Skit-sjuk!!!



                    Blev ju ingen höjdare det här inte!!!


För ett par dagar sen började min mage att krångla lite och jag sprang ut och in...jag blev lösare o lösare i magen! Har bajsat flera gånger inne också....
Igår skulle ju matte o husse bort och det kändes väl inte så upplyftande med tanken att vakta huset själv när jag inte mådde bra!
Hur det var så pratade matte med min mams Pia....Hon visste bot och råd minsann! Jag skulle inte få äta (jäkla taskmört), bara en matsked nötfärs flera ggr om dagen och vatten med lite salt och druvsocker....
Det gick bra att vara själv ändå, de var inte så långt härifrån så husse kom och hälsade på mej och lät mej gå ut o skita lite. Sen sov jag nog, för plötsligt kom dom hem.....vääääldigt glada i hatten!

Idag mår jag mycket bättre...har inte behövt skita på hela dagen, det har slutat att köra runt i magen på mej och jag är ganska hungrig!!! Den där köttfärsen jag får är ju jätte-smarrig, så det enda jag väntar på är den däringa matskeden som kommer med jämna mellanrum...







         
                            ...trött var jag här på förmidda'n...





         
                  ...när jag piggnat till kom tankarna på maaaat...





         
                            ...ute var det vacker sol och kallt...





        
                        ...den blev stor också i mattes kamera...





         
                        ...ganska glad att jag slipper vara fågel...






         
                ...snäääälla skänk en mat-bit till en hungrig prins...





         
                        ...husse, du då....skäääänk en matbit....





         
                              ...fan, det här går inge' bra...





         
                              ...jag kanske svälter ihjäl ju...





         
                ...(kanske man tigger bättre med lite is i skägget)...





         
                       ...hörde jag en viskning om lite köttfärs...





Jåååda, jåååda....visst jag överlever, men det här blev ju ingen höjdar-helg!!! Inte för mej iallafall.....och då är jag ändå Prins!!!

Inne brinner brasan, husse o matte ligger mest och jäser i soffan och jag ....jag får bara vänta på nåt gott jag....





                                         HA DET GOTT I KYLAN!

                                           KRAMAR TORSTEN

Kommentarer
Postat av: Carina

Oj vad tråkigt att höra att du har varit dålig i magen. Men skönt att det är på bättringsvägen. Vi har fått massor av snö, tror det är din dans som hjälpte till slut :-) Krya på dig

2010-01-06 @ 16:54:24
URL: http://tysonochganget.blogspot.com/
Postat av: Snygg-Göte von Fornborgen

Jag liiider med dig Torsten!!!

Jag ser att du håller på att svälta ihjäl. Nu e jag så jädrans orolig. Vem ska toka sig på min blogg om inte du blir frisk. Jag ska testa bli frisk i magen dansen. Jag e ju helt färsk på den typen av dans, men jag testar. Bara du inte blir sämre. Nä, jag vågade inte. Det e nog bäst att ni fortsätter med färsen. OM du lever i morgon. Hör av dig!!! Killkram från Snygg-Göte !!!!

2010-01-06 @ 18:08:49
URL: http://colliepojken.blogg.se/
Postat av: Anonym

Blir ju så bekymmrad för dig, inget kul med risig mage,tur att du börjat må bättre!!



Gå in i min blogg, speciell hälsning till dig där!!

Massor med kramar

2010-01-06 @ 20:22:14
Postat av: Stella

Haha, det är alltså i min blogg det finns en hälsning, vi tryckte i väg lite för snabbt!!

2010-01-06 @ 20:23:53
URL: http://www.blondinstella.bloggagratis.se
Postat av: Ruff

usch din stackare! De där hände kusin Razzel med nu efter julafton. Tror de var något av alla de benen vi fick. Men jag klarade mig bra och Aldo med. Stackars R sket när han stod o kissa. Så han fick diet på lite ris och torsk ett par dar men nu mår han bättre! Så krya på dig nu och njut av färsen!!!

2010-01-06 @ 21:06:20
URL: http://livetmedruff.blogspot.com
Postat av: strövelstorpslagottona

Det är bara för att du är Prins Av Pite som mamsen förlåter dej för vad du sa om henne. Men vi håller med dej ibland. Men skvallra inte för henne. Det viktigaste är att du blir ok i magen. Vi tror att du kan få några kulor i färsen i morgon.

färspussar

2010-01-06 @ 23:36:00
URL: http://lagottoflickorna.se
Postat av: Elliot och Kulan

Stackars Torsten.... min kompis Zacco har varit lika risig i 3 dagar nu. I natt var han ute en gång i timmen, och grinig var han för han var ju oxå hungrig, men hans matte hade nog börjat för tidigt med riktig mat igen.

