Sammanfattning av helgen!



                                                     Hallojsan!


Hipsvips var helgen avklarad!!! Det har regnat och åter regnat, men IDAG lyser solen igen....typiskt, bara för att det är måndag!

På valborgsmässoafton blev vi bjudna till Yrsa och hennes husfolk på middag, det var jättelänge sen vi träffades så det var ju förståss skitkul!!! Matte säger att när jag o Yrsa träffas är det som om jag drabbas av alla bokstavs-kombinationer som finns.....fattar inte alls vad hon menar, jag är ju bara så in i vassen glad!
Fast vi skötte oss ganska bra, det var väl jag då som inte kunde låta bli att pinka lite i Yrsas säng...FÖRLÅT Yrsa!!!
Vi var ut i gråvädret och tittade en liten stund på majbrasan och lyssnade lite på nån kör....
Husse hade blivit dunderförkyld så tyvärr fick vi gå hem ganska tidigt!

I lördags hällregnade det!!! Jag ville inte gå ut alls, men det löste vi med att fara ut och köra min nya bil....blev några mil...Sen ville husse hem och lägga sej igen, han var inte alls särskilt pigg!

Igår söndag var det faktiskt lite uppehåll, men varje gång jag skulle ut började det droppa....tyyypiskt!
Har inte blivit så mycket bilder heller i regnet och inga alls har det blivit på mej och min nya bil....DOCK kan jag säga att det numera sitter ett rött halsband på mej och det syns väl nånstans på nån bild....






                     ...jag o Yrsa tar med 'gubbarna' till majbrasan...






                         ...som ni ser var det väldigt grått o disigt...






              ...bestämt att jag vill ha chips...






                       ...jajamen, snart landar det i min mun...

                             (fast det kom inte med på bild)






                                ....mmmmmumsigt var det...






                  ...jag tröstar min husse som inte mår bra...






                             ...känner mej något dimmig i blicken...






                                               ...!!!...






                         ...igår for vi på en liten cykeltur....






                        ...å ta mej faaan, har inte min gård tinat fram...






                       ...gick över och snodde en boll av grannen...

                                     (visst är det tillåtet?)






                                ...äntligen får man ligga i slänten igen...





                                       
                                           ...å lukta på bloooommorna....





Igår kväll var lilla Enya (den nya människovalpen) på besök, men hon låg o sov heeela tiden, jag fick inte en chans att lukta ens en enda gång....Hörde henne gny till lite och jag var där på ett nafs, tänkte att NU vaknar hon, men icke!!! Kanske nästa gång...

Snart dags för arbete vid dörren, men först måste jag äta frukost och morronpinka....





                                                   HA EN BRA DAG!

                                                    KRAM TORSTEN

                     






Kommentarer
Postat av: Snygg-Göte von Fornborgen

Tjena Torsten!!!

Fan va du sköter dig bra. Idag blir det många plus från farbror Göte. Först att pinka i Yrsas säng, mycket bra och snällt framförallt. Nu kan hon ju känna att du finns hos henne hela tiden. Sen du att sno grannens boll det e ju standard. Hur ska man annars få ihop någon bollsamling?? När man sen har ansträngt sig så mycket då e det dags att bli liten och ömsint så man får sova på husses mage. Idag Torsten så blir fem stjärnor och TORSTEN med stora bokstäver. Du e allt en tusan till TORSTEN, ja den bästa TORSTEN som jag känner. Jamen det e välan inget konstigt med det?????

2010-05-03 @ 09:42:26
URL: http://colliepojken.blogg.se/
Postat av: Rudi

Pinka i Yrsas säng, nja, jag vetinte om jag håller med GÖTE om att det är så himla lyckat egentligen. Fast annars har du skött dig bra, tycker jag. Och visst är det kul att cykla! Tur att snön smälter även hos dig Torsten!

2010-05-03 @ 11:25:13
URL: http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com
Postat av: Wille

Hej Torsten !

Det syns att du är glad över att gräset äntligen kommer fram. Vilka skutt ! Klart sdu kan hämta bollen hos grannen, det var ju ändå ingen som använde den !

Sen ser jag en rätt trött Torsten ! Det hörs ända hit hur han snarkar !!!!!

