Liten blev stor...



                            


Morgonstund har guld i mund.....Igår blev matte så himla trött efter våran kvällsrunda, hon däckade i soffan och klev inte upp på hela kvällen!!! Jag sa till henne att jag skulle fixa bloggen helt själv och att hon lugnt kunde sova vidare....Näää, det gick hon inte med på, så det var bara att vänta...

Tänkte visa bilderna från mitt kalas häromdagen....





        
                                ...kommer inte Elsa snart...





        
                   Dukat och klart!!! Jag o min gäst sitter bänkade....
        (matte vill starkt påpeka att detta inte ska hända fler gånger,
             ja, alltså att vi sitter vid bordet...vi är visst hundar)





        
                        Elsa tittar längtansfullt på tårtan...





        
                                ...födelsedagsbarnet först....

                   (matte hade dekorerat med matkulor...de föstes 
                              omsorgsfullt åt sidan)




         
                      ...Elsa hon glufsade i sej allt på nolltid...





         
                             ...sen ville hon ha mer...





        
                          ...själv åt jag med lugn o värdighet...





        
             ...fick ju även en present, som jag höll på länge med...





        
               ...man skulle lyfta bort klossarna och under finns
                                           det godis...





        
                 ...det var ganska svårt och jäääkligt frustrerande....





Tyckte det var lämpligt även med en återblick, blir några bilder på när jag kom....





         
                  Här har jag precis klivit ut ur planet på Kallax...

                   Undrar lite vad det där vita är för nåt?!!





        
                          ...sitter på trappan till mitt nya hem....





        
                      ....en lycklig matte och en lycklig husse...





        
                           ...minns att det var nåt konstigt här...





        
                                    ...och benen var stora...





        
                                ...vande mej fort vid snön...





        
                           ...blev ett riktigt snömonster...





Nä, här kan vi bli sittandes hela da'n och kolla på bilder från min barndom, det har vi inte tid med...
Matte jobbar sent idag så vi får se om jag återkommer till kvällen, hon kanske smäller av ikväll med, det vet man ju aldrig...





                                            VI SYNS!!





      












Kommentarer
Postat av: Stella

Vilket mysigt kalas, en sån tårta vill jag ha när jag fyller år, har sagt till matte att kolla på den, NOGA!!



Det spelet är roligt, Flisa har det, tyvärr så har jag gnagt lite på det i ren frustration :-)



Söt som socker var du som valp, nu är du ju stor och snyggast , matte hälsar att det var dina valpbilder som gjorde att det började skrika i hennes valptarm, så det är tack vare dig som jag har syrran!!!



Ha en underbar dag!

2009-10-06 @ 09:04:56
URL: http://www.blondinstella.bloggagratis.se
Postat av: Bella & Smilla

Oh snyft titta vad gulliga de är suckar matte, oh.. vad fint och väluppfostrat ni sitter vid boret, jamen vadå alltid ska hon då överdriva. Här hinner inte matte ställa ner tallriken innan det är borta och renskrapat. Vi tycker nog att din matte har överdrivit lite med ljus på bordet det fick då inte vi. Ser smarrigt värre ut nu blev vi sugna. Nu får ni kika in igen på våran blogg för matte hade inte hunnit lägga in våran promenad i skidbacken.

Våran matte undra var ni hittat så snygga underlägg i svart sådan måste vi tydligen ha till vårat köksbord vore perfekta säger våran matte. Puss på dig söta Torsten!

2009-10-06 @ 09:38:53
URL: http://teamlagotto.blogg.se/
Postat av: Yrsa

Gulltroll, både förr och nu. Hmmmm hade gärna blivit bjuden på kalaset!! Men du vi syns nog imorgon på Gläntan???? Be din matte ringa mig imorgon. Hon kan smita från jobbet så vi kan träffas tidigare./Yrsa

2009-10-06 @ 11:42:55
URL: http://akital.bloggagratis.se
Postat av: Sara

Men lille Torsten då. Vill absolut inte påstå att du inte är söt nu, men du var något alldeles extra under din barndom. Så liten och näpen... :) Nu är du ju stor och ståtlig, och det är ju också bra!



Det ser ut som att du hade en kanonfödelsedag. Jag tänkte komma förbi med en liten present till helgen.

2009-10-06 @ 12:30:15
URL: http://sassabarill.blogg.se/
Postat av: Sara

Oj, han trycka innan jag var klar.. :D



Jo, tänkte kommaförbi med något litet till helgen. Bättre sent än aldrig. Så kan vi ju kombinera det med en tur till Gläntan, kanske? :)



Kramis från oss



PS: Eva, du är alltid välkommen till oss! ;)

2009-10-06 @ 12:31:44
URL: http://sassabarill.blogg.se/
Postat av: kulan

Åh vilket kalas... och hela du är ju så fin med blommor runt halsen och paraply i ullen :-) Och vilken fin brutta som kom på ditt kalas. Guuud så gullig du var när du var liten. Gärna fler sådana bilder. Och vet du Torsten, det vita som fanns när du kom, det verkar som att det kommer till er i natt sade dom precis på vädret brrrr....

kram o puss

kulan

2009-10-06 @ 20:03:21
URL: http://www.sykulan.se
Postat av: kulan

Åh vilket kalas... och hela du är ju så fin med blommor runt halsen och paraply i ullen :-) Och vilken fin brutta som kom på ditt kalas. Guuud så gullig du var när du var liten. Gärna fler sådana bilder. Och vet du Torsten, det vita som fanns när du kom, det verkar som att det kommer till er i natt sade dom precis på vädret brrrr....

kram o puss

kulan

2009-10-06 @ 20:04:03
URL: http://www.sykulan.se
Postat av: Acke och Primo

Tjena grabben! ja det är kalas i våran smak! sådär brukar vi oxå fira, vid bordet (med mössor och krafs!) Ser ut att du haft det riktigt bra grabben, och fasen även om vi är 2 st stora manliga grabbar så måste vi ju erkänna att du var ett läckert "snömonster" :)



Tjingelitjong blöt höstkalsong!

2009-10-06 @ 22:17:33
URL: http://minahundarochjag.blogg.se/
Postat av: alla strövelstorpslagottona

Men vilket häftigt kalas. Så synd att du inte fyller på sommaren, då kunde vi ha varit med och firat dej. Kommer så väl ihåg när du föddes, ett litet underverk redan då

pussar

2009-10-06 @ 23:16:58
URL: http://lagottoflickorna.se
Postat av: Cesare

Hallå brorsan!

Matte blir tårögd av bebbebilderna. Vicket mysigt kalas du hade ! Inte fick jag nåt sånt inte !( Skall helt klart lägga detta på minnet) mycket bra att man verkligen får se hur födelsedagar skall firas intressant..Mitt firande blev väl ok ändå.. med kinamat så rätt schysst ! Undrar bara har du åxå fått bruna fläckar på ryggen ? Synd att du bor så långt bort! Kanske kan jag rymma och ta flyget ?

Det här har jag skrivit alldeles själv ! Duktigt va?

Cesare

2009-10-07 @ 00:15:17
URL: http://lagottocesare.bloggplatsen.se
Postat av: Totti

Grattis! Och tack för kalasbilderna. Jag har nu visat matte dem så hon vet hur jag vill ha det till nästa födelsedag!

2009-10-07 @ 00:45:51
URL: http://www.tottskrutten.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0