Dags att återgå till jobbet...


                                                        
                                                
                                                   Gääääsp!!!

Jojomensan! Dags att återgå till dörrvaktandet nu....men jag kan nog säga att det blir en lite lättare öppning på arbetsveckan! Tror att jag kommer att varva soffan o dörren ganska friskt idag!

Ute är det ganska varmt men grått, igår regnade det en hel del men det var bara skönt, för jag var trött! Var på fest både fredag o lördag! Dessutom fick jag förmodligen nåt bett eller nåt för på lördag hade jag svullna ögon och kalkon haka...såg inte riktigt klok ut, dessutom kliade det en hel del. Så medan matte o husse tog med sej Tyson till Pitsund för att lära sej simma fick jag vara hemma, så innan kvällen var jag fit for fight igen!








                  ...i torsdags for jag till Hattudden på middag...





                     
                                  ...jag ville mest titta på lilla Enya....






                         ...gick härliga dyningar när vi skulle hem....
                                              blev så fint stänk





                    
                        ...härliga moln också i solnedgången...           






          ...på lördag blev det dags för Tyson att lära sej simma....

         han är hemma i Piteå hos 'farmor o farfar' på sommarlov         





     
                      ...han tyckte visst att det var lite kallt...        

       tyvärr kunde jag ju inte vara med och undervisa, jag var ju lite ur form






            
...först fick han torrsimma lite ovanför vattnet...






                                             ...å titta, han simmar...






                              ...tror att han var lite mallig...






                       ...han fick några liter vatten i sina stora öron....

Han berättade för mej sen på kvällen att han tyckte det var blött o kallt i det stora vattnet och han skulle bara göra om det om jag följde nästa gång.....Så klart att jag gör!!!






 
         ...på kvällen var vi hos Tysons moster och lekte lekar....





        

                       

                                                      

                                 ...lilla Ebba var en baddare på att kasta boll ...





Vi har haft en suveränt härlig sommar och jag hoppas att den inte är slut än, bara för att man börjar jobba igen! Bara det att en sommar går alldeles för fort...





                                                    HA EN BRA DAG ALLA!

                                                          KRAM TORSTEN

Kommentarer
Postat av: Ines

Vilken skön sommar du haft om vi nu inte räknar det där eländiga bettet förstås.

Jag har också badat (lite) och varit med småfolk. Har ännu besök i huset ända tills nästa tisdag. Fast vi börjar jobba nästa måndag.

Här har det inte varit så soligt och det är ju bra för en ullhund men det har ändå varit jättevarmt. Inte har vi gjort så mycket heller, det bankas ju på den där stugan och nu målas det bara. Men har blivit en o annan skön promenad.

Ta det lugnt nu med vakten.

Kram Ines

2010-08-09 @ 09:17:32
Postat av: Rudi

Men kalkonhaka?! Det låter allvarligt! Tur att det gick över! Enya är hur gop som helst, tycker vi. Det är du också förresten. Killkram!

2010-08-09 @ 14:37:05
URL: http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com
Postat av: Petra

Hmm....fester o svullna ögon...du drack väl inget konstigt på festerna?

Har hört att människor kan bli lite konstiga av för mycket fester.

Matte har oxå börjat jobba i dag. Stackars stackars oss ; )

/Nisse3

2010-08-09 @ 19:26:41
URL: http://aileenonisse.bloggagratis.se
Postat av: Carina

Hoppas det gick bra med första jobbedagen. Tur du har en helt underbar sommar att ligga och tänka tillbaka på :-) kram

2010-08-10 @ 05:51:34
URL: http://tysonochganget.blogspot.com
Postat av: Busan

Snart är mattes ldedighet oxå slut. Just nu tränas jag för fullt att vara ensammen för det livet väntar då de tvåbenta börjar jobba. Kommer du på nån av träffarna?

2010-08-10 @ 07:00:01
URL: http://lagotto.hepp.nu
Postat av: Cruellas sida

Några dagar kvar av våran ledighet oxå. Lät lite otäckt med kalkonhaka, tur det inte var fågelinfluensan. Härligt att ni oxå har en toppensommar.

2010-08-10 @ 11:47:54
URL: http://crllaue.blogspot.com
Postat av: Edith

Den där Tyson verkar vara en riktig tuffing. Duktig att simma är han. Man får se upp med alla bett. Vi har haft några getingar boendes i låset till vår grind. En stack matte häromveckan. Sen försvann dom allihopa, men hu så hemskt, i går återvände en geting. Så nu gäller det att se upp när man passerar grinden. Colliekramar

2010-08-10 @ 13:30:20
URL: http://parisercollie.blogg.se/
Postat av: Tuna

Det är länge sen jag skrev här, men sommaren du vet, den har så mycket annat än bloggeri.



Vilken snygg människovalp du får vakta. Jag väntar på min speciella m-valp som växer i en stor rund mage och det är bara några veckor kvar. Oj vad vi längtar.

Hoppas du haft en fin sommar, det verkar så.

Nospuss från Tuna

2010-08-11 @ 19:38:26
URL: http://tuna.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0