...och nu blir det bildmaraton...



                                                   Tjenare!!!



ÄNTLIGEN får jag blogga!!! Som jag sagt förut så har matte inte varit sej riktigt lik i helgen....hon har betett sej underligt och jag har liksom inte fått kontakt med henne!!! Faktiskt hade jag tänkt att skjutsa henne till akuten och fråga nån doktor om det gick att få henne normal igen....Tack o lov var hon nästan som vanligt imorse....nästan glad faktiskt! Husse har försökt förklara att det här är precis som det ska, men att när jullådorna kommer fram blir det upp o ner, ja inte bara för matte, utan heeeela huset....Jag kan säga att stökigare har jag nog sällan skådat! Nåja, nu är iallafall ordningen återställd och fint o pyssligt är det här...

Minusgraderna har kommit hit nu och nu väntar jag bara på snöööö....Fast jag är nöjd med kylan och alla frost som kom med den, det gör det vackert ute!
Ligger ju efter med hela helgen så bilderna (och dom är många) är från igår.....Behöver jag säga vart vi var???!!





         
                              ... GLÄNTAN here I come...
                      (de där suddiga skuggorna är husse o matte)





         
                          ...något frusen sand, men klart hav...





         
                                       ...strålande vackert...





         
                          ...matte får ju spunk när hon ser solen...





         
                          ...som vanligt har jag polare boll med...





          
                          ...den tänker jag nu skoja lite med...





               





                             





                              

                                    ...allt bra skoj hade jag ju...

                         (klicka på bild om ni vill se den större)





         
                            ...sa ju att det var foto-maraton...





         
             ...gäller att få med Pite-Prinsen så mycket som möjligt...





         
                                       ...looking goooood...





         
                                          ...feeling gooood...





         
                                       ....springer fooort...





         
                                 ....sscchhh....jag gömmer mej....





         
                                        ...tittut, HÄR är jag...





                  
      ...funderade länge över om jag skulle bada, men jag tog stranden istället...





         
                             ...jaha, bollen vad gör vi nu...





         
                          ...ojsan, vi sprang på en 'döing'...





         
                 ...någon som vet vad det är, den var halshuggen och
                                   huvudet var puts väck...





         
               ...matte blev sorgsen och ägnade sej åt solen istället...






         
                                        ...terapi säger hon...
                            (kan hon behöva efter helgens galenskap)





         
                               ...jo, på Gläntan är det omskött...





         
                                     ...hmm, var är JAG nu då...





         
                               ...å man tackar, allra ödmjukast...





         
                                        ...kära, älskade SOL....





         
                               ...bläää, tungan full i sand...





         
                          ...försöker peta in den i näsan istället...





         
                       ...ahaaa, här får man inte ankra, men man är
                               välkommen att lägga en kabel....





         
                                     ...solen står lågt nu...





         
                              ...och på andra sidan tronar månen...





         
                              ...lapar i mej de sista strålarna...





Hoppas ni orkat hänga med ända hit.....blev lite mycke'!!! Men det är ju sån torka på bildfronten under veckorna så man har ju lite att ta igen!

Idag får ni se imorgon....Det är bra att ha lite att ta av ibland!

Vi har bytt TV-leverantör och nu sitter husse nöjd o belåten och kollar på fotboll, det var nämligen flera sportkanaler med i paketet! Sååå nu blir det väl ännu mer sovande i soffan kan jag tro!





                                      HA DET BRA I ADVENT!!!

                                           KRAM TORSTEN




Kommentarer
Postat av: Totti

Mmmm...härliga bilder med sol och sand och en stilig prins. Och vad är en prins på en vit springare mot en prins som är en vit springare?

2009-11-29 @ 20:24:12
URL: http://www.tottskrutten.bloggagratis.se
Postat av: Stella och Doris

Så härligt det ser ut, sol,sand, boll och kabelläggning, eler ja det sista såg vi ju inte :-)



Här har det oxå kollats fotboll ikväll, husse höll sig vaken och vi hundar sov, ganska skönt



Ha det gott världens snyggaste prins!

2009-11-29 @ 21:13:54
URL: http://www.blondinstella.bloggagratis.se
Postat av: Tuna

Vilken bra dag du haft och bollen hängde med hela tiden! Fina kameran var också med. Det är alltid lika kul att titta på alla fina bilder där du är med och lite solnedgång emellanåt.

