Hemma igen...




Hallå på er!


Då var jag hemma igen!!! Har haft en synnerligen trevlig helg....väldigt tröttsam också så nu är jag tacksam för att få vara hemma o vila upp mej igen! Mycket bilder blir det ....hoppas att ni inte blir less!!







Här nånstans var jag less...(hade väl gjort 7 mil...typ)











Kom fram till Umeå strax före 20 och glad var jag (o matte) för vi fick se Idol...








Jag o Kerstin sitter o flinar ...






....åt han Bagge på TV....
(gillar ju honom)






Sen blev det krabba och ost....
(o lite vin)





Vi var ju lite trötta efter bilresan och gick o la oss hyfsat tidigt....Vi skulle ju orka med lörda'n också....







Steg upp tidigt på lördag-morgon.....
Packade bilen och drog ut till.....ja, Flurkmark!






Ja jäklar....vi ska plocka svamp!!!






Så vad hittar vi då....
Jo, gula fina kantareller....






Försökte verka intresserad en stund....
Men jag måste erkänna att jag var nog ingen
vidare svamphund...:(
Jag tyckte faktiskt att det var roligare att rusa
runt i skogen och trampa ner dom istället....






De tvåbenta gick o stirrade ner i backen...vad tror dom att
dom ska hitta här i mossa o löv o ...ja, allt?






Ursvåra att se...men de fanns...visserligen ganska
pyttiga....Trattkantareller!






Försökte snacka lite med husse, men han hade inte tid...
Han är sjukt fokuserad....






Passade på att käka lite blåbär istället....






Tyckte att vissa svampar var både fula o lite
äckliga....






Men så får jag syn på nåt....






...en stor hund med husse....
Men herreje, vad hänger på hans axel???






Jösses...det var ju jägaren....de jagar ju älg här....






...bäst att man passar sej....
Annars kanske man slutar så här....






...eller så här....
(stackars lille älgen.....hoppas du har det bra i
älghimmeln)






Vinkade åt jägar'n och försökte se snäll ut...
(matte sa:"om älgen ser vit ut, så skjut inte,
det kan vara Torsten")






Efter att vi träffat jägaren skulle vi prova ett nytt ställe och dessutom inta lite fika...







Där träffade jag en snygg tjej...






...hon var lite sugen att leka...






...ända till dess att jag pinkade på henne....
(hennes matte såg lätt besvärad ut...hehehe)






Vi passerade en ypperlig spa-fåra...






...försöker övertala husse att hopp i, istället för över...







...jag ville prova hur länge jag kunde ha ett gult
löv på nosen....






...går hyfsat, än är det kvar....






...ja, ni ser ju själva hur jag koncentrerar mej...






Dags att åka hem...jag är trött och vill inte dela
plats med några jäkla korgar...






...så här glada ser dom ut när dom rensar...
(matte tyckte rensningen var skittråkig)
...som ni ser har jag somnat...






...fast hyfsat med svamp ändå...






...fortsatte att sova i flera timmar i soffan sen....






...förrätt blev förståss en rostad med egen-
händigt plockade kantareller....
GOTT!!!






...innan vi gick o la oss blev det en bild på månen...
Den lyste i Umeå också!






Igår morse blev det ingen svampskog...
men väl en långpromenad!






...och jag var pigg o glad igen...







                            

Gick förbi en konstpark vid Umedalen...fattar inte så mycket om konst och
en del saker såg lite konstiga ut...







...fick mej ett gott skratt ...






...tyckte att hästen såg ut att ha kul däruppe...






Vilar en stund i solen sen...





Hade ju några mil hem då igen....Skööönt var det att komma hem och vi var alla lika trötta igårkväll så John Blund kom tidigt!
Ikväll hotar matte mej med att alla tovor ska bort....vi har lite bråttom, jag ska visst på utställning på söndag...men vi får väl
se om vi hinner få ordning på mej o min jäkla päls till dess...

Det blev tidig blogg idag, men  vi började redan imorse och fortsatte när matte kom hem på lunch....så nu kan jag låta matte
bli svettig ikväll utan att behöva tänka på bloggen!




HA DET GOTT SÅ LÄNGE!

