Torsdag 18/3



                                               Hallå i stugorna!


I veckan är det många som fyller år och som vi måste besöka....därför blir det nog lite si o så med bloggen! Bara så ni vet, jag skriver så fort jag får tid!

Gårdagen var en MYCKET bra dag!!! Matte var ledig och det visade sej att även husse tagit ledigt....Det har ju varit så fantastiskt fint väder! Fast idag snöar det och är mulet, fast det skiter vi i just nu!
Bilderna är från igår då vi var ute på Gläntan i flera timmar.....Ni blir säkert lite avundsjuka när ni ser hur fint vi har det nu! Därför frågar jag : När kommer ni???





         
                          ...ryggsäcken är laddad med fika...





         
                            ...skoterspåret är vår autostrada...





         
                                           ...bollen är med...






        
                               ...himlen är förunderligt blå...





         
                     ...men, mjaaaa...än så är det långt till vår...
                       (fast visst ser knoppen liiite 'svullen' ut)





         
                                    ...då var det fika-rast...





         
                       ...och medan hussen o matten drack kaffe...






         
                                     ...förvandlades jag till...



                      DEN STORE BOLL-FANTASTISKE TORSTEN T !!!





                





              

                     





                    
                   ...matte o hussen njöt av min stora show....





         
                ...sen spotta' jag ut bollen och tog en bulle istället...





         
                              ...satt och filosoferade i solen...





         
                                 ...tittade ut över vita vidder...





         
                    ...tänkte att dom är knäppa,dom som måste köra
                            skoter just där det är väldigt blött...





         
                  ...sen förstår ni....gick jag o glömde bollen...
                             Kom tack o lov på det i tid!





         
                           ...dryga 2 timmar senare och solen lyser
                                  lika intensivt som när vi kom...





         
                      ...polare Pär hade inte bråttom över vägen
                                        när vi kom körandes...





Sen var det så att vi fick alla ett frisklufts-koma under sena eftermiddagen och kvällen!!! Ingen av oss orkade nånting....vi bara sov....eller, mest matte...:)

Ikväll ska vi på kalas hos mattes bästa vän och kollega Eva som fyller år idag.....På lördag ska vi till morfar i Kinnbäck som fyller 87 år och på söndag ska vi till farfar som fyller 76 år....det blir fullt upp!

Så lyser jag med min frånvaro så fattar ni varför!





                                               HA DET GOTT!

                                            KRAMAR TORSTEN






Kommentarer
Postat av: Elliot Kung af Upphärad

Jag kommer jag kommer jag är redan på väääääg......

vad underbart det ser ut i gläntan. Vi har visserligen haft fint väder här med men idag är det mulet och grått ( och skitigt) säger Kulan.

Ha ha en sådan kompis har jag med som du visar på sista bilden, fast min ligger i en plastpåse som det står polarbröd på :-)

2010-03-18 @ 13:54:13
URL: http://www.kulan.bloggplatsen.se
Postat av: Marina

Vilka härliga bilder, det har ni ju skämt bort oss med! Renar är verkligen exotiskt för mig. Jätte kul att se.

Ha en bra kväll.

2010-03-18 @ 15:48:01
URL: http://gallerigavelin.blogg.se/
Postat av: Carina

Du behöver ju inte lägga beslag på hela solen, utan kan väl dela med dig. Här är fortfarande grått och trist så enda chansen för att få sol är väl att åka till dig :-) Hoppas ni får kul på alla kalas ni ska till

2010-03-18 @ 21:32:41
URL: http://tysonochganget.blogspot.com/
Postat av: Rudi

Hej Torsten! Idag lyckades jag övertala matten att skriva lite hos dig. Vi älskar att titta på alla vackra foton på din blogg! Och jag tycker att du är såååå vig och dansant. Fortsätt dansa du, så får vi vår till slut.

Kram från mig

2010-03-18 @ 21:39:00
URL: http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com
Postat av: Stella och Doris

Jasså nu börjar er kalasperiod, vår har ju precis tagit slut, det är tur att vi Lagottos är så kalasvänliga :-)



Vilken underbar dag ni hade om vi hade fått för matte hade vi kommit på studs, kanske, kanske att vi någon gång kan övertala matte att dra norrut då kommer vi ju givetvis till dig!



Kramar till er alla

2010-03-18 @ 22:19:50
URL: http://www.blondinstella.bloggagratis.se
Postat av: Laurencel

så fint ni har det. Håll koll nu på husse och matte med all firande, de kanske inte hittar hem och behöver din hjälp. Kram

2010-03-18 @ 22:49:13
URL: http://saphira.bloggagratis.se/
Postat av: Tessan och "pälsbollarna"

Härligt härligt, synd att min helikopter är på service annars hade vi kommit medebums!:) Föröker fortfarande få husse att åka norröver till sommar/höst...men seeegt är det som attan! VARFÖR BOR NI SÅ LÅNGT BORT? SNYFT!

Ha det gott du store bollmästare!Moi knäböjer inför dig och säger..HALABALLA BADDA halllaaaaaaa! eller vad dom säger när dom ligger på dom små röda mattorna vända mor mecka;)

2010-03-18 @ 23:09:23
URL: http://minahundarochjag.blogg.se/
Postat av: Lizzieonline ...

Den där knoppen kommer att brista vilken dag som helst :-))) och snart har ni säkert musöron på björken oxå så att ni kan tukta alla fina rosor som säkert sticker upp ur den fiiiiiina viiiiiiita snön harkl !!!



En massa snööööööökramar och snöiga nospuzzar kommer här från en av alla dina brudar söderut !!!

2010-03-19 @ 08:26:41
URL: http://icelolly.bloggplatsen.se/
Postat av: ville

Kalasa på du Totte lilla...trevlig helg önskar vi er från Villebo.

Nospussar

2010-03-19 @ 14:03:52
URL: http://marno.bloggagratis.se
Postat av: Wille

Vilka festliga "bollbilder". Klart matte och husse had eroligt, dte hade jag med när jag såg dem. Vicken bollfantast du är. Hoppas du har dte bra på kalasen.

2010-03-19 @ 21:01:16
URL: http://willebus.bloggagratis.se
Postat av: Anonym

Brorsan!

Allt detta är hemligt har skrivit det helt själv..

Tror du att dina 2-beningar skulle kunna ta hand om mig oxå? ser hur djädrans kul du har det och om det dessutom kunde vara du och jag brorsan.................

Fundera vidare

Kranmar

Cesare

2010-03-19 @ 23:11:26
URL: http://www.lagottocesare.bloggaplatsen.se
Postat av: Olga & Becca

Vilka bilder! Wow!!

2010-03-21 @ 21:27:00
URL: http://sweetolga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0