Nu ska jag berätta...


                                                   Hallå på er!

Sorry, att jag inte berättat än om överraskningen....men det kröp in en bacill i våra kroppar, den kallas för laaaaat!!!

När matte kom hem från jobbet i fredags, började dom packa ihop såna där nödvändighets-saker, såsom tandborste, lite varma kläder, min snuttefilt, mat till mej....Fattade  direkt att vi skulle sova borta, men hur jag än tjatade och sprang ivägen fick jag ingenting veta!

In i bilen och iväg! Körde ner till hamnen och jag förstod till min förtjusning att vi skulle ta båten med också....Guuud, va nyfiken jag var!!!
Vi puttrade iväg med båten, underbart väder, fast lite kyligt och när vi kört en bit så började jag vädra i luften, jag kände allt vart vi var på väg....





                       ...solen sken och havet var så gott som stilla...




                            ...här börjar jag vädra något i luften...




                              ...husse saktar ner på farten...




                               ....japp, vi skulle till Hällholmen....

Där har Monica o Tomas stugan, vi hade blivit ditbjudna på surströmmingsparty!!!!




                          
...men gissa om jag var nå himla glad...

Det var Litsi också! Molle var väl sisådär-glad, han tycker inte att jag är lika kulig nu när jag blivit lite större, han vill inte just leka med mej längre och ibland morrar han åt mej....Men däremellan tyckte han att det var ok!




                        ...surströmming, färsk mandelpotatis, öl o snaps....




                                  ...vackert så det förslog...




        ...jag tittade på den vackra vyn, jag fick ju inte sitta vid bords....
                                      Typiskt!!




                     ...om ni undrar vad jag tittar på i vassen...




          ...så var det Rocco, en annan hund som huserade på Hällholmen...

Man kan luras att tro att han står o ler där, men sanningen är att han inte heller gillade mej, så han står där och morrar och drar upp läpparna till ett litet grin! Men det var ingen fara, jag var inte så rädd alls och han glömde av sej så småningom....




                                          
...jag ville bada...




                                  ...men det ville inte Rocco...




                                   ...Frans Hansson var där också...





                                     ...åsså Molle-Pålle förståss...

Litsi, lyckades hålla sej undan och kom inte med på bild alls!




                            ...
det kom en väldigt vacker måne...



                
                                         ...det tändes en brasa...

                                (det vita i sista bilden, det är jag det...)




                                 ...Tomas kom med korv-korgen...




                                          ...då blev det tigga av...




                                                 ...ja, särskilt jag...




           ...nu jädrar matte, nu får du igen för alla taskiga bilder på mej...  
 
He,he,he...jag var väldigt snabbt framme där med kameran! Tycker jag fick till det väldigt bra, trots att man knappt såg nåt där i mörkret! 




             
...i skydd av mörkret inspekterade jag även korv-kogen...        

                           men den var jättetom...suck...



Vi var uppe jättelänge och  sen fick vi en egen stuga att sova i!  Efter några timmars sömn, och efter melodikryss och frukost, bar färden hemåt igen! 
Det blev en trött lördag med en jäkla massa regn senare på dagen och vi nötte mest soffa...

Igår söndag var det hyfsat väder ändå och matte började klippa mej....Hon är inte klar än, för den där bacillen (den som heter Lat) förstörde lite för henne, till min stora glädje!!!

Måndag idag och dags att arbeta igen...



                                             HA EN BRA DAG!!!           

                                             KRAMAR TORSTEN         


Kommentarer
Postat av: Snygg-Göte von Fornborgen

Tjena Torsten!!!

Vilken jädrans cool helg du har haft. Jag undrar om den där Tomas med korvkorgen kan finnas här nere i Skåne också eller är han ett typisk Norrländsk påhitt. Jag tror att jag ska ut och leta. Önska mig lycka till förtusan. Om allt går bra så hittar jag korvmannen, men om det går fel hittar jag din matte i en buske.

Killkram från Snygg-Göte von Fornborgen!!!

2010-08-23 @ 08:05:52
URL: http://colliepojken.blogg.se/
Postat av: Bella & Smilla

Torsten vi tror du bor i Paradiset på jorden ja det gör du nog. Vad trevligt ni har det och foto på matte en riktig 10-poängare. matte sitter här och fnissar som attan åt henne och beundra hur duktig du är som kan hantera en kamera. Matte ångra att de har handlat upp pengarna på en platt-tv o hemmabio tänk om det inte blir någon resa till norr nästa sommar.

