Veterinär-besök....




            Tjaba!!!




Just nu är jag en trött och lite sluddrig Torsten! Jag har varit hos veterinären idag och sovit en stund... Jag har ingen aning om vad som hände där.....men jag har sett bilderna och jag känner mej förbaskat utelämnad! Jädra matte, som låter sånt här hända!!!

Hon säger att jag har blivit höftleds-röntgad och jag fattar ingenting, för jag kom dit, vägde mej, snackade lite strunt med en annan hund och sen fick jag träffa en trevlig människa som hette Maria....hon joxade lite och plötsligt kändes det som om hon nöp mej i rumpan och ja, sen vet jag inget mera....





         
                     ...börjar med att valla matte på morgonen...
              (märkligt nog snöar det, varken jag eller matte såg det)





         
              ...försökte att pigga på matte lite, denna tidiga timme...




Nä, matte var inte upplagd för nåt bus, hon hade bråttom hem och städa....det är ju freeeedag!

Gjorde mitt bästa för att hålla mej undan för dammsugaren och matte gnodde för sitt liv (verkade det som iallafall)!

Vädret har varit grått idag, underkylt regn (?) och -10.....men frostigt och vackert!





         
                                   ...vackert som en tavla...





          
                              ...och jag är pigg som en mört...





         
                                    ...lämnade mitt bomärke...






         
                                ...tjodelittantjodelodeloooo...





         
                               ...hmmm...ska jag dansa, eller...





         
                                 ...njäää, en lite klackis bara...





        
                                       ...I lööööve vintern...





Ja, sen blev det alltså att hälsa på veterinären Maria, på djurkliniken i Öjebyn....





         
                           ...här sitter jag och tittar efter Maria och
                                undrar varför hon nöp mej i röven...





         
                      ...ja, plötsligt låg jag och sov så himla gott...





                     NU MÅSTE JAG VARNA KÄNSLIGA LÄSARE....





        
                                               ....hmpf...





         
                            ...såklart att matte fotade i alla vinklar...





         
                               ...dessutom visar jag tänderna...
                                        GRRRR, på dej matte!!!






Inte nog med att hon tog bilder, men när jag vaknade drömde jag att en humla krupit ner i örat på mej, den fastnade där och försökte förtvivlat dra sej upp i mitt öronludd.....DET visade sej att matte passade på att dra öron-hår ur öronen medan jag sov!!! Jäklar, säger jag bara!!!

Nu tycker matte att jag är väldigt lugn och beskedlig ikväll, gör inte alls mycket väsen av mej.....så hon funderar på att låta mej gå och få en lugnande spruta lite då o då!!! Fyyy faaaan, säger jag bara!!!

Nu går jag och knyter mej, imorgon är jag PIGG igen och då ska allt matte få sina fiskar varma...





                                            TREVLIG HELG!!!

                                          KRAMAR TORSTEN

Kommentarer
Postat av: Stella

OJ OJ OJ, jädrans osis att höglöpet är över här, annars hade jag nog varit halvvägs till Piteå nu, sicka utvikningsbilder!!!

Nu håller vi tassarna att plåtarna ser bra ut, matte är redan nervös inför Dorrans röntgen och det är 4 månader kvar.....



Ha nu en toppenhelg allihop



Massor med pussar på trötta nosen

2010-01-15 @ 21:29:13
URL: http://www.blondinstella.bloggagratis.se
Postat av: Snygg-Göte von Fornborgen

Torsten för tusan nu blir jag ju påmind om mitt livs värsta. Tur att man glömmer så fort. I morgon kommer du vara samma tokiga, sprudlande Prins-Torsten som vi e vana vid. Se till att matte och husse pysslar om dig nu i kväll. Killkram från En tusan till Göte!!!

2010-01-15 @ 21:35:54
URL: http://colliepojken.blogg.se/
Postat av: strövelstorpslagottona

Du är då lika stilig på undersidan som ovanpå. Hoppas du har piggnat till så du kan raca lite med matte och husse. Du har ju lite bus att ta igen.

Nu kommer vi att vara nervösa ett tag. Det säger mamsen, vi fattar inte varför.!!!!

Trevlig snöhelg

gosepussar

2010-01-15 @ 23:58:24
URL: http://lagottoflickorna.se
Postat av: Ressu

Du har då rakt ingenting att skämmas över!

Var du glad att de ryckte öronluddet medan du sov. Jag hatar att göra det och det går inte att vänja sig vid det - hur försiktig och duktig matte än försöker vara. Så det kommer att bli ett besök hos veterinären även för mig här snart - ska ju vaccineras också.

Vi hoppas förstås också på bra resultat av din röntgen. Ha en fin helg!

2010-01-16 @ 01:08:42
URL: http://www.ressu.se
Postat av: Elliot Kung af Upphärad

Näää fy fasen, nöp hon dig i röven så att du somna!!! Jaha då vet man vad man har att vänta.... men kulan säger att Doris och jag skall röntgas samtidigt så då kan vi ju trösta varandra. Men en sak är säker, jag skall va väldigt försigtig och inte vända rumpan till, tack Torsten för varningen,

Jag tycker faktiskt att det är väldigt skönt när Kulan drar ludd i mina öron, fast hon blev lite skrajsen sist för hon trodde att hon fick med hela hjärnan, för det var inga dåliga tussar och långt ner satt dom.

Förresten nästa gång när din matte håller på och städar så in i vassen så sjung den där Siwan-låten för henne, " vad en liten gumma kan gno-o-o "

Elliot

2010-01-16 @ 02:29:24
URL: http://www.kulan.bloggplatsen.se
Postat av: Monica Hansen

Stackars dig, Torsten, att bli lurad sådär, men du är snygg när du sover också:)

2010-01-16 @ 09:27:41
URL: http://stickebloggen.blogspot.com/
Postat av: Sinna

ÅHHHHHH DRAMA!!!!

Vilken tur att du "överlevde" ;-)

KRAM Sinna

2010-01-16 @ 17:27:54
URL: http://lillhuset.blogspot.com/
Postat av: Sara

Men åh, Torsten då! Hoppas röntgen gick bra och att du är samma gamla galna T imorgon igen! :)

2010-01-16 @ 23:50:53
URL: http://sassabarill.blogg.se/
Postat av: Prinsessorna

Men fy vad tjabbig din matte är, lura i väg dig så där. Man kan visst inte lita på sina människor längre. Men du är bra söt på sista bilden.

Massor med pussar från Sessorna

2010-01-17 @ 01:34:31
URL: http://prinsessangreta.blogg.se/
Postat av: Bella & Smilla

Då håller vi tassar för att bilderna gav bra resultat du är då stilig i alla vinklar och vrår. Vi gillar din pusshaka på sista bilden när du visar tänderna vi pussar lite där.

2010-01-17 @ 07:31:55
URL: http://teamlagotto.blogg.se/
Postat av: Rosenvante

Trots att du blivit så grundlurad, så tycker vi att du är för söt Torsten. Hoppas du fick nått gott som belöning efteråt och att resultatet blev toppen.

2010-01-18 @ 07:05:17
URL: http://rosenvante.blogspot.com/
Postat av: Anna med flock

Tufft att bli så där trött efter att ha varit hos veterinären... vi håller tummar och tassar på finfina röntgenresultat!

2010-01-18 @ 10:30:21
URL: http://timsevimse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0