Back on the track...



                        Hallå i vintern!!!


Jag är cool nu, frisk i kropp o själ (tror jag)!!! Ute är det kallt men vem bryr sej....jag har fått lite maaat nu!!! Jajamensan, idag har jag ätit lite kulor och lite köttfärs.....kändes bra att höra knastret mellan mina tänder igen! Pigg känner jag mej och redo för lite mildare väder så jag åter kan äntra snöhögarnas topp och kanske dra lite 'moves', för nu jädrar i min lilla låda, har det vilats alldeles för mycket!

-30 i morse och mattes ögonfransar frös ihop under morgonrundan....jag fick leda henne hem och hjälpa henne att låsa upp dörren...vilken tur att jag finns!
På lunchen såg jag henne ta med kameran, gjorde mej redo för en tur i snön....





        
                      ...TADAAAA...här är jag i all min prakt...





          
                          ...kom igen, matte, ge mej lite snöööö...





         
                         ...men skynda dej då.....faaaan så kaaaallt...





         
                 ...sluta klaga över styva fingrar, ge m e j snöööö...





         
                       ...hehehe, gjorde ett försök att vinka till er...
                                    (inte alls så att jag frös)





        
                         ...matte, du är inge' bra på snööö-leken...





         
                         ...okej, jag erkänner....jag fryyyyser...





Faaan, en övertaggad, ganska mager Prins, som gått på svältkost några dagar, även han fryyyser!!!
Det enda jag vill är att få härja vilt i den fluffiga snööön, precis som jag brukar och så är det för kallt, man kan ju gråta för mindre!
Hoppas att det blir lite mildare i helgen för jag  känner att jag vill röra på mej nu....svänga min vackra (men magra) kropp i en vild calypso! Kanhända att det resulterar i mer snööö, men det ger jag blanka sjutton i!





        
      ...bjuder även på en vacker sol, som jag blåste lite bubblor på...





Inte ett dugg lessna är vi här för att det är helg igen!!! NÄ, inte ett dugg!!! Vi ska mysa hela kvällen nu, brasan ska knastra i spisen och jag ska pussas med husse....heeeela kvällen!!!






                              HOPPAS NI FÅR EN LIKA MYSIG KVÄLL!!!

                                      JÄTTE-KRAMAR TORSTEN

Kommentarer
Postat av: Sinna

SKÖNT att du är tillbaka på banan igen :-))) Fy fanken så kallt!! Att du pallar :-/ Vi håller på att frysa ihjäp när vi har -25 grader!

Kram och ha en skön helg

Sinna

2010-01-08 @ 19:56:31
URL: http://lillhuset.blogspot.com/
Postat av: Dr Göte en tusan till doktor!!!

Jädrans vad glad jag e att du e frisk. Hälsa matte nu att du behöver äta upp dig. Dr Göte ordinerar vanlig dos med kulor plus ordentlig dos köttfärs minst en vecka, kan behövas två veckor. Otur att du blev sjuk så att du fick hoppa av Let´s Dance men du kan ju va med nästa år. Ha nu en nice kväll så hörs vi i morrn.

Killkram från Dr Göte!!!!

2010-01-08 @ 20:56:17
URL: http://colliepojken.blogg.se/
Postat av: strövelstorpslagottona

Vi är så glada att du blir bättre våran Prins Af Pite.Åt nu din nötfärs med kulor så ordnar sej allt.

Söt så man går sönder är du. Mamsen nästan gråter av lycka när hon ser dej. Hur i hela världen kan det va, när hon har oss?

lyckopussar

2010-01-09 @ 00:02:04
URL: http://lagottoflickorna.se
Postat av: Tessan med "pälsbollarna"

Gött att magen börjar bli som vanligt! MEN tar matte kamera ut när det är minus 30?? Galning,den tål inte sådan kyla....eller batteriet gör det defenitivt inte!



Puss och kram!

2010-01-09 @ 00:09:48
URL: http://minahundarochjag.blogg.se/
Postat av: Legolas

Tjena Torsten!

Stackare som har varit kass i magen, vet hur det känns! Den där köttfärsdieten är inget kul, man är hungrig hela tiden, men gott är det när man väl får något!

Skönt att du mår bättre, vad skulle vi göra utan Pias goda råd?

Karmiz från Lego med familj!

2010-01-09 @ 01:39:24
URL: http://legolas-ohana.bloggagratis.se
Postat av: Legolas

-30 grader!!!!!!

Och vi gnäller över -9 här i Skåne, eller det är förståss, inte jag men mattarna!

Vilka veklingar va?

