Jag är ganska mager om bena...tillika om armar o hals...



       Hallå!!!




Att jag inte skrev igår har sin förklaring.....Dom har ju för fan RAKAT bort mina lockar!!!! Jag ser ut som en råtta med lite skägg....hujedamej!!!

Fast jag kanske ska börja med att berätta om kursen....det är ni väl lite nyfíkna på?!!

Jag förstår inte vad som hänt, men jag har tappat mina höga C.....det enda jag lyckades få fram var väl ett ynkligt 'voff' (eller kanske några)! Vad har hänt???

Yrsa var där och Zlatan var där , ändå lyckades jag inte riktigt....Det enda jag lyckades med var att pinka mot en kon som stod uppställd, jag glömde liksom att jag var inne....hihihi, men va fan, då blev det ju skurat :D





        
                          ...ser ju väldigt snäll o beskedlig ut...





         
                    ...efter ett lååångt teoripass, skulle Sara fika....






        
                     ...försökte pussa mej till hennes bulle...





        
               ...sen fick vi pröva på lite olika aktiveringsleksaker...





        
                   ...jag ville helst kolla på Zlatan...
                         han viskade åt mej att 'passa på' och testa lite...





        
                    ...min bästa Yrsa satt också och kollade lite...
                    (skurhinken i vänstra hörnet har jag tagit fram)





         
                              ...flinar upp mej för matte...





Ute har det snöat o blåst i dagarna fem, mina snöhögar är GIGANTISKA, vilket inte stör mej det minsta.....
Fast alla hus håller på att snöa in och man kan knappt se över till grannen längre!





         
                  ...grillen är översnöad och staketet syns knappt...





        
              ...fördelen med storm är att det blåser omkring grejer,
                    den här handsken kom flygande på morgonrundan...


                   OBS !!! Sista bilden på mej med sköna lockar!!!!





        
                                      ...igår hände det...





Hotet blev verklighet! Matte har gått o lurat länge nu på att låta alla mina lockar falla....Eller hon tyckte inte man kunde kalla det lockar längre, snarare tovad ull!!!

Monkan kom och ville hjälpa till....Osis för mej, för hon är en bestämd dam!!!
Jag försökte verkligen komma undan....jag skrek i högan sky när jag såg maskinen närma sej min päls...tyvärr hjälpte det inte!






        
                              ...fult att vara två mot en...





Sååå, nu ser jag ut som en råtta som sagt......Mager och eländigt med pinniga ben....bara en matte kan tycka om mej nu.....så ful är jag!!!!!





         
                      ...försökte trösta mej med en boll efteråt...





        
                  ...sluta tjata nu om 'att det växer ut igen'...
                           jag måste för fan få vänja mej!





Ändå kan jag erkänna att det är ganska skönt att få bort lite hår.....jag hade väldigt mycket....

Matte säger att jag är skön att ta i , inga tovor att fastna med fingrarna i och mjuk som sammet....
Jag säger ju det...Bara en matte kan älska en nu!!!


Idag skiner äntligen soooolen, känns väldigt bra det! Ska ut o morgonpinka nu.....





                     

                                                    TORSTEN








                         

Kommentarer
Postat av: Yrsa

Inte bara matte kan älska dig nu Torsten - JAG älskar dig också. Jag tycker du är ganska fin och så kanske du slipper få all snö som fastnar i pälsen. Puss /Yrsa

2010-03-04 @ 08:51:56
URL: http://akital.bloggagratis.se
Postat av: Anna med flock

Jag tycker du blev gansk söt nerklippt, sen ser man ju bättre din fina kropp nu ;) Tror det kommer att bli bra så du sliper en massa snö och tovor i pälsen, bara du inte fryser om lilla rumpan nu...



Tack snälla för kommentaren på min blogg, ni är för goa men man kan ju undra imellanåt om det är tålamod eller ren galen ettrig envishet jag besitter ;)



Önskar er ett skönt veckoslut och en fin helg!



