Måndagen snart tillända...



                           


                                               Hallå i stugorna!



Då var veckans första dag snart avklarad !!! Inga speciella händelser att tala om...
Lugnt och skönt, precis som det ska vara !

Direkt efter midda'n for vi för att dra en repa i skogen, matte trodde att ljuset skulle räcka men glömde ju bort att vi skulle till en skog och där blir det ju fortare skumt...Alltså stod hon bakom kameran och levererade svordomar....kameran är ju så seg med blixt!! Jag försökte stoppa kottar i öronen så att jag slapp höra...






        
                         Solen sken vackert bakom träden...





         
                     ...jag snodde med mej min leksak från bilen...





         
                          (hade ju för fanken glömt att märka den)





         
                        ...saken är biff och jag kan glatt fortsätta...






         
                   Ni vet väl att det är jag som bestämmer takten!





         
                              ...fast husse ska alltid retas...





         
                                              Ta hit den!!!
                                (ser ni hans äckligt retfulla flin)





         
                      ...akta dej, gubbe för jag är snabbare än dej...





         
                                     Lugnet är återställt!





         
                            ...nu syns solen bara i trädtopparna...





         
                                    ...har munnen full...   :)





         
                                      Ville leka kurragömma...





         
                           ...fast jag hittade inget bra gömställe...





         
                                   ...käkade lite lingon istället...
                                          (inte var det gott)





        
                          ...funderade en stund om jag skulle 
                                     försöka ta en tallegren...





         
                 ...husse ville promt att jag skulle gå på sidan
                          och ta emot ifall han skulle trilla...





         
                          ...hamnade plötligt i ett sandtag...
                                        (eller nåt)





        
                                Men gud, vad står det här ??!






         
                                ...fann det bäst i att ta skydd...





         
                             ...men husse sa att det var lugnt...





         
                            ...skööönt tänkte jag, och andades ut....





         
                      ...nu stod solen ännu lägre, och vi skulle hem...





Elsa är på besök så jag ska ta mej ett snack med henne innan hon hinner åka igen, brukar alltid försöka ge henne nåt att tänka på innan hon sen ska gå och  sova....Bra va' ?!!






                                       GODNATT ALLA OCH SOV SÅ GOTT!

                                                KRAMAR TORSTEN




            




 


Kommentarer
Postat av: Stella och Doris

Om du har svårt för svordommar så sluta läs nu....



HELVETE vad söt du är där du ligger i "sandgropen", kan tänka mig att all sand gjorde under för pälsen oxå!!



Puss o Kram

2009-09-21 @ 22:09:18
URL: http://www.blondinstella.bloggagratis.se
Postat av: Tuna

Monster-Torsten! Du såg rent farlig ut på sista bilden! Härlig dag i skogen hursomhelst! Bra jobbat Torsten!

2009-09-21 @ 22:09:34
URL: http://tuna.bloggagratis.se
Postat av: laurence

du lever farligt Torsten men du är duktig på att ta skydd.

2009-09-21 @ 22:30:57
URL: http://saphira.bloggagratis.se/
Postat av: alla strövelstorpslagottona

Matte är ju helt suverän på att ta bilder.!!!!!

Titta in på våran blogg igen, mamsen är helt förvirrad, vilket hon alltid blir när valpar flyttar. Hon glömde ju bilderna, så hon har skivit ett nytt inlägg.

Fan vad häftig du är Torsten, och husse också. Nu biter dom andra tre valparna (som är kvar) mamsen i fötterna så hon får sluta skriva nu

pussar

2009-09-21 @ 22:32:04
URL: http://lagottoflickorna.se
Postat av: Totti

Visst är livet underbart. En helt vanlig skogspromenad kan bli till ett stort äventyr, bara man har rätt inställning. Och en bra leksak i bagaget.

2009-09-22 @ 02:15:51
Postat av: kulan

Torsten, Torsten I LÖÖÖVE YOU

puss från kulan

2009-09-22 @ 02:41:50
URL: http://www.sykulan.se
Postat av: Sara

Hej. Du kanske också borde få ett sånt täcke, Torsten! Endast 99:- på Djurmagazinet ;)

Tyvärr jobbar jag till 16 idag, så vi kan inte träffas nu på förmiddagen. Men vad sägs om ikväll? :) Om det går bra, let me know! Kanske kan ta med Kerran o Yrsa också? :)

Kramis

2009-09-22 @ 07:39:09
URL: http://sassabarill.blogg.se/
Postat av: Bella & Smilla

Bra att du är duktig på att ducka, tag skydd för nu smäller det snart i skogarna (älgjakt) fast hos er har kanske jakten börjat redan. Men du där där med lingon det går ju inte att käka nästan som att äta citron. Puss på dig sötnos!

2009-09-22 @ 08:26:05
URL: http://teamlagotto.blogg.se/
Postat av: Valle Vagabond

Jaadu Torsten. Visst kan man ha roligt i skogen! Särskilt om H. vill leka lite extra med en. Kul, kul. Och jag har kollat in dig på din utställning också. Men vilken grej med utställning! Nåt sånt har jag aldrig behövt gå till. (M. säger att det inte finns utställningar för såna som jag. Det går inte att sätta nåt omdöme alls på mig, för det finns liksom ingen mall på hur Valle Vagabonder ska se ut ;-) Jag tycker i alla fall att du ser bra ut för att vara en Torsten! Ha det bra kompis!

2009-09-22 @ 12:35:26
URL: http://vallevagabond.bloggagratis.se/
Postat av: Yrsa

Vilka roliga bilder och texter du har i din blogg Torsten. Matte har ont i rumpan igen - hon har varit hos farbror doktorn i Stockholm så hon får nog ta det lugnt några dagar. Suck - alltid är det nåt! Puss på dig /Yrsa

2009-09-22 @ 19:56:47
URL: http://akital.bloggagratis.se
Postat av: Sinna

Mmmm du verkar ha ett toppen liv du :-) Och kottar kan det nog sila lite ljud genom. Jag skulle välja nått mera kompakt att stoppa i öronen om jag vore dig ;-)

Kram Sinna

2009-09-23 @ 07:27:40
URL: http://drevteamets.se
Postat av: MonicaHansen

Men Torsten, du ser ju riktigt tuff ut i skyttegropen.. Bond, Torsten Bond:)

2009-09-23 @ 08:14:47
URL: http://gingerbeerblog.blogspot.com/
Postat av: Sigge Svamphund

Tallkottar är effektivt som hörselskydd,

Jag använder det vid behov.

Såna där varningsskytar för skjutbana finns i en av mina skogar också, men jag har aldrig varit nära den.

Postat av: Hunden Liza

Ohh, jag vill verkligen ut och bada när man ser några av de härliga bilderna. :-)

2009-09-28 @ 15:19:05
URL: http://hundenliza.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0