Dagarna blir ljusare.....

Vassego.....lite tulpaner!!!



Det märks att det blivit ett annat ljus ute, dagarna har blivit liiiite längre och solen skiner!!!!
GLAD blir man!
Igår var matte inge' pigg....hon sov hela kvällen, så jag o husse fick klara oss själva. Idag är hon pigg igen, nysningarna är färre och näsan mindre rinnig! Bra va!!!

Det har ju varit lite tö här, men idag är det -10 igen. Fördelen med tö är att det packar ihop snön lite grann och man kan gå på fler ställen. Dessutom är ju folk ute och kör skoter och då blir det finfina spår att gå efter.....I like!!!





         
                            ...har varit vackert väder idag...





         
                                ...full fart mot snööööhög nr 1...





        
                 ...jag blev så himla glad och vrålade ut min lycka...





         
                    ... fan också, sträckte nacken.....stretchar lite...





         
                                 ...jaha, nu ska vi gå vidare...





         
                   ...damdamdadalilååå, fram i skoterspår vi gååå...





        
                                ...solen lyser på oss tvååå...





         
                                ...bliiir så fina skuggor såååå...





         
                                          ...snööööhög nr 2...





          
                                           ...tittut, matte...





         
                            ...men åååå, ska vi gå vidare igen...






         
                               ...okej, men då vill jag springa...





         
                                  ...jag vill springa FORT...





         
                              ...siktet inställt på snööööhög nr 3...





         
                             ...vad är det du ändå säger...





         
                                     ...VAAAA, jag hör inte...




         
                     ...matte vill påstå att min lunch är slut nu,
                                     men jag har ju tagit låååång-lunch ju...





Precis där nånstans får jag syn på en skitsnygg tjej!!! Jag drar iväg i 120 och matte hinner inte med.... Jag känner att jag måste få träffa tejjen, och guuud så trevlig hon var! Vi befann oss i ett skoterspår och vi hann leka en bra stund innan matte behagade dyka upp!!! Hon var ganska så flåsig och rätt så arg (?), hon påstod att hon ropat på mej och visslat jättehögt....näää, inte fan har jag hört nåt sånt inte! Kan ni fatta varför hon var så arg??! Sen blev det raskt ett koppel på och jag tordes inte bjäbba emot, insåg snabbt att det inte var läge för det....





         
          ...jag tror att matte var så arg att hon fick himlen att brinna...





         
                           ...ja, det skullle inte alls förvåna mej,
                                        hon har ett ruggigt humör ibland...





Nu är hon dock glad och go igen och hon o jag ska strax gå ut! Husse är trött idag, så han får nog stanna hemma i soffan och sova lite...

Imorgon ska matten o hussen på 50-årskalas, jag blir väl hemma jag, som vanligt... Så det blir nog ingen blogg imorgon! Sköt om er tills vi syns igen och var rädda om varandra!





                                             KRAMAR TORSTEN
                    

Kommentarer
Postat av: Yrsa

Haha Torsten det är mina takter det - att sticka! Men akta dig så du inte får en lina på dig - det kan man få om man inte lyssnar på de tvåbenta. Matte och husse ska bort några dagar och kommer hem på söndag - men sen är det lugnt då kan vi kanske träffas. Det blir snart så ljust så vi kan dra till Gläntan efter jobbet kanske. Vi hör av oss! Puss /Yrsa

2010-01-13 @ 19:20:27
URL: http://akital.bloggagratis.se
Postat av: Rosenvante

Jaha, då var vi två som fick bassning idag. Min matte var också förbannad på mig, två gånger.... för att jag inte satt kvar när hon sagt att jag skulle sitta och stanna kvar. Herrejisses, det fanns ju folk runt fikabordet och man kan ju få ost, klart man har kork i öronen då.

