Då är det snart helg igen...



                                                    Tjenare!




Som sagt, har blivit dåligt med bloggande i helgen....Det är ju helger ta mej sjutton hela tiden och jag tappar räkningen på dagar!

Idag har det varit arbetsdag igen, jag har legat i vid dörren...som vanligt =)

Häromdagen gjorde vi ett besök till Gläntan, jäklar vad vi fick plumsa i snön! Stranden fanns inte längre och havet hade blivit till is....så det där med bad kan jag glömma i några månader framöver!





         
                           ...försökte låta husse spåra vägen...





           
                               ...men nja, kunde inte hålla mej...





         
                              ...kände lusten till att dansa...





         
                            ...tänkte; äsch, det är ingen som ser...





         
                                  ...ähum, va sa du, matte...





         
                   ...nä, inte tänkte jag dansa, sitter ju bara här...
                                  (jäklar, hon kom på mej)





        
                        ...som ni ser har jag inget hav längre...






         
                           ...slog en drill medan jag tittade...





              
                                 ...sen hade jag tjo o tjim i snön...





         
                          ...hjälpte husse att spåra snön lite...





         
                                         ...som vi fick plumsa...





         
                                            ...gräset fryser...





                   
                                     ...leker Torsten i vassen...





         
                                             ...plöjer vidare...





         
                            ...glöm att grilla nåt idag, husse...
                           (hur korkad får man bli egentligen)





         
                              ...lampan har fått en ny frisyr...





         
                             ...snön bildar vackra konstverk...





         
                           ...sen leker vi "kasta stor Torsten"...





        
                                      ...haha, jag bara skojja...





         
             ...tränar ju "hopp i freestyle-drivan", nya grenen i OS...






         
                                         ...går ruskigt bra...





            
                             ...måste nog fan raka av mej skägget...





         
                   ..."elle-belle-biii", vilket jädra stycke ska jag ta...





         
                                  ...japp, det får bli det här...





         
            ...problemet är bara att hitta igen det sen i lös-snöööö...





        
                                 ...näää, jag skiter i det där nu...





         
                          ...snön har klätt in träden så fint...





         
                                   ...va fa....vaddå koppel...





         
           ...faaan, missade att vi kommit till bilen, NAEJ, jag vill inte...
                                                                                            





        
                 ...fy sjutton, matte, det HÄR ska jag komma ihåg...





         
                                 ...lurad...kränkt...INSTÄNGD...





Husse och matte lurar mej jämt nu för tiden....Dom säger att jag får skylla mej själv eftersom jag inte så gärna o glatt springer fram till bilen självmant (jag brukar springa en bra bit bort och sen låssas som att jag har hårbollar i öronen och inget hör), men jag vill ju bara leka en stund till, det är allt jag vill, det är välan inte så hemskt?!!!

Idag är det -17 snart och det blåser sviiiniiigt kallt!!! Det ryktas om att det ska bli ordentligt kallt i veckan, så det lär väl bli några brasor kan jag tro!

Imorgon kväll ska husse o matte på fest IGEN!!!! Och jag ska få vakta huset hela kvällen....Tycker att dom får sluta ranta så förbannat nu! Sen är dom ju alltid så trötta dagen efter, riktiga veklingar om ni frågar mej!

Förmodligen blir det väl ingen blogg då imorgon igen.....suck....så jag säger det väl redan nu då:

                                             TREVLIG HELG IGEN!!!

                                               KRAMAR TORSTEN
 

Kommentarer
Postat av: Carina

Vilka jäkla skutt du tar hehe. Vad härligt det är när snön skapar helt nya omgivningar, lampan var lite rolig. Hoppas du får en bra kväll imorgon när du ska vakta huset

2010-01-04 @ 20:19:49
URL: http://tysonochganget.blogspot.com/
Postat av: Tuna

Hej Torsten! Visst är det bra med all snö!! Du syns knappt i snöhavet, ju! Jag känner igen det där med kopplet och bilen en bit bort. Jag var själv sån när jag var yngre. Jag vägrade. Det var mycket kuligare att springa omkring långt från bilen. Numera tycker jag det är riktigt kul att hoppa in i bilen och lägga mig i min bur. Man ändrar sig när man blir äldre och klokare(?). Det kan ju hända att bilen stannar på ett ännu roligare ställe, man hoppas ju i alla fall. Mors!

2010-01-04 @ 20:33:24
URL: http://tuna.bloggplatsen.se
Postat av: Stella

Jösses vad snö ni har, här är det lite mindre, men skoj är det ju i vilket fall. Matte och Max (som idag har läst bloggen ihop) hälsar till din matte att du är otroligt snyggt klippt, de diggar ditt huvud :-) Och vet du, jag diggar hela dig!!!



Ha det gott med husvakteriet, nu ska matte stryka, jag funderar på att gå i strejk....



