Ve och fasa....



                     




Men idag är det inget kuligt väder!!! Blåser och regnar....jag vill inte ens ut! När vi var ute på morgonen försökte jag räkna ut snabbaste väg hem och hur jag skulle kunna undvika alla vattenpölar bäst.....Vatten gör sej bäst i havet tycker jag, säger som Sigge; "regn är hälsovådligt!"

Igår var det däremot väldigt vackert väder, åtminstonde ute....Inne haglade svordomarna och både matte o husse var nära att krevera!!! Kan ni gissa över vad....finns väl bara en sak.....datorn!!!
Den var nära en totalkrasch och di här är ju hopplösa på datorer, men på nåt konstigt, förunderligt vis så fick dom till det.....Lite svordomar och trycka lite knappar, ja det kan göra underverk!

Idag är vi lediga, fast det lär inte hända mycket här idag....TUR att jag ändå har lite bilder från gårdagen, då jag o Elsa fick springa i skogen....





         
                  ...började som vanligt att pinka in alla bänkar...
                                    Elsa har bråttom iväg!





         
                   ...här kommer Karl-Torsten boy, hoj hoj....





          
                               ...o här kommer Elsa lika glatt...





         
                                          ...rumpbild 1...





          
                                                 ...rumpbild 2...





            
               ...sen går det vilt till.... 
                                                                         
                                                                              ...jädrar va' hon bits....  
          
             ...jaha, nu har hon borta 
                           huvudet igen....                               
                                                                                                                                                                                                
                                                                     
                                                                              ...tappa' balansen...

          
               ...neeej, inte rumpan...                       
      

                                                                       
                                                                            ...nu får du allt igen...





         
                                     Elsa visar prov på...





        
                            ...hur duktig hon är att hoppa...





        
                           ...jag tycker hon är jätte duktig...





        
                    ...det var kyligt och frostigt och  vackert...





        
                          ...begrundade livet en stund....



                
                               ...ibland tycker jag att jag ser konstig ut...





        
                                  Krulliga kon....(äter gräs)





         
                    ...släta kon med täcke....(käkar också gräs)







Sådärja, mina vänner...medans jag suttit här har det klarnat upp där ute, så nu ska jag ut o pissa!!!



            

                                              SYNS SEN!!!





          


Kommentarer
Postat av: Carina

Kan förstå att det haglar svordomar över datorn hehe de har en förmåga att alltid krångla. Härliga bilder helst era rumpor :-)

2009-10-07 @ 13:14:27
URL: http://tysonochganget.blogspot.com/
Postat av: Sigge Svamphund

Det är märkligt vad människor kan konstiga ord när datorn krånglar1

Jag hörde ju massor med såna igår när skärmen strulade.

Bar att du insett att regn är hälsovådligt!

Postat av: Acke och Primo

Hi hi gillar "rumpnissarna"! Fin fina bilder på er två snyggingar. Jo hälsa din matte att VGV-bältet är väldigt bra! Primo drar mindre, även om han ligger på lite endå, men har man bara 1 hund så är det TOPPEN!

Puss på nosen

2009-10-07 @ 19:56:30
URL: http://minahundarochjag.blogg.se/
Postat av: laurence

man får passa sig så man inte sätter sig på en bänk om man kommer i dina trakter. Är det något slags hämnd mot människor?

2009-10-07 @ 23:01:58
URL: http://saphira.bloggagratis.se/
Postat av: Stella

Världens gulligaste kor finns i Piteå!!

Har ni inte fått nån snö än?



Sov så sött fine prinsen!

2009-10-07 @ 23:43:24
URL: http://www.blondinstella.bloggagratis.se
Postat av: alla strövelstorpslagottona

Men har ni redan vantar och täcken på er?

Konstigt land vi bor i. Mamsen har också sagt mååånga fula ord i kväll. Smittar sånt?

Tur att ni har så snygga bakdelar så mamsen fick skratta lite.

pussar

2009-10-07 @ 23:47:51
URL: http://lagottoflickorna.se
Postat av: Ruff

Grattis i efterskott! Ledsen att gratulationerna kom så sent men har varit fullt upp! Fin tårta du fick och roligt tänkarspel! Och vad snälla tjejerna var som skicka tjusigt paket till en lika tjusig kille! Tänk att ett år redan har gått!

2009-10-08 @ 08:01:18
Postat av: Tim och Ina

Härliga busbilder! Fy för höstrusket som kommer imellanåt, vi tycker regn är en väldigt onödig uppfinning!

2009-10-08 @ 09:29:40
URL: http://timsevimse.blogg.se/
Postat av: Ressu

Oj-oj jag ber så hemskt mycket om ursäkt. Visste inte att du fyllde år förrän nu idag. Så mina Grattis-önskningar får du här i efterskott. Nu är du stora grabben. Det är OK att bli äldre, bara man behåller barnasinnet brukar min matta säga. Jag håller med.

Ha nu en härlig fortsättning på det nya året!

2009-10-08 @ 20:53:16
URL: http://www.ressu.se
Postat av: Tuna

Hemskans oväder här också den där dan. Jag var tvungen att ha en ful regnkappa... Men, det blev ingen lång tur direkt. Jag gjorde saken kort och satte mig framför grannens soptunna och så kunde vi vända hem igen. Det är minst sagt oskönt med regndroppar på nosen, visst!

2009-10-08 @ 21:15:42
URL: http://tuna.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0