Hihi :o)

2010-01-09 @ 01:41:18
URL: http://legolas-ohana.bloggagratis.se
Postat av: Elliot Kung af Upphärad

Va gött och höra att du piggnat till Prinsen, men du jag skulle nog föreslå att din matte fortsätter mins 6 veckor till med köttfärs, ca ½ kg om dagen :-) eller hur, sug på karamellen så länge det går... tja.. låt henne slänga i ett par kulor om dan oxå så hon blir nöjd.., det går ju alltid att få ner :-)

Fasen vad kallt ni har, men Torsten var är din scooteroverall som du fick förra året??

Kramar från Elliot

2010-01-09 @ 03:21:58
URL: http://www.kulan.bloggplatsen.se
Postat av: Ressu

Härligt att se snöfantomen Torsten i farten igen.

Jag har lidit med dig broder ska du veta - utan mat blir man inte så kaxig.

Men du, du må vara cool och kry på alla sätt, men ta det lugnt med snödansen! Snälla! Matte börjar tänka på hur lång tid det kommer att ta att tina all den snö vi redan har ... Kallt är det också - 19!

Vad jag gör uppe så här dags? Jo matte har en förfärlig rethosta. Värst på nätterna förstås - så för att inte väcka husse har hon gått upp och kokat sig lite honungsvatten. Men då väcker hon ju mig ... så jag tyckte att det var lika bra att kolla runt lite på bloggar-kompisarna.

Hoppas du sover gott.



2010-01-09 @ 04:06:55
URL: http://www.ressu.se
Postat av: Monica Hansen

Krya på dig Torsten så orkar du dansa snart igen:)

2010-01-09 @ 09:14:02
URL: http://stickebloggen.blogspot.com/
Postat av: Cesare

Brorsan !

Skönt att du är på bättringsvägen. Mitt bästa tips till en avmagrad lagotto är att du tar första bästa plan hit så käkar vi kycklingklubba !! Här äts inget torrt foder

Kramar

från din kräsne och frusne broder

Cesare

2010-01-09 @ 09:19:07
URL: http://lagottocesare.bloggplatsen.se
Postat av: Rosenvante

Härligt att ha dig på banan igen. Vi hade -13,1 idag och det var så skönt ute, perfekt busväder. Inga snöbollar som fastnar i pälsen, bara att köra rus och sladd utan problem, ja, då är det härligt att va liten ullhund också.

Kramen

2010-01-09 @ 10:12:54
URL: http://rosenvante.blogspot.com/
Postat av: Ville

Åh vad bra att du piggnat till....akta dig för matte pratade om en rosa fleece jacka med Hello Kitty på och sa nåt om att du skulle vara såååååååå söt. Fatta vilken knas matte jag har??

Va rädd om dig Torsten!!

2010-01-09 @ 10:57:18
URL: http://marno.bloggagratis.se
Postat av: Carina

Vad skönt att du mår bra igen Torsten. Lille Tyson var dålig i magen i morse får hopppas det bara var något tillfälligt så han inte har åkt på samma som du. Kan tänkta mig att det var gott med mat igen :-) Ha en underbar helg

2010-01-09 @ 12:31:48
URL: http://tysonochganget.blogspot.com/
Postat av: Totti

Härligt att du är på benen igen, men glöm inte att vara lite ynklig. Det brukar ge utdelning i form av en och annan smakbit.

2010-01-09 @ 17:36:41
URL: http://www.tottskrutten.bloggagratis.se
Postat av: Stella och Doris

Håller med de andra, visa dig inte för pigg, var lite ynklig, då får man en massa gott!



Skönt i alla fall att magen är bättre, men du, nu behöver du inte börja dansa, vi har snö och kyla sådet räcker:-)



Kramar från Boråsbruden som tycker att du är alldeles för långt bort!

2010-01-09 @ 23:23:32
URL: http://www.blondinstella.bloggagratis.se
Postat av: malte o snokas

bra att du är lugn o cool i kulan igen, magar ska bara tacka o ta mot dom när man e en vovsing!

slafsorama

2010-01-10 @ 11:47:24
Postat av: Anna med flock

Skönt att du mår bättre igen!



Ja fy vad kallt det verkar vara överallt, hoppas du snart får bättre mildare väder så du kan latja på som vanligt igen.

2010-01-10 @ 13:06:23
URL: http://timsevimse.blogg.se/
Postat av: Sigge Svamphund

Åh va skönt att du är ok igen!

Men du ge f-n i snödanserna!

Nu är det dags för temepraturhöjande vårdanser!

Inte en snöflinga eller minusgrad till åt detta håll tack!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0