Lite ljusglimtar....



                                                        Hej!


Idag är det 1 april....och jag har inte kommit på nåt bra lur, lite för tidigt på morron än!
väderläget är......underkylt REGN, kan vi kanske hoppas att det är ett vårtecken??! Vi har ändå fått se solen några eftermiddagar här och det är ju välkommet, dessutom ser det ut att bli en hel del sol under påsken! :D

Vi har inte bestämt vad vi ska göra under påsken, vi får se vad det blir för väder först.....Skoterföret är inte det allra bästa, alldeles för mycket snö och på isen ligger det massa vatten under snön, vilket gör det väldigt lätt att köra fast! Ja,ja...vi får se!

Häromdagen hade jag det stora nöjet att få visa min minsta kompis Tyson, en av mina många snöööö-högar....





         
                              ...kom igen Tyson, ta sats...





         
                            ...har du nånsin varit så högt uppe...





        
                      ...nu ska jag sprätta lite snööö på dej...





         
                  ...du förstår, Tyson, snööö det är fina grejer det...





         
                            ...du förstår väl vad jag säger, va'....





         
                     ...vänta så ska jag hjälpa dej upp, Lillemannen...





         
                  ...ja, matte, jag ÄR jätteförsiktig med Tyson...





         
                           ...jag ser t om till att han tar sej ner...





        
                             ...kolla här nu , Lillemannen...





         
                             ...jag ska lära dej titt-ut-leken...





         
                                                  ...TITT-UT...





         
                                             ...du såg väl...





         
                                     ...min kompis Tyson...
                                 (liten men naggande god)




Jag tror att Tyson uppskattade min snööö-hög, han har nog aldrig provat att klättra i nån...då kan det vara skönt att ha nån som är riktigt erfaren med sej! ;)





Jag har fått en AWARD! Av Ines o Rosenvante , för min charmerande blogg.....TUSEN TACK för det, man blir så jätteglad!
Problemet är att man ska ge den vidare till 12 st till....men jag har så himla svårt att välja ut nån och då jag tycker att alla bloggar jag läser är ytterst charmerande så skickar jag denna till ALLA på min blogglista! VARSÅGODA  att hämta den här!





                                        





Mattte hon springer runt och frågar alla om dom har sett hennes kvast....det börjar visst bli bråttom nu!!! *fniss* Det är viss avfärd, när hon jobbat klart idag.....meeeen jag tror inte att hon kommer med i år!

Hoppas ni all får en trevlig låååång helg och att solen lyser över er!!! Ta hand om varandra!





                          
                                                  ÖNSKAR

                                         JAG, MATTE O HUSSE



                                          


                          

Kommentarer
Postat av: Rudi

Du var mig en riktigt proffsig klätter-guide. Tyson kunde könna sig säker med dig som läromästare det syntes. Klättra på ni, ett, tu ,tre är det vår och snöhögarna ett minne blott! Ha en underbart glad påsk hela gänget!

2010-04-01 @ 10:08:25
URL: http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com
Postat av: Marina

Tur han inte försvann i snöyran runt dig!

Du får önska matte lycka till på färden! Vi ska till samma ställe så vi kanske ses. Jag har en påsklilja i knapphålet. ;D

Ha en bra dag.

2010-04-01 @ 11:34:46
URL: http://gallerigavelin.blogg.se/
Postat av: Ines

Glad Påsk Torsten!

Hoppas ni får några fina dagar.

Matte muttrar nått om att Tyson vore lagom som pappa till mina valpar, fattar inte ett dugg vad hon dillar om.

Kram

2010-04-01 @ 16:09:29
URL: http://rosenvante.blogspot.com/
Postat av: Monica Hansen

Blir alltid lika glad av nya Torstenbilder!

2010-04-01 @ 17:09:42
URL: http://stickebloggen.blogspot.com/
Postat av: Sessorna & Harry

Käraste Torsten! Tack för att du tittar in så troget hos oss. Matte har jobbat mycket och nu är hon sjuk. Och vi har ju fullt upp med den däringa Harry. Och ja...vi är nästan uppätna. I alla fall Havanna. Det var ju meningen att Göte skulle ha valpskola med honom, men det gick visst inte så bra. Det kan du läsa om hos Göte nu. Bara matte blir frisk så kommer vi tillbaka på bloggen, vi lovar.

Glad Påsk önskar Sessorna med Harry och familj.

