Söndag 11 april



                                                 Tjena moss!


Efter en ganska hård lördagkväll, och en fantastiskt fin söndag, känner jag mej rätt så mör i hela mej!!!
Gårdagen var ju jättekul!!! Fotbollsfest med många människor och min minsta kompis Tyson....Ska väl erkänna att jag o Tyson inte direkt kollade fotbollen, vi hade fullt upp med en massa andra sysslor, men vi stannade upp och kollade reprisen när ett mål gjordes!
Vi kom hem väldans sent i natt och jag stupade i säng!

Imorse vaknade vi äntligen till SOL!!! Ja, inte kunde vi ligga och dra oss då, utan upp o hoppa med oss!
Eftersom vi hade lämnat kvar bilen där hos Eva o Nicke (jag hade faktiskt kunnat köra, men av nån anledning ville dom inte det...), så tog vi oss en promenad (tog nästan en heeel timme) för att hämta den...






                     ...ett litet vårtecken hittade vi på vägen...






           ...men vi lär få vänta innan vi glider genom kanalen med båt...






                      ...gatorna är ganska torra, men mycket snö kvar...






                           ...allt blir liksom vackrare när solen skiner...






                                    ...t om en kraftledning...






                    ...här lämnade påsktuppen kvar ett litet minne...





När vi hämtat bilen, bestämde vi oss för en tur till Gläntan och då blev jag mycket glatt överraskad...






           ...nu är ni nog lika nyfikna som jag var...






                                  ...tadaaaa...japp, en frisbee...

                      (matte hade hittat den i en glömd garderob...)






                               ...sen blev det kuta av...


















                     ...säger bara, TACK mina kära människor...






                                          ...en underbar SOL...






                           ...den gav mej mycket ny energi...






                        ...tur att snön höll någorlunda att springa på...






                       ...däremot var jag inte lika träffsäker som sist...






                     ...men va fanken, jag har ju inte tränat på ett tag...






                          ...tjofaderullan, vad det här var kul...





Eftermiddagen tillbringades i solen på balkongen och jag hörde minsann matte snarka till några gånger....eller var det jag???
Nu blir det iallafall att ta en välbehövligt vilsam söndagkväll, för imorgon är det jobbdag igen....





                                                  VI HÖRS!

                                        KRAMAR TORSTEN

Kommentarer
Postat av: Bamse och Valle

Oj du verkar ha haft det lika kul i snön som oss. Nu vill vi ha mera vårtecken.Gatorna är torra, men all snö måste bara smälta bort snart. Vi vill kunna sova över i stugan. Och då måste det bli öppet vatten så vi kan sätta ut våran pump. Ha en bra kväll

2010-04-11 @ 21:04:59
URL: http://mrbamse.bloggagratis.se
Postat av: Stella

Vilken underbar dag du haft, en frisbe skulle jag vilja ha, verkar jättekul!!

Vi har oxå haft sol i dag, underbart att känna energin komma!



Puss på dig Piteprinsen

2010-04-11 @ 22:54:40
URL: http://www.blondinstella.bloggagratis.se
Postat av: Ines

Du är snart ifatt de gamla takterna igen. Brukar inte behövas så många gånger innan det sitter.

Fint väder ni haft, det har inte vi. Men vi fick till en skön promenad ändå.

Kram

2010-04-11 @ 23:17:04
URL: http://rosenvante.blogspot.com/
Postat av: Totti

Så kul med snö-frisbee. Och att ni också börjar kunna räkna in vårtecken.

Jag och husse har testat min frisbee på tomten. Det var jättekul, men jag har inte riktigt vågat försöka fånga den i luften än. Jag väntar tills den har landat. Det känns säkrast så.

2010-04-12 @ 01:26:26
URL: http://www.tottskrutten.bloggagratis.se
Postat av: Anna med flock

Vilken toppen helg! Frisbee gillar Tim också, har vi använt som belöning när vi tränar ibland, skojigt!



Härliga bilder, det ser så fint ut när ni är i gläntan!

2010-04-12 @ 08:34:35
URL: http://timsevimse.blogg.se/
Postat av: Monica Hansen

Dina bilder är bäst, Torsten!

2010-04-12 @ 10:32:23
URL: http://stickebloggen.blogspot.com/
Postat av: Wille

Vilken härlig helg du haft, du med ! Fotbollsfest, ja dte låter kul.

Frisbee har jag aldrig testat, men dte verkar kul. Kanske kan bli något att locka matte med framöver. Hon skojade lite och sa att frisbeen din såg ut som ett flygande tefat på en av bilderna. Vad nu dte är. Själv tyckter jag att det verkar jättekul att hitta sådana skatter som en gömd frisbee, eller ngt annat skoj.

2010-04-12 @ 11:42:35
URL: http://willebus.bloggagratis.se
Postat av: Tessan och "pälsbollarna"

Hej hopp ser att ni oxå börjar få vår HÄRLIGT!!

Snygg du var i halsduken:) Tjohooo på er

Puss puss!

2010-04-12 @ 13:47:22
URL: http://minahundarochjag.blogg.se/
Postat av: Therese-Smyckestävling pågår!!!

Okej vad skönt att våren börjar närma sig=) Här börjar äntligen träden och buskarna knoppas och gå i blom=) Ha en bra dag=)

2010-04-12 @ 13:50:05
URL: http://thereseofsweden.blogg.se/
Postat av: Sigge Svamphund

Ser man på vären verkar komma även till dej.

Här är det bara onödiga isen som ska försvinna helt sen så............

2010-04-12 @ 20:15:24
URL: http://svamphunden.bloggplatsen.se
Postat av: Petra

Åh, frisbee vad kul!

Ska be matte leta fram min (om jag inte råkat bita sönder den förstås). Matte letar hela tiden efter något hon kallar för vårtecken, men hittar inga. Det verkar nästan som ni har mer vår i norr än vi har här. Om man bortser från all underbar snö som ni har kvar. Här finns det bara kvar där de stora snövallarna varit.

Jag är oxå jättebra på att köra bil. Brukar försöka sätta mig i husses knä och sköta körandet men det uppskattas aldrig. Tycker iaf att jag ska få sköta växelspaken för den är riktigt god. När mattarna kör måste jag alltid sitta fast där bak men så sträng är inte husse för han kör en stor lastbil och behöver därför min hjälp i förarhytten.

/Nisse - på bättringsvägen.

2010-04-12 @ 21:33:25
URL: http://aileenonisse.bloggagratis.se
Postat av: strövelstorpslagottona

Så vårligt ni har fått det. Så såg det ut hos oss för ett par veckor sedan. En sån där kulig kastgrej

vill vi också ha. Men då tror mamsen att vi blir osams, konstig tant är hon allt. Det är ju bara jag, jag, jag, jag eller jag som tar den.

vårpussar

2010-04-12 @ 22:49:59
URL: http://lagottoflickorna.bloggplatsen.se
Postat av: Carina

oj vad mycket snö ni har kvar, man blir lite chockad när man ser bilderna, här är det bara barmark. Vilken tur ni hittade frisbeen så du kunde busa rundor, härliga bilder på dig :-) ha en bra dag

2010-04-13 @ 05:53:54
URL: http://tysonochganget.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0