2010-03-04 @ 09:10:12
URL: http://timsevimse.blogg.se/
Postat av: Stella

Nu är det verkligen du och Jag Torsten, vi får älska varandra, jag har faktiskt vant in mig i min nya look nu, så det går ganska bra..



Puss o kram hela dan

2010-03-04 @ 09:40:52
URL: http://www.blondinstella.bloggagratis.se
Postat av: Bella & Smilla

Hihi matte skrattar så hon får knip i magen "pinka inne på en ko nej det står ju en kon. Ja då blir det mer förståligt vad sjutton ställer dom pinkegrejer inne för. Det går ju bara av gammal vana att lyfta på benen då. Puss på dig pinn-prinsen eller ska vi säga pink-prinsen. Snygg frisyr du klär i kort men det kan bli lite kallt.

2010-03-04 @ 12:47:57
URL: http://teamlagotto.blogg.se/
Postat av: Sessorna & Harry

Men käraste kära Prins Torsten. Det sitter inte i pälsen. Det är du, din själ, hela ditt underbara jag, som vi älskar så mycket.

Puss från sessorna & lillebror

2010-03-04 @ 12:48:04
URL: http://prinsessangreta.blogg.se/
Postat av: Totti

Ha, ha, ha ha, du är jättesnygg Torsten, fniss, fniss, säkert, på hedersord! Ho,ho,ho.

Fast skrattar bäst som skrattar sist, säger matte. Snart är det tydligen min tur.

2010-03-04 @ 12:50:57
URL: http://www.tottskrutten.bloggagratis.se
Postat av: Elliot Kung af Upphärad





Min sång till dig Torsten

" Torsten du är min ögondsten

Torsten du har så magra ben...."

hi hi välkommen

till "långamagrabenklubben"

Hälsning från en som vet hur det känns

2010-03-04 @ 13:23:26
URL: http://www.kulan.bloggplatsen.se
Postat av: Sassa

Det har ni så rätt i. Man får nog inga bättre svar i alla fall.. Fast huset fullt av ungar? A ska ha två, jag ska ha tre. Vi får väl se vem som vinner ;D



Jag tycker du blev snygg, Torsten!! :)

2010-03-04 @ 13:27:12
URL: http://sassabarill.blogg.se/
Postat av: Carina

Jag tyckte du blev jättefin efter klippningen, kanske lite mindre :-). Du måste ju lära dig att skilja på inne och ute, kissa gör man endast ute. Vilken rolig kurs ni var på och vad bra att det inte blev några höga toner från dig. Ha en toppendag

2010-03-04 @ 13:47:01
URL: http://tysonochganget.blogspot.com
Postat av: Monica Hansen

Men så smal och fin du blev Torsten:)

2010-03-04 @ 16:13:35
URL: http://stickebloggen.blogspot.com/
Postat av: Ressu

Inte alls farligt tycker jag, du ser fortfarande bra ut. De klippte i alla fall inte bort charmen. Bara du inte fryser! Har du något täcke?

Säg åt matte att använda saxen från och med nu - så slipper du apparaten (kanske).

Ha det gott!

2010-03-04 @ 17:55:40
URL: http://www.ressu.se
Postat av: Rosenvante

Jag tjuvklipper Ines lite varje dag nu. Hon löper ju så man får inte borsta under magen. Oj så tovig hon är där nu.

Torsten jag tycker du är söt ändå, trots att du är lite mager om benen.

Kram

2010-03-04 @ 21:03:02
URL: http://rosenvante.blogspot.com/
Postat av: Valle Vagabond

Stiligt, Torsten! Renrakat skulle man kunna säga. Men du, vilken spännande kurs du går på. Lyllo dig. Det ser jättekul ut. Undrar jag vad du lär dig där. Jag får inte gå på kurs jag, men min matte tränar mig med en massa konstiga saker istället.