Ha en skön dag idag med !

2010-05-03 @ 11:40:32
URL: http://willebus.bloggagratis.se
Postat av: Sessorna & Harry

Förstår inte vad det är med mattar. Våran matte säger att Havanna också har någon slags bokstavskombination...närmare bestämt "Från A till Ö" Hur har ni det annars då? Har du gjort några roliga grimaser till matte, så hon får skratta lite. Attans att du inte fick med någon bild på nya bilen. Men vi såg allt att du har ett rött fint halsband på dig.

Puss på dig, och hälsa matte

2010-05-03 @ 14:55:33
URL: http://prinsessangreta.blogg.se/
Postat av: ville

Torsten lilla gullnos, man ska inte pinka i nåns säng fast man kan inte alltid motstå en markering. Jag markerade på mattes blommor eftersom den lilla människovalpen sprang ut och kissade där för att det var upptaget på toa vad gjorde matte då tror du ...hällde vatten på och sa att det var ok (men jag undrar vad hon gjort om det bara var jag )

Du är snygg i ditt nya röda halsband Totte lilla och när du somnar på husse är du i världsklass säger matte...

2010-05-03 @ 15:12:04
URL: http://marno.bloggagratis.se
Postat av: Monica Hansen

Jag tror du är en riktigt bra medicinhund!

2010-05-03 @ 15:26:51
URL: http://nagelbloggat.blogspot.com/
Postat av: Stella

Tror nog att din husse snart är frisk, som du hjälper och stöttar honom!!



Rött halsband, SNYGGT!!! jag har ju ett likadant :-) Tror du det betyder att vi är förlovade nu?? :-))



Kramar till er alla där uppe i Norr

2010-05-03 @ 15:39:03
URL: http://www.blondinstella.bloggagratis.se
Postat av: Petra

Vilken tur för din husse att han har dig!

Jag brukar försöka ta hand om husse o matte på samma sätt men de tycker att jag är lite för tung (bara 35 kg) - Veklingar!

Lite taskigt av dig att pinka i Yrsas säng tycker jag.

Vad gör du för jobb vid dörren, vaktar du?

/Nisse

2010-05-03 @ 18:19:38
URL: http://aileenonisse.bloggagratis.se
Postat av: Ines

Jaha, så du blev så till dig så du inte kunde hålla tätt, men Torsten då, just i sängen var väl inte så smart ändå.

Visst är det ganska skönt med hussar o mattar när de är hängiga, för då brukar man få ligga där man inte får annars, för det märker de inte eller så orkar de inte protestera. Matte böjar känna sig lite snuvig också, går o gnäller om nått typiskt nu när de ska åka, snackar om nått Venedig eller nått liknande, nåja, jag vet inte så noga vad hon menar.

Ha det bra nu med jobbveckan.

2010-05-03 @ 19:33:30
Postat av: Laurence

vad snäll du tar hand om husse men pinka i Yrsas säng ja du vad ska man tycka, det är kanske snällt i hundarnas värld.

2010-05-03 @ 21:49:30
URL: http://www.saphira.bloggagratis.se
Postat av: Acke och Primo

Hehe pinkat i Yrsas säng..hmmm vi tycker det är skojjigt men matte skakar på skallen???? ja ja mattar är knepiga..Jag Primo...pinkade alltid i Ackes säng när jag var valp:)

Men oj nu har du ju bara liiiiite snö kvar VI HAR INGEN nananananaaaanaaaaa!!!!

Bollar från grannen..klart dom är dina,va ska dom ligga där och skräpa för?

Hoppas din husse är på bättringsväg..här är det bara matte som nyser, men det är ngt som hon kallar allergi...låter inge vidare kul att ha!

Ha det gott killen!

2010-05-03 @ 22:49:08
URL: http://minahundarochjag.blogg.se/
Postat av: Elliot Kung af Upphärad

Hi hi, är det så man ska göra... pinka i brudarnas säng :-) Snor bollar gör jag oxå, idag försökte jag på fotbollsplanen , men det var match så det var inte så poppis....

Vad gott du ligger hos husse och hjälper honom att bli frisk, jag gör så med Kulan oxå för hon har brutit en tå så hon är väääldigt gnällig, men jag pussar och pussar..