Hälsar

Ines

2010-01-13 @ 20:14:06
URL: http://rosenvante.blogspot.com/
Postat av: Carina

Du är allt galen Torsten, far rundor i snön och jagar brudar. Du vet att du måste lyssna på matte och husse och inte springa iväg... Ha en bra kväll och ta det lugnt

2010-01-13 @ 20:23:28
URL: http://tysonochganget.blogspot.com/
Postat av: Timse

klart det är svårt att hålla sig i skinnet när man ser en snygg brud! Härligt ni verkar ha det med sol och vackert väder.

2010-01-13 @ 21:59:59
URL: http://timsevimse.blogg.se/
Postat av: Snygg-Göte von Fornborgen

Torsten e du vaken???

Skulle bara tacka för tulpanerna. Vad tusan ska jag då ge tillbaka, hm, jag tror att jag bjuder på en tuss hö. Det e så jädrans mysigt att knapra på. Ja, så får det bli. Varsågod jag skickar en liten hötuss med Kråkans flygfrakt, du får hålla utkik uppåt i morgon.

Killkram och sov sött!!!!!

2010-01-13 @ 23:39:33
URL: http://colliepojken.blogg.se/
Postat av: strövelstorpslagottona

Jädrans vad du har att göra med alla snöhögar, lycko dej. Vi får nöja oss med det lilla vi. Härliga tulpaner, mamsen tackar. Underbara bilder, fattar inte hur din matte hinner med att fota allt det underbara.

snöpussar

2010-01-14 @ 00:37:13
URL: http://lagottoflickorna.se
Postat av: Monica Hansen

Härliga snöhögar!

2010-01-14 @ 09:38:29
URL: http://stickebloggen.blogspot.com/
Postat av: Stella och Doris

Ja du Torsten, dessa mattar och deras humör, det är allt tur att går över fort!!



Vill bara att du ska veta att jag tänker på dig nu när du är hemma och vaktar huset, hör av dig om du blir rädd eller nått, jag finns alltid här för dig!!



Puss o kram

2010-01-14 @ 18:20:47
URL: http://www.blondinstella.bloggagratis.se
Postat av: Anonym

Ja brudar kan man ju inte motstå ;-) TUR för dig att det dröjde lite ínnan matte kom :-))

Härliga biler!!!!

Kram Sinna

2010-01-14 @ 18:50:44
Postat av: Valle Vagabond

Å, tack för tulpanerna! Ska ge dom till min matte. Ja, härinne på din blogg blir man ju alltid glad. Du är ju så charmig Torsten, det säger min matte också. Springa i skoterspår gör jag också. Perfekt. Och så springer jag ut i svängar utanför också, när jag behöver galoppera bort extra mycket överskottsenergi... Vintern är härlig. Och kompisarna! Vi hörs!

2010-01-14 @ 22:09:23
URL: http://vallevagabond.bloggagratis.se/
Postat av: Prinsessorna

Tusen tack för vackra blomster. Du är ju en riktig gentleman. Men du, sticka efter brudar så där. Du glömmer väl inte oss, Väsbysessorna?

Puss på nosen

2010-01-14 @ 22:25:06
URL: http://prinsessangreta.blogg.se/
Postat av: Elliot Kung af Upphärad

Fasen vad jag tycker att du är häftig Torsten, vad gärna jag skulle vilja vara med och rejsa i dina snöhögar

Ja, jag får nog ligga lite lågt med örngotten, det tar styggt på dom snart finns det inga kvar , säger Kulan. Det vore ju väldigt synd, För då har jag ju inget att tugga på mohaha....

Elliot

2010-01-15 @ 01:22:35
URL: http://www.kulan.bloggplatsen.se
Postat av: Ville

Underbara Torsten.det här var precis vad min matte behövde. Nu blev hon så där glad ända ner i tårna, bara av att se dig sötnos!!

Mattar kan bli hiskeligt hoskeligt arga när man plötsligt får ludd i öronen så man inte hör dom....konstigt va??

2010-01-15 @ 13:50:09
URL: http://marno.bloggagratis.se
Postat av: malte o snokas

hej snygga prins totte! ja det är ju tullipippensdag idag!! Va härligt studsigt du verkar ha i snö!!

slafspussar

2010-01-15 @ 18:25:21
URL: http://www.cybertaxarna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0