Värmande kramar från Sjömarken

2010-01-04 @ 21:31:07
URL: http://www.blondinstella.bloggagratis.se
Postat av: Sinna

Oj vilken härlig "snötorsten" Gulligt med snö i skägget tycker jag ;-) Du får väll passa på att ha det lite skönt och göra lite saker som du inte får annars när dom dräller runt sådär på fester utan dig ;-)

Kram och ha en trevlig helg ni också

Sinna

2010-01-04 @ 21:34:41
URL: http://lillhuset.blogspot.com/
Postat av: strövelstorpslagottona

Tack snälla Prinsen Af Pite för snön som du har dansat hit. Inte mycket men i alla fall snö. Vi är överlyckliga. Tänk vilken förmåga du har som kan föra snö ända till Skåne. Söt som bara den är du alltid. Men du, nu får du nog ta matte och husse i örat och tala om att det är väldigt onyttigt med så många fester (mamsen är avundsjuk).

festpussar

2010-01-04 @ 21:46:33
URL: http://lagottoflickorna.se
Postat av: laurence

vad härligt med snö, jag förstå att du vill inte gå hem när det finns så mycket att beundra.

2010-01-04 @ 21:58:48
URL: http://saphira.bloggagratis.se/
Postat av: Yrsa

TOOOORSTEN, min matte och husse ska till er först imorgon - f-ck jag hade velat följa men det får jag inte.... matte har sagt att jag inte får säga det här men Torsen sluta "s"...... bra va - det är bara vi som fattar - eller också slutar du inte - lite jobb och dj-vulskap ska vi väl hitta på haha.

2010-01-04 @ 22:34:21
URL: http://akital.bloggagratis.se
Postat av: Cesare

Brorsan !

Hoppet är super ! Finns det något Lagotto- OS ? eller heter det Lagotto-Ös ? Matte tycker att jag måste lära mig soldansen nu, vikka krav ! Har vaktat huset hela dan och är dödens trött !

Natti

Cesare

2010-01-04 @ 22:56:39
URL: http://www.lagottocesare.bloggaplatsen.se
Postat av: Monica Hansen

hopp i freestyle-drivan var en fullpoängare!

2010-01-05 @ 07:43:38
URL: http://stickebloggen.blogspot.com/
Postat av: Ingela Pettersson

Hej!

Hittade hit genom "Snygg Göte"...... Vilka härliga foto ni har. Hit kommer jag gärna igen.

Hälsningar Ingela

2010-01-05 @ 12:02:52
URL: http://www.zting.se
Postat av: Bertil och Linda

wow va mkt snö ni har! coola bilder!

2010-01-05 @ 13:50:11
URL: http://bertilblogg.blogspot.com
Postat av: Totti

Wow, ni har mer snö än vi, men det är väl bara som det ska va. Och jag är nöjd med den vi har, du behöver inte dansa mer.

När jag var yngre ville inte jag heller gå in i bilen, men konstigt, nu tycker jag nästan alltid det är skönt att få krypa in och vila mig. Undrar vad det beror på! Trevlig trettondag!

2010-01-05 @ 14:34:44
URL: http://www.tottskrutten.bloggagratis.se
Postat av: Tessan med "pälsbollarna"

Vet du va Torsten...vi har oxå -17 och det är riktigt bitande kallt,brrrrr! Så fina bilder du fixat till,kul med allt man kan göra med dom! Du kan tala om för matte att det finns en sida som heter "blog design" och där kan man fatta lite hur man ska ändra på blogg utseendet...inte lätt alla gånger, men jag har gjort en "test blogg" där jag kan mixtra innan jag går till min "vanliga blogg" och gör detsamma!



Puss på dig snömonster!

2010-01-05 @ 15:35:17
URL: http://minahundarochjag.blogg.se/
Postat av: Prinsessorna

Hejsan svejsan Prins Torsten! Inte behöver matte vara avundsjuk på vår blogg. Hon är ju en sjutusan till bra fotograferare. Superfina bilder från Gläntan. Vilka härliga utflykter ni gör. Men hälsa matte att om hon kommer till U-V så kan vi ha en bloggdesignkurs. Eller varför inte, ta med dig både matte och husse och dra ner till Österlen i sommar. Vi har ett sommarhus i samma by som Snygg-Göte, då kan vi ha världens bästa bloggträff. Bestämt!!!Eller?

Nosspussar från Sessorna

2010-01-05 @ 16:24:46
URL: http://prinsessangreta.blogg.se/
Postat av: Snygg-Göte von Fornborgen

Tjenare Polarn!!!

Hur e läget??? Har du något kuligt bus på gång nu i kväll när husse och matte e borta. Visa att du e trött på att vakta huset. Du måste berätta vad du hittar på. Jag säger god lycka med buset...

Killkramar från Snygg-Göte

2010-01-05 @ 18:56:59
URL: http://colliepojken.blogg.se/
Postat av: Bella & Smilla

Hihi kasta "star Torsten! ja du flyger väl som en vante. Ser ut som om du sitter i en påse,(de tre miniatyrbilderna med grästråna) nästan som en fin ge bort påse med extra fint innehåll.

2010-01-06 @ 15:58:02
URL: http://teamlagotto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0