Jag och Bruce Springsteen....




....har mycket gemensamt....Vi har båda lockigt hår, en enorm utsfrålning, vi sjunger bra....och så har vi underbett !!!  Jag säger bara ROCK'N'ROLL!!!


Har alltså varit på utställning idag...och ja, jag har luftat stämbanden, varit ganska olydig och NOLL fokuserad!!! Domaren var ju jättetrevlig och snäll....Här kommer bedömningen:

"Torsten har ett kraftfullt maskulint huvud, bra uttryck, bra öron, bra övre linjer. Något lång rygg, bra förbröst och bröstkorg. Goda vinklar, lösa armbågar. Välgående från sidan, hög svans, mycket bra päls....Tyvärr underbett!"

Hon sa vidare att hon skulle inte ha tvekat en sekund att ge mej HP om det inte varit för bettet!
Inget att hänga läpp för, tycker jag! Nu vet vi ju att vi inte behöver hålla på att springa på mer utställningar (vilket matte tycker är skönt), vi kommer aldrig att få pris...men jag duger så bra ändå!
I fortsättningen ska jag bara gå på utställning som åskådare och göra min stämma hörd....





         
               Här ser ju matte än så länge rätt avspänd ut....medan jag
                       har en ganska stram hållning....





         
               ...vi går iväg en bit för att öva lite kontakt...för jag är
                                       totalt väck...





         
                                ...njäää, jag vill bara bjäfsa...





        
                      ...och det där jäkla utställningskopplet skär in
                                         i halsen på mej.....





        
                       ...här nånstans är "arg-rynkan" i mattes panna
                                               ganska djup....





        
             ...spring på du, matte...jag stannar här och luktar lite...





        
                      ...jag vill inte ha nån korv, har jag ju sagt...





        
                            ...okidoki, jag står väl en stund då...





         
                          ...lyckades ändå charma domar'n...





         
                             ...hon gillade mitt namn särskilt....
                                     ( Du o jag, Bruce!)





                            LITET POTPURRI AV LAGOTTOSAR:
 


                                            



                        





                                         





                      






                                               

                                  (klicka på bilden om ni vill se den större)





         
                Sen fick "Ankan" Edoff presenter av oss nöjda lagotto-
                                 utställare....

En mycket bra domare som hade klara motiveringar och hon kunde verkligen förklara väl vad hon menade...Tror att alla var nöjda!





        
                  ...efteråt kunde jag lugna ner mej lite och jag o 
                                husse satt och mös i gräset...





         
                   Ps. Matte tycker inte att jag är ful längre.... Ds.





När allt var klart for vi hem för att göra nödvändiga saker....





        
                    Dags att plocka bort lite fula sommarblommor...





         
                                            Hösten är här!





         
                   Om ni får gissa....Vad tror ni är min favorit-leksak???





         
               ...tycker inte ni också att jag ser ovanligt vit o ren ut...





När vi stökat på gården ett tag så tog vi en härlig promenad, vädret var ju strålande och det var tillräckligt varmt ....





        
                                        ...för att ta ett bad...
                         (nej, det är ingen valross som stänker...)





        
                   ...det är bara "Rock'n'roll"-Torsten som hämtar
                                                    sin boll....





         
                           ...fin spegelbild på en snygg jag...





        
                 ...tänk att det ryms så mycket vatten i pälsen,
                              jag är ju ändå rätt så snaggad....





        
                                   "Boll...kasta dej i vattnet!"





        
                                      ...och det gjorde den...





        
                                                Pass upp....





        
                               ...det kommer mera vatten...





         
                          Dags att jaga upp bollen på land....






        
                                            ...jag hinner...





        
                                  ...ooops....liten störtdykning....





         
                                      ...men jag har den...





        
                         ...hoppsansa, där studsade vi iväg igen....





         
                                      ...lika fort tillbaka...





        
                            Bollen tog sej en riktig "stänkare".....





        
                       Vi gick sedan och vilade lite på en parkbänk...





        
                          ...ja, eller husse ville vila....inte jag....





        
                                  ...fast dom tvingade mej...





         
                        ...här var blommorna fortfarande fina...
                         (kan bero på att dom fått vatten)





        
                   Gissa tre gånger om vi längtade efter våran båt...?!





        
                    ...funderade en stund på att låna den här...





         
                              ...fast vi gick hem istället...





        
                            ...väldigt mycket nöjd o glad...





Jisses, det blev en väldig radda med bilder idag....hoppas ni orkade ända hit!!!
Imorgon är det måndag och då blir det att vila igen och säkerligen inte mycket bilder heller....





                                    VI SYNES OCH HÖRES!

                                      KRAMAR TORSTEN





              
 





    

    
  








Kommentarer
Postat av: Cesare

Tjena brorsan!

