Söndag....

                                           




                                                Hallå där!


Känt mej lat i helgen....eller rättare sagt, tiden har sprungit iväg lite för fort och jag hann inte riktigt vara med! Sånt som händer...

Imorse var det dags igen....ja, att plocka en fästing på mej! Matte blev väl inte fullt lika hysterisk som förra gången men inte såg hon ut att må bra inte....Den var väl inte lika fet som förra gången men precis lika äcklig!

Vi bloggade ju inte igår så nu kommer igår idag istället....
Efter diverse ärenden på förmidda'n så åkte vi ut till Pitsund...där har vi både vatten och skog i en o samma förpackning....Förbaskat fint även där!





           
                     Jag har en enda fråga här....Får jag bada???





           
                                 ....tjohooo....här kommer jag.....





           
                              ....ja, bollen var ju med förståss....
                              (är jag boll/pinn-fixerad....JAAA)





            
                                          ...snart klar nu...





           
                                      ...och här kommer jag...





           
                     Det var så vackert ute.....meeen  jag måste erkänna
                                         att det var lite kallt i vattnet....





           
                                       Visst ser det fint ut?!!





           
                      ...men hallå...jag kanske vill bada mera...





           
                      ...okej, det går bra att vara på land också...





           
                         Den här soldaten har stupat på plats....





           
                                  ...kom hörrni, så går vi....





           
                                              ...äh,vi springer....





           
                         ...hittade en torr tall som behövde vattnas...





           
                    Kungen var här för några veckor sen och la lite
                                   kransar o krimskrams här....






           
                                             ...p.g.a detta...





           
                  ...men vad bryr sej en prins om det, när bollar finns...





           
                     ...var tvungen att få upp lite värme efter badet...





           
                     ...medan jag sprang fotade matte en blomma....





           
                                              Kom nu, matte!!!!





           
                             ...en del träd växer lite knasigt här...





            
                            ...ibland gick det uppför....ibland nerför....





            
                                           ...ibland vilade jag...





            
                             ...fåglar fanns både uppe i det blå...





           
                                        ...och nere i det blå...





           
                       ...nere vid det gamla färj-stället där färjorna
                                      gick över älven....sen byggdes det en bro...





            
                                   ...vi stannade till en stund...





            
                                             ...njöt av lugnet...





           
                        ....men nog var jag lite sugen på att bada....





            
                         ...blev inget bad för jag fick syn på nånting....





            
                               Isbrytaren "Arctic Explorer"....





           
                           ...vi killar var ju nyfikna så vi klev ombord...





           
                                   ...ganska snygga, faktiskt...






           
                  När vi gick därifrån blev jag fast i kopplet....
            gillade jag inte, så det blev att lukta på blommor en stund !





Sen försvann resten av dagen i en rasande fart och det var därför jag blev lite lat....

Imorse var det då fästing-plock och sedan skulle vi till Kinnbäck och hälsa på mormor o morfar!
Där brukar man ju kunna ha lite kul...men se idag hände ingenting!!! Nä, jag fick bara ligga och vänta för de behövde hjälp med saker inomhus...visserligen fick jag käka våfflor och annat gott, men ingen hade tid med mej...:(
Matte fick med sej alla gamla dia-bilder och filmer från när hon var liten och hon var så glad att dom äntligen hade kommit fram...Så nu har dom lite att göra...bara det att få igång den antika film-projektor'n !!! Det blir väl att hälla knäck i lurarna så jag inte hör svordomarna!!!
Blev bara några bilder från idag, men det får ni väl vara glada för...det blev ju många igår!!!





           
                                 Usch, vad allt har blivit torrt.... 





           
                                           ...oj, vilket fynd....





           
                       ...vaddå, inte röra.....det är ju en pinne ju....





           
                                             ...ska vi bada ?....





            
                                       ...men åka båt då....





            
                                                ...nähä...





           
                 ...eftersom dom fortfarande inte har satt upp nåt 
                    nät till baksätet så tar jag ofta tillfället att hoppa 
                    fram....Idag blev det lite trångt, fick sitta med rumpan
                    på en projektor och vila magen på husses verkygs-
                    väska o tassarna i en korg full med film och diabild....
                    Näää, det var inte skönt!!!




Nu mina vänner ska jag käka middag och sen ska jag göra ingenting...kanske se nåt skräp på TV...



                                              

                                                      SOLONG!!!

                                               KRAMAR TORSTEN





                        
                              
                                                





Kommentarer
Postat av: Yrsa

Usch en fästing till. Är det på Gläntan du får dem tror du? Jag har just varit ute och kräkt upp hela middagen - är lite slak idag. Käkar i mig för mycket skit i skogen säger matte. Matte hälsar att det var en del foton som bara visade X igen men de flesta fotona var där. /Yrsa

2009-09-27 @ 19:13:43
URL: http://akital.bloggagratis.se
Postat av: Sigge Svamphund

Välkommen till fästinvärlden!

Här har vi tonvis av dom.

Fast nu när det är lite kallare så minskar dom.

Det där med ingen mer svamp det hör jag nästan varje dag.

Men jag kan min matte.

Det ska plockas o plockas.

Sen när det är vinter så tjatas det om att det ska bli vår så murklorna kommer!

Postat av: alla strövelstorpslagottona

Du och husse Torsten. Precis som Emil i Lönneberga säger till drängen. Ja snyggast i stan är ni allt. Värst vad foton du har fixat till, jättekuliga. Men du, den där pinnen, det var väl inte en orm?

Nu vill vi se foton på din matte när hon var ett människobarn.

pussar

2009-09-27 @ 22:09:25
URL: http://lagottoflickorna.se
Postat av: Stella

Tack för att du tycker mer om mig än Dorran, hon är så där insmickrande charmig, tur att du inte går på det ;-)



Många härliga bilder, gillar speciellt dom när du är på båten!!



Om du kollar in min blogg kan du nog få syn på någon bekant!!



Sov så sött, kramar

2009-09-27 @ 22:18:54
URL: http://www.blondinstella.bloggagratis.se
Postat av: kulan

Hej SöööööötTorsten, du får oxå gärna komma hem till mig och sandblästra och lägga en repa på parketten :-)

Vilken härlig dag ni har haft, fina bilder på båten

Vodka Explorer f,låt jag menar Artic Explorer

Pyyyyzzar från

kulan

2009-09-27 @ 23:37:08
URL: http://www.sykulan.se
Postat av: Linda & Deamon

Man skulle behöva fler timmar på dygnet, helt enkelt! :)

2009-09-28 @ 06:24:34
URL: http://deamon.blogg.se/
Postat av: Sinna

Om matte vill ha "chockterpai" på fästingar så är hon välkommen hit nåsta sommar och då kan hon plocka hur många hon vill :-/ (hemska små djur)Du har verligen fullt upp jämt du :-) Vilket härligt liv du verkar ha där "uppe" :-)

kram Sinna

2009-09-28 @ 09:15:51
URL: http://drevteamets.se
Postat av: Anna med flock

Vilka härliga badbilder, verkar vara ett underbart ställe att busa omkring på!

2009-09-28 @ 22:11:14
URL: http://timsevimse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0