2010-04-01 @ 17:10:47
URL: http://prinsessangreta.blogg.se/
Postat av: strövelstorpslagottona

hälsa matte att våran kommer att träffa henne när hon landar. Glad påsk till er alla

2010-04-01 @ 17:32:38
URL: http://lagottoflickorna.bloggplatsen.se
Postat av: Snygg-Göte von Fornborgen

Va faan e du!!!

Jag e ju redan framme. Har du fått soppatorsk eller???

Skynda dig Torsten, det e en jädrans massa påskkärringar här men ingen Påsk Torsten. Du ring mig om du vill att jag ska hämta dig på min superkvast annars syns vi högst uppe på kullen. Ja blåkullen.



Skynda dig!!!!

2010-04-01 @ 17:47:05
URL: http://colliepojken.blogg.se/
Postat av: Wille

Hejsan Prinsen ! vad snällt att vi får låna en bild av dig. Undrar vilken matte väljer av alla härliga bilder på dig. Hon planerar att ha täcket klart till imorgon, ja hur hon nu ska hinna med det. För först jobbar hon och sen bär det ju av till blåkulla, som den äkta häxa hon säger sig vara ! Hon har lånat grannens katt och doppat honom i neonfärg, så nu står han på tork här. Hon har Putsat kaffekannan, satt lysdioder i hucklet och tankat kvasten med raketbränsle.

Vid 22 tiden bär det av säger hon !

2010-04-01 @ 18:04:16
URL: http://willebus.bloggagratis.se
Postat av: Carina

Du är så snäll som hjälper lille Tyson. Kul att han heter likadant som min lille Tyson :-) Vilka jättehögar med snö ni har, här finns inget kvar längre. Du får hjälpa matte att hitta hennes kvast så hon kommer iväg i tid, det är ju snart dax att lyfta hihi. Ha en bra kväll och en glad påsk

2010-04-01 @ 19:17:33
URL: http://tysonochganget.blogspot.com/
Postat av: Gunbritt med hela flocken

Glad påsk!!!

vilken bra snöhögsvisare du är :)

Puss Giah

Ps Flocken hälsar oxå

2010-04-01 @ 19:43:46
URL: http://www.belgarhuset.com
Postat av: Stella och Doris

Underbare Torsten, så go du är och vilken bra kompis du är till lille Tyson!! Vi blir så där varma i hjärtat när vi ser dig!!



Ha nu en Glad Påsk



Påskkramar från oss i Borås

2010-04-01 @ 22:53:57
URL: http://www.blondinstella.bloggagratis.se
Postat av: Elliot Kung af Upphärad

Vad snäll du är mot Tyson som är så liten. Det gäller ju att guida rätt i snöhögarna så att han inte försvinner

GLAD PÅSK!!!! goTorsten

Kulan och Elliot

2010-04-02 @ 03:02:40
URL: http://www.kulan.bloggplatsen.se
Postat av: Tessan och "pälsbollarna"

Tjohooo i snöhögen! Du är allt en riktigt bra kompis....vilken snöhögs guide du är:) Här finns inga snöhögar kvar, men snö i skogen är det fortfarande en del av...

Ha en alldeles äggstra bra påskhelg!

2010-04-02 @ 14:18:59
URL: http://minahundarochjag.blogg.se/
Postat av: Mia, Stellas "moster"

Ha det så bra i snöhögarna !!!!



GLAD PÅSK :)

2010-04-02 @ 15:13:48
Postat av: Bamse och Valle

Hur har dagen varit. Vi har varit till stugan och busat runt. Har varit ett underbart väder med mycket sol och +8 grader. Ha en bra kväll

2010-04-02 @ 19:58:48
URL: http://mrbamse.bloggagratis.se
Postat av: Totti

Du är då för snäll du Torsten, kungen av snöhögarna, som hjälper lille Tyson till rätta. Jag blir alldeles varm i hjärtat och våt i ögat när jag tänker på det. Ha en riktigt rolig och smaskig påskhelg!

2010-04-02 @ 20:08:29
URL: http://www.tottskrutten.bloggagratis.se
Postat av: Becca & Olga

Oj vad mycket snö!! Har ni fortfarande kvar så mycket el är det en gamal bild!? man får akta så den lilla inte försvinner i all snö! Hihi, så söta!!

Glad Påsk!

2010-04-03 @ 15:11:13
URL: http://sweetolga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0