Konstig lördag...



                                    


Jo, imorse ringde väckaren redan kl.7 och jag undrade vad i hela friden som stod på....Ut med mej på en sömning runda, det gjordes frukost och sen drog matte, iförd sina "hund-kläder". Husse stannade hemma och strax därpå kom min kompis Uffe i jobbar-kläder, jag fattade ingenting!!!
Sen böjade det....Gamla dörren skulle ut med fönster, karmar och allt!!! De satte upp en presenning framför dörren här inne så jag inte kunde se vad dom gjorde, väldigt taskigt faktiskt för jag blev en aningen orolig när jag inte kunde ha koll på att dom gjorde rätt!!!

Matte kom hem efter ett tag och jag var lika undrande....Efter typ 3 timmar skulle jag o matte nånstans, så det var bara hänga på! Det visade sej att min kära matte hade varit iväg och lagt ett blodspår tidigt på morgonen, och nu skulle jag alltså använda min stora "chuck"!
Där matte hade lagt var det redan sen förr lite snitslar i skogen men hon trodde nog att hon skulle komma ihåg ungefär vart hon gått.....Snicksnack, gjorde hon ju inte....himla tur för henne att jag var fantastiskt duktig och visade vägen!!! Sen när jag hade satt mej ner för att visa att jag hittat nåt, så fattade hon inte ens att vi var framme...nä, hon var så upptagen med att kolla vilket håll nästa snitsel var åt, tills hon fattade att vi var framme!!! Knäppgök!
Hon blev mycket glad och stolt över lilla mej faktiskt, sen fick jag bära hem älg-skanken till bilen!





         
                             ...gamla dörren...snart ett minne blott...





          
                                              ...borta...

                       (ser ni mej titta fram där nere i vänstra hörnet?)





         
                              ...nä fy hundan så jäkla trist...





       
               ...provar att gå via husses verktygslåda istället...





         
                        ...ja minsann, nu händer det nåt....





        
                                   ...ser bra ut det här...





        
                                               ...vit insida...





        
                          ...å svart utsida...ny lampa också...




         
            ...åhååå, jag o Elsa upptäckte att man kan sitta o titta ut....





         
                      ...nu kan man hålla koll på gatan...







            Sist men inte minst kommer det en bild (2) på en stolt jag!!!





         
                               ...nu bär jag hem den här, matte...

                 (hon tycker det är jätteäckigt med en död fot)





          
                                        ...blir det bra här...





Elsa har kommit hit, hon ska sova hos mej ikväll, men hon är jättetrött för hon o hennes matte har gått vilse på Pitholmsheden och dom gick drygt i 2 timmar innan matte till slut kunde plocka upp dom på en väg långt borta....Jag är omringad av knäppgökar!!! Fniss.....







                                     HA EN SKÖN LÖRDAG-KVÄLL!!!


                                          KRAMAR TORSTEN






Kommentarer
Postat av: Carina

Vilken tur att du hittade spåret och kunde få matte att förstå att ni nått sluten hehe. Gullig bild när du kikar ut genom preseningen :-) och vad snyggt det blev med den nya dörren, vilken tur att det är fönster så ni kan stå och kika på alla som går förbi.

2009-10-31 @ 19:01:11
URL: http://tysonochganget.blogspot.com/
Postat av: Cici Lindgren

Vilken snäll matte och husse du har Torsten, som byter dörr bara för att du ska kunna stå och titta ut på gatan!

2009-10-31 @ 20:43:48
Postat av: laurence

vilken bra dör du fick med koll på gatan. jag förstår att din matte är stolt över dig.

2009-10-31 @ 20:59:51
URL: http://saphira.bloggagratis.se/
Postat av: alla strövelstorpslagottona

Du är ju bara för duktig. Vi har inte riktigt ord för det. Vill bara säga att vi älskar dej SÅ himla mycket.

Himla bra dörr den där, så bra att kunna kolla vad som rör sej på utsidan. Tänk att du fick med dej klöven, BRA gjort.

stoltpussar

2009-10-31 @ 23:25:28
URL: http://lagottoflickorna.se
Postat av: Stella och Doris med matte Lotta

Allra finaste Torsten, du är ALLTID lika fin, men vissa dagar kramar du våra hjärtan lite extra och i dag är det en sån dag, du ser så mysig ut där du står och kikar ut! Sen att du fixade det där med klöven ger ju lite mer plus i kanten!!



Matte blev väldigt förtjust i er nya dörr, husse suckar mest när han inser att det kan bli mer jobb för honom, vi håller så klart på matte, vilken lyx att kunna stå och titta ut!



All världens kramar till dig!

2009-11-01 @ 00:01:46
URL: http://www.blondinstella.bloggagratis.se
Postat av: Tessan och "pälsbollarna"

WOW vilken dörr du fått! Snacka om att du kommer ha koll på alla, och jösses du kommer väl larma på allt som går förbi;) Kan säga att Acke är jäkligt avundsjuk på den där skanken, säger att han tar nästa tåg upp till Piteå! Ja ja säger då det, men håll koll på din skank för han är tooookig i sådana!

Puss på dig, och skönt att ha er tillbaka, hoppas det tråkiga är lite bättre nu....

Massor av kramisar till din matte och husse oxå!

2009-11-01 @ 00:32:02
URL: http://minahundarochjag.blogg.se/
Postat av: MonicaHansen

Duktiga Torsten! Snygg dörr och bra spaning:)

2009-11-01 @ 09:10:56
URL: http://stickebloggen.blogspot.com/
Postat av: Yrsa

Snygg dörr och snygg Torsten!/Yrsa

2009-11-01 @ 14:10:20
URL: http://akital.bloggagratis.se
Postat av: Sara

SHIT så snygg dörr!!! Precis en sån, fast en vit eller röd, och ett sidoljus har vi kollat på! ;) Riktigt snyggt!

2009-11-02 @ 12:57:46
URL: http://sassabarill.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0