2010-08-23 @ 08:42:46
URL: http://teamlagotto.blogg.se/
Postat av: Ressu

Många paradis finns det tydligen - och du verkar ha tillgång till ett par. Lyllos!

2010-08-23 @ 10:02:03
URL: http://www.ressu.se
Postat av: Sessorna & Harry

Hallå "Party-Prinsen" jisses vad du har partajat i sommar. Såg hos Göte att du också vill bli en Collie, det fixar han lätt. Svansföringen har du ju redan. Det som kan bli svårt är att få till det colliepräglade huvudet. Annars tycker vi (sessorna) att du är snygg som du är. Men jag (Harry) är mer för colliesar.

Killkram från Harry & Puss från Sessorna

2010-08-23 @ 11:47:49
URL: http://prinsessangreta.blogg.se/
Postat av: Buttons

Åååå vilken mysig helg Du har haft, fast gjorde det inteont i nosen då dom öppnade den där surströmmingen?

Jag ser att ni har det kallt där uppe i norr, era Mattar och Hussar har ju massor med kläder på sig. Tyvärr så måste jag också ha kläder på mig då det blir kallt, för då fryser jag så ini nordens, men jag HATAR då Matte sätter på mig nåt och jag lägger mig platt på mage för att markera hur lite jag gillar det. Jag vet ju att jag är så illa tvungen eftersom jag inte har nån riktig päls.

Jag tycker du är kanonfin, och jag skulle gärna dela med mig om jag hade en korvkorg......ha re bra å puss på rumpan

2010-08-23 @ 13:14:25
URL: http://floridatjej.bloggplatsen.se/
Postat av: Rudi

Surstömmingsfest med kompisar och korvkorg.Hur kul som helst! Sova borta är ju också spännande, och du vi har en lika fin måne här i Sörmland just nu. Augustimåne, säger matte att det heter. Det verkar ju logiskt :-) Killkram från mig!

2010-08-23 @ 20:52:56
URL: http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com
Postat av: Petra

Hoppas att du fick massor av korv och slapp den där äckliga fisken.

/Nisse

2010-08-23 @ 21:18:18
URL: http://aileenonisse.bloggagratis.se
Postat av: Carina

Vad härligt ni har haft det, fast surströmmingen kanske man kan hoppa över. Fast jag ska inte säga något för jag har aldrig smakat. vilka massa kompisar du fick träffa, roligt :-) kram

2010-08-23 @ 22:01:01
URL: http://tysonochganget.blogspot.com
Postat av: Elliot Kung af Upphärad

He he, kul bild på din matte, men vilken konstig stil hon har när hon pinkar!!! varför lyfter hon inte på benet he he...

Vilken helg Torsten, nu kan man kalla dig för PartyPrinsen. Den enda båt jag har åkt var färjan över till BohusMalmön .ca 4 minuter :-)

Jag undrar oxå om Tpmmy med korvkorgen skulle kunna tänka sig att förirra sig hit ner i mina skogar

Kramar

Elliot och Kulan

2010-08-23 @ 23:56:35
URL: http://www.kulan.bloggplatsen.se
Postat av: Wille

Men vilken skön helg ni haft. Kul med lite kompisar, men kanske inte så roligt när de morrar åt en. Jo att det är arbetsvecka det har många märkt, men matte är ledig ett tag till hon och jag och Hector är jätteglada för det ! Det är så skönt !

2010-08-24 @ 12:46:11
URL: http://willebus.bloggagratis.se
Postat av: Totti

Jag undrar just hur surströmming smakar? Jag fick känna doften häromdagen. undrar om det smakar lika härligt som det doftar?

Korvgubbar i skogen har vi här nere oxå, men då kallas de för figuranter.

2010-08-25 @ 06:27:50
Postat av: Edith

Vilken trevlig fest på Hällholmen. Och den där korvkorgen skulle jag vilja undersöka lite närmare. Älskar korv. Colliekramar

2010-08-26 @ 13:40:27
URL: http://parisercollie.blogg.se/
Postat av: Sigge Svamphund

Har inte varit här på länge.

Men korvkorg.....här finns det bara svampkorgar.

Jag vill ha en korvkorg!!!!!!

2010-08-26 @ 20:29:56
URL: http://svamphunden.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0