KRAMAR TORSTEN




                                                











































Kommentarer
Postat av: Yrsa

Torsten, vi kan inte se de första bilderna i bloggen men längre ner kan vi se!!!! Matte säger att jag inte får följa på hundkursen på torsdag för jag luktar så himla gott just nu och hon vill inte förpesta för er hanhundar..... suck.... jag är ju också "on". /Yrsa

2009-09-14 @ 17:19:29
URL: http://akital.bloggagratis.se
Postat av: Yrsa

Vi ser dom inte än.... men ni kanske inte har hunnit ju....

2009-09-14 @ 18:06:32
URL: http://akital.bloggagratis.se
Postat av: Sigge Svamphund

Vad har du gjort med bilderna Torsten?

Det är massor som inte går att se!

Typ första halvan av alla är bara små rutor med kryss.

Jobba som svamphund är skoj och lönande.

Tänk alla köttbullar, korv och blodpuddning som det ger!

Postat av: Torsten

Alltså, jag fattar inte vad som är fel med bilderna...Dom syns här hos mej och bloggen ser ut som vanligt! What to do???

2009-09-14 @ 21:03:48
URL: http://prinstorsten.blogg.se/
Postat av: Torsten

Hej, jag igen! Ser ni alla bilder nu? Fattar inte vad vi sysslat med....Hoppas det funkar nu!

2009-09-14 @ 21:36:33
URL: http://prinstorsten.blogg.se/
Postat av: alla strövelstorpslagottona

Vi kan se alla bilderna trots att mamsen är en IT-idiot. Så himla kuligt du har haft det. Vi voffade nästan ihjäl oss över bilden när du kissade på den snygga flickan, men Torsten då sa mamsen!!!! Hon fattar ju nada, det var väl tvunget. Mamsen har varit valpmorska åt Elza som bor i dina trakter. Hon fick fina valpar och allt gick bra.

pussar

2009-09-14 @ 21:53:37
URL: http://lagottoflickorna.se
Postat av: laurence

jesses så mycket du har varit med om och så mycket av allting det finns i din skog. Jag har hört att man ska ha något orange på sig så inte jägare sjuter på en. puss puss

2009-09-14 @ 21:59:41
URL: http://saphira.bloggagratis.se/
Postat av: Lego

Tjena Tjena! Long time no see!

Bytt blogg har du gjort minsan... Snyggt!



Du verkar ju ha haft en toppenhelg. Jag tror att vi (du och jag) ska följa laurence tips och klä oss oranget i skogarna framöver. Jägarna kan ju lätt tro att vi är vita kaniner, så snabbt som vi kutar runt bland buskar och träd. Eller finns det orangea kaniner? hmmm. får återkomma på den punkten.



Kram kram från lego

2009-09-14 @ 23:29:24
URL: http://legolas-ohana.bloggagratis.se
Postat av: Primo och Acke

hörru grabben...ser ut som att du haft en toppen helg! Men visst är svamp helt jäkla oitressant? Våran matte tycker som din matte....rensa "skiten" är DÖÖÖÖ TRIST!:) Snygg brud du pinka in:) klart man måste sätta sitt bomärke på dom...man vet ju aldrig ifall ngn annan försöker ta dom ifrån en. Men lite läbbigt att gå i skogen om dom skjuter älg! Våran matte skulle nog satt blinkers på oss om hon kunnat!

voff voff på dig!

2009-09-14 @ 23:38:21
URL: http://minahundarochjag.blogg.se/
Postat av: Bella & Smilla

Ha ha pinka in tjejerna ja det var ju också ett sätt att boka dejt på. Men var hon inte lite väl korkad som inte flyttade på sig. En helt underbar helg verkar ni haft. Det där med svamp kommer med åldern sen finns det ju faktiskt viktigar saker än svamp så man får ju prioritera. Tar jägarna fel på dig och en älg så ska de nog lämna bössan hemma.

2009-09-15 @ 07:06:35
URL: http://teamlagotto.blogg.se/
Postat av: Monica Hansen

Underbara bilder, men akta dig för blåbären, Torsten. Du vet ju hur det gick förra gången:)

2009-09-15 @ 07:21:43
URL: http://gingerbeerblog.blogspot.com/
Postat av: Lizzieonline ...

Men Torsten då !!! Va pinsamt att du missförstått det här med vad som ska pinkas in :-((( ! Det är ju reviret och INTE tjejerna ju !!! Hoppas att bruden förlät dig för hon såg ju cool ut ;))



Nosgnugg från mej, som absolut tycker att det är bättre med ett kex på nosen, ( än lövad dito likt majstång .. ) för det blir ju en rätt ätlig belöning efter balanserandet !!!