Men om du vill så kan jag försöka prångla ut ett brev via KUNGLIGA Postverket (uppkallat efter mig)

och då kan jag skicka lite äkta PRINS-korvar till dig, men skvallra bara inte för nån.

Bra i kaggenkramar från

Elliot

Kung af Upphärad

2010-01-07 @ 00:50:59
URL: http://www.kulan.bloggplatsen.se
Postat av: Sinna

Oj vad jobbigt med "skitskjukan" Hoppas att du blir bra fort nu!!

Kram och krya på dig

Sinna

2010-01-07 @ 08:21:44
URL: http://lillhuset.blogspot.com/
Postat av: Sigge Svamphund

Men stackars dej Torsten!

Hoppas verkligen att det har gett sej nu!

Här är det bara 10 minus så jag ska till skogen ett tag.

Underbart!

Postat av: Monica Hansen

Stackars Torsten! men låter som en bra kur för maggen, krya på dig nu:)

2010-01-07 @ 09:55:40
URL: http://stickebloggen.blogspot.com/
Postat av: Anna med flock

Inget roligt när magen krånglar, hoppas att det ska fortsätta gå åt rätt håll nu så du snart kan äta och vara som vanligt igen!

2010-01-07 @ 10:07:05
URL: http://timsevimse.blogg.se/
Postat av: Tessan med "pälsbollarna"

Men sicket SKIT rent ut sagt! En prins ska väl förvisso bli matad med sked och ädel nötfärs...men sen skita ut allt igen...hmmmm onödigt! Hoppas verkligen att magen återställt sig ngt.Jag skulle ha rekomenderat tabletterna eller pastan som finns hot vet ( kommer ju ej ihåg vad dom heter)först och främst eftersom de innehåller "rätt" bakterier,i nötfärsen sa min veterinär att det kan finnas bekterier som kan göra det ännu värre om färsen behandlats "fel".Det har gått över på 1 dag här om dom haft "skitig mage":)( vilket aldrig har hänt med Primo, men med Acke ett par ggr)och sen har jag gett dom lite färs som jag kokat lite lätt ( typ vatten och färs i micron)



Må nu så gott, och att skita i -28 NEJ VEM FAN VILL DET??Här är rena rana bikinivädret idag "bara" -10 grader!

Puss på magen lille prins!

2010-01-07 @ 10:48:23
URL: http://minahundarochjag.blogg.se/
Postat av: Totti

Stackare dig, hoppas du är bättre i dag. När jag är dålig i magen (vilket peppar, peppar, är väldigt sällan) så får jag pytteportioner av kokt ris och kokt fisk, osaltat förstås. Det är väldans gott, men alldeles för snålt tilltaget.

2010-01-07 @ 11:11:08
URL: http://www.tottskrutten.bloggagratis.se
Postat av: Bella & Smilla

Torsten vår vän inte ska du väl ha ont i magen vi skickar krya på dig pussar. Söta bilder på dig men du ser lite ledsen ut men tro sjutton det inte kan man va gla när magen är kass.

2010-01-07 @ 11:19:16
URL: http://teamlagotto.blogg.se/
Postat av: Carina

Vad bra att du hållt dig still sista tiden för annars hade vi kanske varit insnöade vid detta laget. :-) Hoppas allt är bra med dig idag

2010-01-07 @ 19:01:56
URL: http://tysonochganget.blogspot.com/
Postat av: Valle Vagabond

Krya på dig kompis! Jag vet hur det känns.

2010-01-07 @ 20:24:41
URL: http://vallevagabond.bloggagratis.se/
Postat av: malte o snokas

å fasiken dålig i kistan vill man ju inte vara! vilken tur att "tanten" visste bot! hopaps du mår kungligt bra nu igen o matten o hussen oxå som hade en glad hatt kväll! ; )

2010-01-07 @ 20:28:13
Postat av: Rosenvante

Nej men lilla gubben. Så tråkigt att du åkt på magsjukan. Hoppas kuren med köttfärs och drickat hjälper så du kan börja äta lite annat försiktigt snart.

Bamsekramar

2010-01-07 @ 21:09:46
URL: http://rosenvante.blogspot.com/
Postat av: Prinsessorna

Oj, oj, oj våran Prins. Det var illa. Inte kul med skitsjukan inte. Den har vi också haft nån gång då och då. Pinigt när man inte kan hålla sig. Hoppas att du mår bättre nu. Och du, du är så välkommen till Österlen.

Puss på lilla magen

2010-01-07 @ 21:10:07
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0