Visst är du supersnygg !!!precis som jag lite underbett är inget att hänga läpp för. Och du brorsan skälla bör man annars dör man....

Nattis kramar

Cesare

2009-09-20 @ 21:02:47
URL: http://www.lagottocesare.bloggagratis.se
Postat av: Stella

Jag kommer ju aldrig att ställas ut, jag duger tydligen inte till det, min vi är allt bäst ändå du och jag!!



Härliga badbilder, sen så gillar jag din störtdykning!!



Sov så gott snyggprinsen!

2009-09-20 @ 21:31:03
URL: http://blondinstella.bloggagratis.se
Postat av: alla strövelstorpslagottona

Utställning vad är det? Var väl en inoff, eller? Tänk på att en snygg hund är mer än ett underbett. Det finns dom som har underbett, större än ditt, som är INTERNATIONELLA CHAMPION, det du. Härliga bilder och mamsen hurrar för dej.

pussar

2009-09-20 @ 22:34:18
URL: http://lagottoflickorna.se
Postat av: alla strövelstorpslagottona

Mamsen har tittat lite mer på bilderna: Är det Eva, Carina, Theres och Monkan som är på bilderna? Monkan syns ju tydligt, eller hur?

pussar

2009-09-20 @ 23:28:52
URL: http://lagottoflickorna.se
Postat av: Anonym

Hihi, första bilden där du "jagar upp bollen på land", där ser du ut som en lammunge. Fast på et bra sätt! :)



Jag tycker i alal fall att du borde blivit champion! ;)



Kramis

2009-09-21 @ 01:18:03
Postat av: Sara

Hihi, första bilden där du "jagar upp bollen på land", där ser du ut som en lammunge. Fast på et bra sätt! :)



Jag tycker i alal fall att du borde blivit champion! ;)



Kramis

2009-09-21 @ 01:18:23
URL: http://sassabarill.blogg.se/
Postat av: Lego

Där du bor är det alltid så sagolikt vackert tycker vi!!!! Fast det är det kanske i Lund oxå, vi e nog bara lite hemmablinda....

Usch utställning verkar så nervöst =) Hoppas att det dröjer tills det blir min tur att visa mig från den allra bästa och finaste sidan....

Jag tycker i alla fall att du är en stilig rock'n'roll kille :o)

Go Torsten, go Torsten!!!!!!

Massa kramar från Lego

2009-09-21 @ 01:35:37
URL: http://legolas-ohana.bloggagratis.se
Postat av: Sinna

SJÄLVKLART så orkar vi med alla bilder för dom är en njutning att se på och att läsa texten till. :-)

Ähh lite underbett vad gör väll det om hundra år. Huvudsaken att man är söt, go och glad och det är du ju :-) Du såg riktigt snygg ut på bilden när du stod som ens staty i ringen:-)

kram Sinna

2009-09-21 @ 07:41:30
URL: http://drevteamets.se
Postat av: Sara

Näe, jag lovar att jag ska försöka! Att INTE tända eld allstå ;) Förutom i vår nya öppna spis, där får det gärna brinna gelé! :)

2009-09-21 @ 10:52:16
URL: http://sassabarill.blogg.se/
Postat av: Ressu

Jasså Torsten, du har visat upp dig för Ankan Edoff. Det gjorde jag förra året på Gotland. Hon gav öppen kritik och var jättebra och trevlig.

Inte helle jag (vi) tycker att det här med utställning är något för oss - huvudsaken är ju att vi vet att vi är älskade. Det är ju insidan som räknas.

Ha nu en skön vecka och ta vara på allt vackert och skönt.

// Ressu

2009-09-21 @ 11:28:18
URL: http://www.ressu.se
Postat av: Totti

Hm, trodde att jag lämnade en kommentar här igår, men den tycks ha flugit sin kos. Har i alla fall glömt vad jag skrev, så det var nog inget viktigt. Sörj inte över underbett och underbetyg, huvudsaken är att käften duger till att äta, dricka, skälla och fånga bollar och frisbee. Och det tror jag du är världsmästare på. Fast kanske inte äta förstås, där ligger jag nog lite före.

2009-09-21 @ 14:35:17
URL: http://www.tottskrutten.bloggagratis.se
Postat av: Timse med flock

Vi tycker du är en riktig champion iallafall om det är till någon tröst!



Matte hälsar att jag (Tim) ställdes ut som unghund och fick en nolla pga felaktigt bett då mina käkar växte i otakt, dock har det växt till sig nu men jag slipper utställningar ändå eftersom jag räknas som drogad pga min rimadylmedicin jag käkar. Iallafall så tycker matte att ni kan prova att ställa ut när du blivit lite äldre om ni vill, kanske hinner det växa till sig lite. fast det är rätt skönt att slippa springa i vänstervarv också. Glada svansviftningar!

2009-09-21 @ 21:53:13
URL: http://timsevimse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0