Då var det måndag igen...



                                                   Hallojsan!


Ryssen har åkt hem igen och kvar lämnade han lite kalla vindar...Helgen har dock varit solig och fin och varm ändå, även om den dallrande värmen försvann! Det grönskar som aldrig förr, häggen står redo att snart blomma (nån vecka för tidigt), fast allt kanske stannar upp nu när det blir lite kyligare.
Härligt har det varit iallafall, och som vanligt blir det just inget häckande framför datorn under helgerna...

Min kompis Snygg-Göte har gått och fått en lillebror....Tänk, han bara vaknade en dag och hade en lillebror i sin säng!!!

Annars har jag hunnit med en hel del bus faktiskt. I fredags hade jag besök av Elsa och Zlatan, men dom bilderna har inte matte hunnit gå igenom så dom kommer en annan dag...Lördags var jag till farfars stuga en sväng och sen på kvällen for vi ut och cyklade och hamnade hemma hos Anita o Björn, där blev vi kvar jättelänge och dom tvåbenta spelade spel medan jag gjorde det bekvämt för mej i deras soffa :)

Däremot ska ni få se bilderna från igår....gissa vart jag var??? Flera veckor sen jag var där sist....






                              ...tjohooo....absolut snöfritt...






                           ...nu jäklar ska här springas...






                                        ...känns jag igen...






                          ...men va'...vad är det här...hmmm....

                             någon har lämnat en trasig boll






                        
...blev ju tvungen att pröva den också...

                             den rullade fint, men studsade inget






                     ...
lämnade bollen, för jag hittade en pinne istället...






                                      ...provade jet-motorn...






                        ...jo, den funkade, fick dock lite slagsida...






                          ...men jag var lika glad för det...






                               ...man är ju liiite ovan vattnet....

                              synd att det ska liksom fylla örat






                                    
...äh, nu går jag vidare...






                                          ...det är lågvatten...






                                 ...vad ska jag nu hitta på...





           
                                  ...drog ett litet boll-rejs...






                         ...sen sket jag svarta blommor på stenen...

                            jag vet, visst har jag en taskig matte!!! 





            
...men man blir lätt o smidig när man skitit svarta blommor...






              ...himlen hade molntussar men mot havet var det klart...






                       ...PLOPP lät det när bollen landade i vattnet...






                                                ...tar den...






                 ...så här låter det när Torsten landar i vattnet...

                                         wrroooom :)






                                             ...
doink, doink...








                         ...pjuuu, ja även jag blir lite trött ibland...





                     
                     ...skir o härlig grönska...




Idag är det lite grått ute, passar egentligen ganska bra på en måndag...Jag känner mej ganska trött o kommer nog inte att ta ut mej på jobbet framför dörren....;)

                                           


                                                       VI HÖRS!

                                                 KRAMAR TORSTEN

Kommentarer
Postat av: Petra

Jaså, var det hos dig Zlatan var?

Läste i tidningen att han var här och de skrev att han var i Stockholm, men han lurade tydligen alla journalister ordentligt.

Lirade ni boll?

2010-05-24 @ 11:37:28
URL: http://aileenonisse.bloggagratis.se
Postat av: Rudi

Vilken hel-härlig dag på stranden!!! Jag har aldrig varit på någon strand, men åh, vad kul det ser ut. Hälsa fotografen att han/hon är duktig! Skita svarta blommor...hmmm... det ska jag jobba på!

2010-05-24 @ 14:58:14
URL: http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com
Postat av: Ines

Så härligt du har haft det i helgen. Matte skrattade gott och började tänka på Eurovisionsfestivalen. Jo, på bilden när du provar den upphittade bollen ser det ut som de som vann för några år sedan, tror de kom från Ukraina. Kommer du ihåg dem???

Kan det bero på att det är dags för den tävlingen denna vecka tro.

Kram och ta´t lugnt vid dörren nu.

2010-05-24 @ 17:50:41
Postat av: Snygg-Göte von Fornborgen

Tjena Torsten!!!

Vilken härlig dag du har haft. Hälsa matte att hon e tusan så duktig att fota. Men det e ju inte så svårt kom jag på. Har man något snyggt att zooma in så kan ju vem som helst lyckas. Äh, du kan hälsa henne ändå. Du det här med att skita på stenar det brukar jag också roa mig med. Men hur fan lyckas man skita blommor det vill jag veta. E det typiskt för hundar i Piteå??? Eller kan jag kanske lära mig och om jag kan lära mig så behöver ju matte inte plocka upp. Du måste lära mig!!! Sen du Torsten att få en lillebror det kan jag rekommendera. Tjat kan funka om du skulle va sugen. Tusan nu e det mat, jag måste sluta. Killkram till Torsten och en rar liten kram till matte. Gud vad jag e gullig!!!

