Lite prova-på-agility....




 

                                              


Blev lite sovmorgon här idag, visade sej att både husse o matte var lediga idag...så vi fick lite helg
mitt i veckan! Mycket trevligt! Däremot så visade himlen många gråa moln och mycket riktigt, det
blev regn....Väldigt varmt dock och mycket blåsigt! Nåja, när regnet lättat lite tog vi bilen och for
för att hämta Elsa, hennes matte är lite sjuk, så vi tyckte att hon kunde vara med oss ett tag....




                 
                       Elsa är en mycket trevlig liten tjej (även om hon alltid
                          snor mina grejer), dessutom är hon riktigt söt....




                 
                                  ...och en väldigt söt liten rumpa....




                 
                         ....här ser ni nog TVÅ av Piteås snyggaste rumpor...




                  
                      ...detta är en galen hund som är lös....ingen jag känner...
                        



                 
                      ...en annan galning....fast den tycker jag liknar Elsa...




                  
                            Så hittade vi ett litet skrotupplag...man kan undra
                              vem som dumpar järnvägsvagnar bara så där...




                  
                           ...kanske nån som bor där, står ju en frysbox där...









                  
                                      ...och en "nog" så bekväm soffa...






När vi for hem från skogen (f.ö en ny skog som låg i Öjebyn, en bit utanför stan) sprack himlen upp
och solen strålade från klarblå himmel...typiskt vi som lubbade i lätt regn hela promenaden!
Elsa fick åka hem och ta hand om sin matte och vi for hem till oss! Jag hjälpte husse att ta in veden
som legat ute på tork i typ 2 år....men så var den ordentligt torr också och lätt att bära in!
Halta o lytta mormor och friske morfar kom och åt middag med oss, men sen hade morfar bråttom
hem för han skulle se fotboll (som verkar vara en piss-match för husse gormar o låter illa)!
Jag o matte däremot for iväg med bilen och mattes ficka full i blodpudding.....HAHAHA, vi skulle få
testa lite agility!!! Ock gissa med vem??? Jo, Monkan förståss! Gick ju inte så bra först för lille jag...
Tyckte ju att jag hellre ville leka med Litzi än fåna mej med en massa annat...ja, så jag startade upp
mina höga C:n igen....vaddå??? Varför får man inte det? Till slut plockade dom bort "störningarna" som de så fint kallade det dvs Molle, Litzi o lille Hamlet! Monkan gick banan med mej och faktiskt...
liiite duktig var jag ju!






                    
                                           ...Litzi gillade matte idag...




                   
                                       ...Hamlet gillade henne ännu mer....
                                    (jag fattade ju att det luktade blodpudding,
                                               men matte fattade ju inte det)



                    
                                   ...det här ser väl ändå rätt så bra ut...




                     
                                                     ...jodå, jag hoppade....




                      
                               Hihihi...däremot så tror jag att Amanda o Hamlet fått
                              allt om bakfoten...det var ju Hamlet som skulle hoppa!




                     
                                          Litzi i full karriär genom tunneln....






Matte tog massor med bilder men alla blev skitdåliga, vet inte vad hon pysslade på med....
Men några gick an iallafall....




                           
                            Avslutar med en bild där matte lekt lite....tycker att den
                                 blev ganska frän faktiskt....




Jaha, det var första gången på nya bloggen....känns jättekonstigt och allt tar ju lite längre tid! Känns
däremot bra för "snål-matte" att inte behöva betala för bilderna längre...det blev ju rätt mycket i slutänden....Bättre att hon slösar dom slantarna på mej istället!
Nu börjar snart Idol och IDAG ska jag inte sova bort det...eller vi får se....jag är ju rätt så "pömsig"...




                                                            HA EN BRA KVÄLL!
 
                                                             KRAM TORSTEN




                      












Kommentarer
Postat av: Cesare

Tjena brorsan!

Kan du komma hit ? 2 av våra grannar har klagat på mit skällande ... matte hysterisk! Kanske att du kan komma hit och vara gullig? Prima käk utlåvas, så kommer jag upp till vidderna och rexlar ? Har varit badkväll eftersom jag skall till frissan imorgon så jag är lite trött

Natti, natti

Cesare

2009-09-09 @ 23:09:21
URL: http://www.lagottocesare.bloggagratis.se
Postat av: Tessan och "pälsbollarna"

WOW! hörru gillar att du varit i en "ny" skog...kom den bara upp där av sig själv med ett simsalabim??;) hi hi...Du är ju kungen av Agility..hmmm ja nästan då..kanske...någongång! Men det såg finfint ut när du hoppade, och JA Amanda måste ju fått detta helt om bakfoten;) Men kul såg det ut!

Hörru hare bra!

2009-09-09 @ 23:18:50
URL: http://minahundarochjag.blogg.se/
Postat av: alla strövelstorpslagottona

Duktige Torsten Prinsen Af Pite.

pussar

2009-09-09 @ 23:53:34
URL: http://lagottoflickorna.se
Postat av: kulan

Hej Torsten

du är ju lika vacker som vanligt trots ny blogg, det blir nog jättebra det här. Hälsa Elsa ( hi hi det rimmar ju )att hon är väldigt söt

kram från kulan

2009-09-10 @ 02:05:05
URL: http://www.sykulan.se
Postat av: Totti

Oj, nu måste jag byta länk på min blogg. Så att jag hittar till ditt nya tillhåll. Ser snyggt ut i alla fall. Och så behöver du ju inte snåla på bilderna. Det vill vi absolut inte vara med om.

Visst är agility kul!

2009-09-10 @ 04:29:34
URL: http://www.tottskrutten.bloggagratis.se
Postat av: Monica Hansen

hahaha.. den blicken på Hamlet:)



Fin ny blogg!

2009-09-10 @ 07:51:27
URL: http://gingerbeerblog.blogspot.com/
Postat av: Stella

Vilken tur att vi hittade hit, man vill ju inte missa din blogg för allt i världen!!



Kul att se att det inte bara är min matte som är rumpfixerad!!



Ha en underbar dag!

2009-09-10 @ 10:46:18
URL: http://www.blondinstella.bloggagratis.se
Postat av: Bella & Smilla

Tjena Torsten så det är till att flyttat då får vi se till att matte byter adress så vi hittar hit. Nu kan din matte lägga in massor av bilder och använda pengarna till att köpa hundgodis.

Oh det ser så roligt ut med agility så det kryper i kroppen på oss (eller rättare sagt Smilla). *Störtsköna hundar och bäst är ju du. Ps. matte hade bara lite svårt att läsa den svarta texten på det grå men hon är ju gammal och halvblind.

2009-09-10 @ 11:58:37
URL: http://teamlagotto.blogg.se/
Postat av: Sigge Svamphund

Hoppsan ny blogg!

Måste komma ihåg att ändra länk.

Vilket helt underbart fyndställe du hittade!

Öjebyn dit brukar matte skicka en massa svamp.

Nån där som alltid handlar mängder av henne.

Undrar om hon kan skicka av dina fynd till mej istället för pengar till matte?

Postat av: Sinna

Oj vad fint det var i den här bloggen då!! Kan man länka till den tro??

Jag blir alltid så¨glad när jag går in här och ser alla underbara bilder :-)

Kram Sinna

2009-09-10 @ 20:39:10
URL: http://drevteamets.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0