2010-03-04 @ 21:06:20
URL: http://vallevagabond.bloggagratis.se/
Postat av: Laurence

så smal och fin du blev, jag tror du gnäller bara för att alla ska tala om för dig att du är fantastiskt vacker och stilig.

2010-03-04 @ 21:15:16
URL: http://saphira.bloggagratis.se/
Postat av: Tuna

Du blev lite tunn liksom... Men det är klart att matte älskar dig lika mycket som förr. Du har ju samma goa hjärta och mjuka nos.



Här klipps eller rakas det inget. Jag har tillochmed päls mellan trampdynorna i vinter. Det har matte inte upptäckt tidigare. Det har ju nötts bort på isiga vägar dom förra vintrarna.



Min päls är perfekt skapad för vinterväderlek och ingen som helst snö fastnar någonstans. Det är en fördel. Jag skulle inte vilja ligga där på klippbordet!



Hej så länge och njut av all snö så länge du kan. Människorna vill att den ska smälta bort nu - vilket dumt tilltag!

2010-03-04 @ 21:52:41
URL: http://tuna.bloggplatsen.se
Postat av: strövelstorpslagottona

Men Prinsen då, detr finns en mamsing som älskar dej hur du än ser ut. om det är någon tröst så är din mamma och moster också nyklippta. Vi tycker dom är jättesnygga. Hör och häpna, dom sa på nyheterna att våren har kommit till oss, men det syns inte.

vårpussar

2010-03-04 @ 22:24:42
URL: http://lagottoflickorna.bloggplatsen.se
Postat av: Snygg-Göte von Fornborgen

Förbövelen Torsten du e ju supersnygg!!! Tovor e skit bättre att köra nedrakad. Det kan ju bli lite kallt om bena men då kan välan matte sticka ett par benvärmare. Det vill jag se här på bloggen. By the way!! Pinka på kurs det e jag ju bekant med. Det känns bara som om man måste. Jag vet inte riktigt vad det e, matte blir skitsur och skäms, men va faan.

Nu ska jag gå och lägga mig, sjunga min lilla kvällssång för husse och matte och sen sussa sött! Vi hörs kompis!!!

2010-03-04 @ 23:05:06
URL: http://colliepojken.blogg.se/
Postat av: Acke och Primo

Hörru tycker du är som vilken hanhund som helst...pnka på grejjor inomhus där massa andra hundar varit.... VA FAN klart som spa´t att vi vill pinka!! Tycker som dig...då får dom ju städat och rent;)Det där med pälsen då...jo våra mattar gillar ju oss hur fasen vi än ser ut ( säger dom iallfall) MEN tjejjerna...tjejjerna grabben för tusan se till och hålla allt annat inom dig manligt för då kan man åtminstone lura dom tills man fått det man vill;)Du såg ju hur tusan vi såg ut här innan jul...nu är pälsen lika lång igen och matte hotar med maskiner och saxar! Men med mig Primo ska hon ju på ngn jäkla klippkurs den 27:e..tänk dig vilken fasa att bli klippt inför massa andra hundar....och säkert några snygga bruttor oxå, men det gillar vi "lättklädda" damer:). Här lyser solen som tusan, matte var jätte snäll och ställde fram en stol med dyna till mig ( primo) sen kom hon ut med en kaffe kopp och blev sur för att jag satt mig i hennes stol, hennes?? Nähe först tillkvarn gäller det!

Ha en bra dag grabben...och du vi lovar faktiskt på våran "lagottoheder" att du är hur snygg som helst i "vårfrissan"...he he he....

2010-03-05 @ 11:01:07
URL: http://minahundarochjag.blogg.se/
Postat av: Olga & Becca

Haha, det låter jobbigt Torsten. Men jag tycker du blev jätte stilig nerklippt ;) Ser skönt ut att bli av med lite päls.

2010-03-06 @ 21:38:10
URL: http://sweetolga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0