Vad är det för dag idag...



                ....jo, det är Torstens födelsedag....
 
                                                           HURRA HURRA HURRA!!!





        
                   Började dagen med att sträcka ut mej i sängen!!!






        
               ...sen plockade matte fram det mystiska kuvertet
                                       som jag gått o sniffat runt på.....





        
                             ...ett födelsdagskort ramlade ut...





        
                    ....jag läser.....ååå, det är från STELLA......
                                 och Doris, Lotta och Kulan!!!





        
              En massa goda tuggisar och jätterolig pip-leksak!!!





        
                        TUSEN, TUSEN TACK, GO'A BORÅSARE!!!!!
                    (matte o husse uppskattade speciellt "pipet")




Så började min 1-årsdag och sen ikväll ska jag ha kalas....Elsa kommer hit och då ska jag bjuda på nåt gott.....Forsättning följer....





Nu ska jag berätta vad jag gjorde igår....





        
             Vi skulle till stugan på Furuholmen och göra "vinter"....





        
            ...det hade varit en kall natt och det låg is i bäcken...





        
                        ...på med västen och sen var vi iväg...





        
           ...otroligt vackert väder och långt därborta kan vi se ön...





        
                          ...närmar oss sakta men säkert....





        
           ...bryggan full i frost, jag tittar längtansfullt ut i vattnet...





         
                                      ...snart är det vinter....           





        
         ...jag sprang fram o tillbaka, man halkade så fränt i frosten...





        
              ...instruerade husse när han skulle plocka bort 
                                      batteriet till TV'n (finns ingen el därute)....





        
         ..mormors pelargoner har klarat frosten och ska med hem...





        
                        ...och här kommer Kerstin o Bertil....





         
          ...det är dags att ta itu med bryggan och än en gång
                                      tittar jag längtansfullt ut över vattnet...





        
            ...själva flytbryggan är nu utsläppt på bojen och nu
                              ska mellandelarna upp....





        
               ...jag står på stranden och tittar på, gillar inte att
                                 min husse är där ute....





        
                  ...så jag tar saken i egna tassar och tänker simma
                                              ut till husse o bryggan....





        
                      ...fast matte ropade och hon lät sur,
                                              så jag vände....





        
                    Om det var kallt??! Det var ju ändå + 7.....





        
                 ...kände för att torka mej lite efter badet....





         
          ...passade även på att göra årets sista blåbärs-inpackning...





        
                               ...det är ju så himla fiiiint...





        
                  ...grodan har också fått sin vintervila under tak...





        
                               ...stugan blir tillbommad...





       
                                  Tack för den här sommaren!!!






        
                                     ...känns lite sorgligt...





Så vi for hem och efter att vi ätit middag och jag hade fått mej en kortare kiss-runda, for husse o matte bort och jag la mej väl tillrätta och drömde om den gångna sommaren....
Efter några timmar kom dom hem och såg ganska glada ut, de hade varit och sett den här filuren...





        
                                Tomas di Leva hette han....





        
                      ...han delade ut rosor och matte högg en....






Imorgon ska jag berätta om kalaset och förhoppningsvis ha nån bild att bjuda på...

Vill samtidigt passa på att säga GRATTIS till brorsan Cesare o syrran Bambina, hoppas ni ockå haft en bra födelsedag!!!





                                     HÖRS IMORGON!!!





                                     











      


Kommentarer
Postat av: Zlatan

GRATTIS TORSTEN!! Välkommen in i vuxenlivet, nu är du ingen liten valpspoling längre!



Nospuss till dig! :)

2009-10-04 @ 15:57:59
URL: http://sassabarill.blogg.se/
Postat av: Stella och Doris

Trumpeter och fanfarer!!! Grattis snyggaste Torsten, idag är det verkligen din dag!!!



Vilken tur att din husse och matte gillade pipet, min matte är inte speciellt förtjust i det, men det struntar jag i!!



Ha en fortsatt trevlig dag!!



Puss o kram hela dan

2009-10-04 @ 17:17:27
URL: http://www.blondinstella.bloggagratis.se
Postat av: Tuna

Ett år!? Grattis! Jag är hela fyra.

2009-10-04 @ 18:08:56
URL: http://tuna.bloggagratis.se
Postat av: Grattis Brorsan!!!!!!

2009-10-04 @ 18:26:53
Postat av: Grattis Brorsan!!!!!!