2009-11-29 @ 21:23:31
URL: http://tuna.bloggagratis.se
Postat av: alla strövelstorpslagottona

Vilka kuliga bilder. Du kan ju hoppa som en bergsget du. Som vanligt gör din matte helt otroliga bilder. Våran har varken tid eller tålamod med sånt. Och vilken underbar päls du har (mamsen skriker i bakgrunden). Hon ska alltid lägga sej i.

pussar

2009-11-29 @ 21:39:25
URL: http://lagottoflickorna.se
Postat av: Sara

Tack Torsten! :) Skicka mig en bild eller två, så ska vi se om jag inte kan fixa ihop någonting ;)



Ja, han har en stark förkärlek till hästar, kan nog hända att han själv varit en! :D



Kramis

2009-11-29 @ 21:47:51
URL: http://sassabarill.blogg.se/
Postat av: Snygg-Göte von Fornborgen

Tjenamoss Torsten!!!

Hos dej e idag i morgon. Här nere i södern e det dubbelt upp och upp och ner. Jag ska bli nykterist för allt blir så konstigt när jag dricker havsvatten. Jädrans vad fint ni har det vid eran strand. Döingen på stranden tror jag var en Pungand dom finns bara i norr. Jag har bara läst om dom. Nu säger matte att jag måste gå och lägga mig. Så då gör jag det.

Sov gott Torsten prinsen av Piteå!!!!

2009-11-29 @ 22:57:13
URL: http://colliepojken.blogg.se/
Postat av: Tessan och "pälsbollarna"

SUCK så vackert!! Näää ska inte tjata om vad jag blir.........................AVUNDSJUK!!!!!!!



Snart tar jag mitt pick och pack och flyttar till er i några månader....hi hi får jag det? Vi kan var ute på fotosafari och pinnplockar dagar....jösses Torsten, tänk så skojjigt;) Men Primo kan vara en tjurgubbe när han sitter vid mig...INGEN får komma nära hans matte om dom är 4-beningar och yngre, men 2-beningar får gärna gosa....MYCKET! Nähe får väl återgå till vårat dimmiga,blöta,mörka tråkiga Linköpings liv...

Pussar och kramar från oss!

2009-11-29 @ 23:08:57
URL: http://minahundarochjag.blogg.se/
Postat av: Elliot

Heeeej Torsten.

Javisst är vi kungliga vi två, vad häftigt att du oxå heter Elliot :-)Vilka fina bilder ni tar. Vår "kamerajävel" skall in på lagning i morgon säger Kulan. Hon går här och muttrar för sig själv " ny kamera och ny hund och så kan man inte ta bilder mutter mutter". Men huvudsaken är ju att hunden funkar eller hur??

Vi hörs

Elliot

2009-11-30 @ 01:00:45
URL: http://www.kulan.bloggplatsen.se
Postat av: Monica Hansen

Vi älskar mycket Torstenbilder, de gör oss alltid på gott humör!



Visst var det kul att Zlatan fick in ett mål igår?

2009-11-30 @ 09:17:19
URL: http://stickebloggen.blogspot.com/
Postat av: Bella & Smilla med matte

Hej Torsten vi håller på att packa för i den här regnhålan vi bor i kan vi inte stanna längre och kameran håller på att rosta av all fukt. Vi har precis kommit in från en regnpromenad och är genomvåta och matte har fått simhud mellan tårna. Sätt på kaffet hälsar matte vi kommer snart, hon sitter här och bara njuter av dig förstås men också av solbilderna.Så fint, så fint man bara drömmer sig bort och vi kan inte slita blicken från solen och dig.

2009-11-30 @ 12:36:00
URL: http://teamlagotto.blogg.se/
Postat av: Sigge Svamphund

Såna där snitlar där dt står naturvård är trevliga!

Innebär att skogen får stå kvar myccket bra.

Hos mej är det bildlöst för kameran har pajat och är på lagning.

Postat av: Anonym

Tack Torsten, jag blir smickrad. Matte hälsar att hon brukar inte ha till vana att sticka strumpor. Det var en utmaning på Stickhjälpens blogg som gjorde att hon gjorde en uppryckning och kämpade på. Fast nu var det tydligen inte så illa när hon fick hitta på egna mönster, hon är lite konstig men ganska snäll. Så sålt strumpor har hon inte gjort, men man vet ju inte framöver vad hon hittar på. Du vet kanske inte att hon just blivit mormor och då är det ju massor som ska göras till lilla babyn också.

Härliga bilder från din strandpromenad. Vi hade samma upplevelse med sol och måne i lördags på vår strand.

Vov på dig snygging

2009-11-30 @ 20:43:44
Postat av: Ines

Dumma dator, hela adressen föll ju bort och viktigast vem det var som vovade till dig. Det var jag.

Hälsar

Ines

2009-11-30 @ 20:45:44
URL: http://rosenvante.blogspot.com/
Postat av: ressu

Å Torsten vad du är härlig!

Bilderna på dig "Feeling good" och "looking good" och den ovanför "Pite-prinsen" måste ni bara skicka in till nästa års almanacka!

Ha det riktigt gott!

2009-12-01 @ 14:41:53
URL: http://www.ressu.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0