 @ 22:42:53
URL: http://www.blondinstella.bloggagratis.se
Postat av: alla strövelstorpslagottona

Vi har också haft lite frost hos oss, men i dag har det bara regnat. Mamsen fryser och är så där lagom småsur. Du verkar ju haft det störtmysigt. Men du, bada så här års!!!! Är det bra för undre regionen tror du.

pussar

2009-10-11 @ 22:51:38
URL: http://lagottoflickorna.se
Postat av: Monica Hansen

Så nu är det måndag igen ja.. och så kallt det är, men frosten är vacker:)

2009-10-12 @ 07:15:41
URL: http://gingerbeerblog.blogspot.com/
Postat av: Timse med flock

Åh vilka härliga bilder, är så vacker med frost även om matte beklagar sig att det är för tidigt med höst...brrr...



Jag har fått badförbus utomhus nu, matte säger att det är för kallt för mina höft/ryggmuskler så nu blir det bara bassängsimning... tur man får bada lite ibland om de inte var för hemska duschen efteråt... Voff!

2009-10-12 @ 12:34:13
URL: http://timsevimse.blogg.se/
Postat av: Tessan och "pälsbollarna"

Matte börjar bli riktigt bra med kameran,Fin fint!



Ser att du mår toppen som vanligt....

Kramis puss!

2009-10-12 @ 13:52:04
URL: http://minahundarochjag.blogg.se/
Postat av: Flisa o Lena

Tack för gratulationen i Stellas blogg! Själv bloggar jag inte men följer din varje dag. Är så roligt o läsa om allt bus du gör :). Sen brukar jag ju få vara med på ett litet hörn i Stellas blogg när vi är ute på bus ihop.

Må gott däruppe i norr! Du är en riktig prins!

Nospuss Flisa

2009-10-12 @ 19:03:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0