2010-05-04 @ 01:08:46
URL: http://www.kulan.bloggplatsen.se
Postat av: Totti

Bättre pinka borta än hemma, och bättre en boll i käften än i grannens gräs! (gammalt lagotto-ordspråk)

2010-05-04 @ 02:08:59
URL: http://www.tottskrutten.bloggagratis.se
Postat av: Wille

hej du Torsten !

Ja du får jättegärna packa ryggan och komma över. Jag möter dig på stationen sedan tar vi min privata taxi hem till lammungarna. Där tar vi en picknick i gröngräset sedan så bär det av till kattungarna ! Inga problem.

2010-05-04 @ 10:24:36
URL: http://willebus.bloggagratis.se
Postat av: Ressu

Torsten - killen hela da'n!

Kul att du är 'i selen' igen - jag menar att vi får ta del av din vardag och helg.

Och det spelar ingen större roll vad du hittar på, du kommer undan med din charm ändå.

Och som sagt: Bättre en pink i sängen än tio på ängen. Och grannens boll är alltid grönare.

Ta hand om de dina, små som stora. Och se till att de tar hand om dig! Killkram!

2010-05-04 @ 11:17:20
URL: http://www.ressu.se
Postat av: Bella & Smilla

Så klart Torsten allt man ser äger man så det är bara klart att bollar hos grannen får man ta. Vad ska dom ligga där och skräpa för när du behöver en boll.

Sen det där med sängar och kissa nja nu skakar våran matte på huvudet. Vi gillar din slappar snarkstil ser väldigt vårdande ut.

2010-05-04 @ 13:33:12
URL: http://teamlagotto.blogg.se/
Postat av: Marina

Nej, fy Torsten inte pinka i damers sängar! Men annars ser jag att du sköter dig bra...man ska inte ta så allvarligt på livet! önskar jag kunde slappna av och spralla runt som dig.

Ha en bra dag. :D

2010-05-04 @ 13:42:21
URL: http://gallerigavelin.blogg.se/
Postat av: Bamse och Valle

Ja visst har det varit ett enda skitväder hela helgen. Fast idag skiner solen igen och det har varit hela + 13grader. Skönt för nu tinar snön och det går fort. Ha en bra kväll

2010-05-04 @ 19:45:59
URL: http://mrbamse.bloggagratis.se
Postat av: Carina

Vad härlig du ser ut när du ligger och sover, det ser verkligen skönt ut :-) Trodde snön hade försvunnit hos er, men det ser ut att dröja ett tag till. Här regnade det oxå både fredag och lördag men i söndags var det soligt och jag jobbade hela dagen. Igår var det skapligt väder, lite kallt men ändå skönt att vara utomhus på kurs. Ha en bra kväll

2010-05-04 @ 20:40:19
URL: http://tysonochganget.blogspot.com/
Postat av: strövelstorpslagottona

Vi håller med alla som anser det är helt ok att kiussa i Yrsas säng och att ta hand om alla övergivna bollar. Snygg är du i ditt röda halsband. Härligt att du heelar din husse.

heelingpussar

2010-05-04 @ 22:45:34
URL: http://lagottoflickorna.bloggplatsen.se
Postat av: Anna med flock

Härligt och se att våren börjar komma till er med ordentligt och att gräsmattan tittar fram. Hoppas din husse piggnar till fort, snäll du är som tar hand om honom lite extra.



Ha det gott!

2010-05-05 @ 06:51:45
URL: http://timsevimse.blogg.se/
Postat av: Petra

Jag är övertygad om att du blir skitsnygg som grön.

Den där människovalpen tycker jag att du ska smyga upp och pussa på lite grann för då vaknar nog den och blir lite roligare. Men du får smyga för människor tycker inte om att hundar tvättar människovalpar har jag förstått. Fattar inte varför.

Är lite nervös för daten med Yrsa. Han nämligen aldrig haft en riktig date förut. Men Aileén har fostrat mig så jag är väldigt artig och vågar inte tränga mig på om det inte är önskvärt. Tikar är lite tjuriga har jag insett.....

/Nisse

2010-05-10 @ 12:57:19
URL: http://aileenonisse.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0