PS Förresten så kommer min matte från den där Skvaderstaden, medan min pappa Larz bor nånstans i dina hemtrakter DS

2009-09-15 @ 08:14:19
URL: http://icelolly.bloggagratis.se/
Postat av: Gunbritt, Dahro och Giah+8

Vilken härlig resa ni hade ...finfina bilder!!!

Blir inte mycket svampplockande i år för matte...Hon är ju inte sååå intresserad att plocka själv, utan vi brukar gå med Monica eller Sigge med matte...Men sådanna lååånga turer har vi INTE tid till nu :) Med valpar i huset!!! Full fart börjar det bli!!! Dom är så GULLIGA ;) så matte vill vara hemma och njuta den här tiden...Nu ska hon få ta över lite av matningen oxå...Skönt för dom är hungriga OFTA!!!

Puss Giah...

2009-09-15 @ 10:05:20
URL: http://www.belgarhuset.com
Postat av: Tim med flock

Åh vad toppen du verkar ha haft det! Matte hälsar att hon längtar ut i svampskogen när hon ser alla dina härliga bilder.

2009-09-15 @ 10:40:31
URL: http://timsevimse.blogg.se/
Postat av: Totti

Vilken tur, då är jag nog fredad i älgskogen, för jag är ju orange, hela jag. Åtminstone står det så i stamtavlan.

Jag kan förresten se bilderna, allihop. Och fina var de, speciellt den där du vilar i soffan.

2009-09-15 @ 14:27:25
URL: http://www.tottskrutten.bloggagratis.se
Postat av: Sara

Hej på er! Tack, det känns så skönt att vara tillbaka i etern!



Jo, det var en härlig semester och jag önskar man kunde kunde spola tillbaka tiden! :)



I natt monterade vi bordet, så nu har vi till och med sittplatser för ev. gäster! ;) Ni är alltid välkomna!



Dunderkram

2009-09-15 @ 16:47:59
URL: http://sassabarill.blogg.se/
Postat av: Anonym

Brorsan !

Jag har ALLTID undrat hur länge man kan balansera ett gult löv på nosen !

Cesare

2009-09-15 @ 21:24:02
URL: http://lagottocesare,bloggagratis.se
Postat av: Ruff

Halloj Torsten! Ber så hemskt mycket om ursäkt att jag inte har varit inne här på SUPER länge! O ny blogg har du o allt! Värsting! Och ser inte ut som om du behöver agera svamphund, din husse&matte verkar ju ha egna nosar att använda. Imorrn är de dags för unghundskurs för mig igen. Ska bli skoj! Bara en massa tjejer. Gillar de att man pinkar på dem? Kanske ska testa de imorgon. Märka dem lite med min Ruffdoft :) Oslagbart! nospussar från Ruff!!!

2009-09-15 @ 21:32:08
URL: http://livetmedruff.blogspot.com
Postat av: Amanda, Hamlet o lagottogänget

tjeeena torsten! hur e läääget, asså liksom?

Jag är fortfarande en huligan men idag har monkan gett mig ett tuggben så jag ska vara lite lugn. Vad avis jag är på att du fick gå på svampjakt!! Själv gillar jag inte svamp, men matte tycker jag har en bra nos för jag hittar allting som jag inte ska hitta! Vad menar hon undrar jag då? Jag hittar ju bara sånt jag VILL hitta!!



Nä, nu ska jag återgå till mitt tuggben. Matte vill ha datorn säger hon.. Jaajaa...

Ha det så gott, vi kanske ses på agilityn nån gång igen? Och då kanske vi får buuusa!

/Hamlet o gänget

2009-09-15 @ 21:36:37
URL: http://langsvans.blogg.se/
Postat av: Sinna

Åhh underbar "berättelse" om ditt äventyr!! Jag har njutit av härliga bilder och skrattat åt kommentarer kring dem :-) Du är härlig du Torsten :-)

kram Sinna

2009-09-15 @ 21:45:23
URL: http://drevteamets.se
Postat av: Valle Vagabond

Vilken fin berättelse och vilka bra bilder! Du Torsten förresten, brukar du alltid pinka på snygga tjejer?

2009-09-15 @ 21:50:26
URL: http://vallevagabond.bloggagratis.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0