2009-10-04 @ 18:28:15
URL: http://lagottocesare,bloggagratis.se
Postat av: Sigge Svamphund

GRATTIS!!!!!!!!!!!!!!!1

Hoppas att dagen har fortsatt att vara lika bra!

Men jag gillar INTE bilderna där det syns onödig is på vattnet!

Den ska hålla sej långt, långt bort för badsäsongen är INTE slut!

Postat av: Yrsa

STORT GRATTIS TORSTEN från mig och matte och husse! Ska övertala matte att hon köper en skrikande apa - den är skitkul! Puss på nosen/Yrsa

2009-10-04 @ 18:50:47
URL: http://akital.bloggagratis.se
Postat av: Zlatan

Så lite så, klart man grattar sina polare!



Absolut den bästa stället. Om det slutar upp med detta jäkla regnande, kanske vi kan åka dit någon dag redan i veckan? :)



Nospuss

2009-10-04 @ 20:45:00
URL: http://sassabarill.blogg.se/
Postat av: Bella & Smilla med matte

Grattis, grattis! Pussar och kramar till dig snygga Torsten! Oj nästan att vi missat att gratta dig för matte sitter bara i timmar och försöker rätta till det hon krånglat till med bloggen. Hoppas du har och haft en riktigt härlig dag och blivit ompysslad på alla sätt.

2009-10-04 @ 21:39:05
URL: http://teamlagotto.blogg.se/
Postat av: Tessan och "pälsbollarna"

Torrige T är nu på G, snart är han stora grabben!

Fyrfaldigt skall får dig på fall

trillar i tårtan med flabben!



Hurra hurra hurra huraaaaaaa!!!



Jösses hade jag vetat att du fyllde år....hmmm...

Puss på dig iallafall!

2009-10-04 @ 21:54:33
URL: http://minahundarochjag.blogg.se/
Postat av: Lizzieonline ...

Happy birthday 2U Torsten !!! Stora karln nu vet ja ! Hoppas att du firades riktigt förnämligt så som det anstår en herre av din rang !!!



En massa nosepussar kommer här från en liten Odåga i Uppsala !!

2009-10-04 @ 22:10:53
URL: http://icelolly.bloggagratis.se/
Postat av: Yrsa

Klart vi kan åka till Gläntan någon dag. Matte slutar numera kl 4 (men hon kan nog flexa) imorgon ska vi till Luleå men tis eller onsdag kanske. Matte och husse åker till Portugal på fredag och är borta i en vecka.... trist - men de behöver ju vara lediga ibland. /Yrsa

2009-10-04 @ 23:15:32
URL: http://akital.bloggagratis.se
Postat av: alla strövelstorpslagottona

Nu är vi hemma från Gotland och kan säga GRATTIS GRATTIS på 1-årsdagen. Tänk så stor och duktig du har blivit, ditt lilla söta troll.

Massor av pussar på nosen. Mamsen är helt slut nu så vi fick ta över.

Pusselipussar

2009-10-05 @ 00:50:18
URL: http://lagottoflickorna.se
Postat av: kulan

GRATTIS Torsten vår egen Prins

nu är du stor och får jaga kvinns

men ser i bloggen att du missförstått grejen

TORSTEN man får inte PINKA på tjejen....

Många pyzzar och kramar

kulan

2009-10-05 @ 00:56:09
URL: http://www.sykulan.se
Postat av: laurence

grattis Torsten, hoppas du hade en jätte trevlig kallas. puss, puss

2009-10-05 @ 15:47:46
URL: http://saphira.bloggagratis.se/
Postat av: Madde

Grattis Torsten!!!!! 1 ÅR, WOW.... Du e en sån cooooling!!!! Jag vill bli precis som du när jag blir stor :o)

Hej hopp i galopp!!!!

Kram från Lego

2009-10-06 @ 00:05:33
URL: http://legolas-ohana.bloggagratis.se
Postat av: Totti

Hoppsan, jag har varit bortrest och missat din födelsedag. Grattis i efterskott!

Underbara bilder från ön och Gläntan!

2009-10-06 @ 05:01:13
URL: http://www.tottskrutten.bloggagratis.se
Postat av: Ville

Grattis Torsten...Jag är ledsen att jag inte kom ihåg dig på dagen men jag har problem med min matte nu förstår du.

Tror jag ska sälja henne och köpa mig en biljett till Norrland för pengarna!!!

Jag hoppas att du hade en toppendag iaf och nästa gång ska jag skicka dig ett paket!!

2009-10-07 @ 16:30:31
URL: http://marno.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0