2010-05-24 @ 19:23:30
URL: http://colliepojken.blogg.se/
Postat av: Carina

haha det är full rulle på dig hela tiden. Ser att du har haft en härlig helg du med. Ja det gör ju inte så mycket om vädret inte är toppen en måndag, bättre att spara det bra vädret till helgerna :-) Ha det bra, kram

2010-05-24 @ 20:08:17
URL: http://tysonochganget.blogspot.com
Postat av: Yrsa

Jag har bott jättenära dig i flera dagar. Jag ser dig varje dag - titta upp nästa gång du går förbi - jag är där imorgon också. /Yrsa

2010-05-24 @ 20:31:30
URL: http://akital.bloggagratis.se
Postat av: Sigge Svamphund

Här var det för en gångs skull toppenväder.

Annars har vi ju Åskar på ständiga besök.

Men imorgon ska det regna till mattes förtvivlan.

Vi har så mycket att fixa med i skogen

Postat av: Laurence

vilken motor du har Torsten, jag fattar inte hur din matte hinner ta bilderna när du är så snabb.

2010-05-24 @ 22:37:12
URL: http://www.saphira.bloggagratis.se
Postat av: strövelstorpslagottona

Haha Torsten, vi asgarvar. Du är ju bara för härlig. En riktig Torsten helt enkelt. Vi håller med Snygg-Göte, alla borde ha en lillebror.

pussar

2010-05-24 @ 23:44:54
URL: http://lagottoflickorna.bloggplatsen.se
Postat av: Elliot Kung af Upphärade

Oj oj Torsten, Kulan skrattar så hon kiknar.

"Du e la goooo" som vi säger här nere. Jag blir så avundjsuk på att du har ett helt hav att rejsa i. Jag får nöja mig med lerpölar jag :-)

Lerkramar

Elliot

2010-05-25 @ 00:36:53
URL: http://www.kulan.bloggplatsen.se
Postat av: Bamse och Valle

Oj så skoj du verkar ha i vattnet. ja nu har han åkt hem, hoppas han snart kommer tillbaka. Sånt här skitväder är inge vidare. Ha en bra dag

2010-05-25 @ 05:59:12
URL: http://mrbamse.bloggagratis.se
Postat av: Wille

Vilka fartbilder din matte tar du ! Förstår om du hade en alldeles alldeles underbar dag på stranden. Den ser ju jättefin ut !

Här regnar dte idag, men igår var det sol och härligt väder, som gjort för en massa bus !

2010-05-25 @ 11:10:07
URL: http://willebus.bloggagratis.se
Postat av: Tessan och "pälsbollarna"

jösses så underbart härligt du har det!!Vi kommer....Puss

2010-05-25 @ 11:39:32
URL: http://minahundarochjag.blogg.se/
Postat av: Becca & Olga

Vilken utsikt! Ha ha det där med blommorna känns igen, fast Olga planterar smultron! :D

2010-05-25 @ 14:34:53
URL: http://sweetolga.blogg.se/
Postat av: Totti

Torped-Torsten, du är bara för skön. Du vet verkligen hur livet ska levas! Och din matte vet verkligen hur en kamera ska skötas. Gillar molntussbilden, fast inte du var med på den. Men molntussarna påminde väldigt mycket om dig.

2010-05-25 @ 21:40:13
URL: http://www.tottskrutten.bloggagratis.se
Postat av: Helén, Sara/Sofie och Lowiz

Hej Eva och Torsten..



Guu, så fina bilder du tar alltstå. Å du har ju verkligen en prins framför linsen me..han är en riktig linslus lille Torsten.

Härligt me gläntan, han verkar må gott där ser jag.

Hur går de i skogen me spåren för Torsten nu då?

Inga trötthetstecken än, full speed always, eller?



Här har de varit lugnt med skogen för oss..bilen på verkstad, så vi är lite låsta där hemma på Backen.

Lycka till me träning å allt..bus å sånt me.

Han verkar ju vara en riktig "kung" på allt sånt, fina Torsten. Kram på er.. Helén, tjejerna och Lowiz från "nos-kursen".

2010-05-26 @ 01:21:34
URL: http://low2biastar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0