Höga C tillbaka!!!



                                             Krax..host..harkel på er!



Kurs igår....hes idag! Matte också hes, men mest av sin förkylning....
Ja, vad ska jag säga egentligen....Sitta uppbunden i ett träd och vänta o vänta på sin tur...DÅ kom jag på det! Jag plockade fram mina höga C som jag trodde att jag tappat för att jag kanske kommit i målbrottet eller så, nä dom satt som ett smäck!!!

Först var vi inomhus och hade lite teori och vissa drack kaffe o åt bulla (ni kanske förstår vem), under den tiden låg jag ner och kollade runt lite på mina kursare...en del kände jag igen från förr. Yrsa, min vapendragare, var till min besvikelse inte där, men det kändes ändå bra på nåt sätt!
Sen skulle vi till skogen, som för övrigt är ganska blöt och förbannat mycket snö på vissa ställen...
Väl där skulle vi alltså få börja arbeta, men vad hände då ??? Jo, man blev bunden vid ett träd och de tvåbenta gick iväg kors o tvärs o huller om buller (i mina ögon sett alltså), HUR jäkla kul var det??? Det var i just det ögonblicket som jag bestämde mej....SJUNG Torsten, sjung!!! Jag kunde ana mattes blick där igenom snåren, men jag lät mej inte störas alls!

Sen skulle vi då en och en gå in i skogen, våra mattar hade nån kulig sak som dom larvade sej med och sen gömde dom den kuliga saken....Så vår uppgift blev förstås att leta upp den!
Matte hade med sej min kuliga boll i snöre och het som jag var blev det ingen större match för mej att leta upp den, men efter 3 ggr tyckte jag att jag ville behålla bollen och leka lite på egen hand...eller varför inte leta upp mina kurskompisar och busa lite...? Så det blev som det blev....lite oordning i lägret, men en ypperligt glad Torsten iallafall! Matte var väl sisådär mindre glad...;)

Blev inte många bilder....







          ...här spanar jag in Belona. Tredje kursen vi går tillsammans...

                hon är en cool siberian husky och luktade dööögott






                ...
en colliepys som jag inte minns namnet på...

                       fick mej att tänka på dej Snygg-Göte






                               ...
Lovis tror jag hon hette...

                     inte bara du Tessan, som har svårt med namn





           
     ...det här är jag när jag sjunger som bäst...

                                   oooo sooole miooo






                           ...
visst låter det fint, matte...




Längtar redan till nästa onsdag, då kanske jag kan ta nåt annat ur repetoaren...





                              EN TREVLIG TORSDAG ÖNSKAR JAG ER!

                                          KRAMAR TORSTEN

Kommentarer
Postat av: Rudi

Jag tror att det var uppletande du sjöng dig igenom! En av mina favoritsporter! Inte sjunga alltså, jag är en helt stum hund. Himla kul med sportkurser är det, och många roliga kurskompisar träffar man. Så får mattar och hussar fika och irra omkring i skogen så de blir nöjda också. Vila halsen idag, be om en halstablett så du kan sjunga upp dig innan nästa onsdag!



2010-05-06 @ 10:49:59
URL: http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com
Postat av: Yrsa

Torsten jag tycker det är bra att du sjunger igen. Va skönt att veta att det inte är mitt fel att du sjunger. Men jag är avundsjuk - jag vill vara med! Jag springer också iväg när jag har sökt igen nån grej, sen ledsnar jag snabbt och lämnar den i skogen så matte och husse får söka ganska länge bland blåbärsrisen./Yrsa

2010-05-06 @ 11:13:28
URL: http://akital.bloggagratis.se
Postat av: Petra

Jag tror att du sjöng jättevackert!

Det brukade jag oxå göra när jag blev lämnad ute men då sprutade matte luft på min nos och det var så läskigt så jag slutade att sjunga.

Vad knäppa människor är som går och lämnar saker i skogen och sedan vill att vi ska springa och plocka upp grejerna efter dem. Tror de att vi är betjänter eller nå't? Jag ställer inte upp och hämtar deras grejer, möjligtvis om det är något kul som skor eller gosedjur.

2010-05-06 @ 12:11:32
URL: http://aileenonisse.bloggagratis.se
Postat av: Monica Hansen

Torsten och Julia kanske vore en fin musikal?



Mycket vacker Collie!

2010-05-06 @ 14:55:08
URL: http://stickebloggen.blogspot.com/
Postat av: Bella & Smilla

Torsten den bästa av de bästa världstenorer tsss... vad är LUCIANO PAVAROTTIs klena pipa mot Torstens ljuva stämma, puss. Hälsa matte att vi tröttnar lite för fort när det blir för enkla uppgifter. Vi är bara för smart hälsar Smillla det är därför vi hittar på så mycket roliga saker för att roa våra mattar och hussar.

2010-05-06 @ 16:59:39
URL: http://teamlagotto.blogg.se/
Postat av: Ines

Önskar jag hade varit där när du sjöng så där vackert och romantiskt. Typiskt att det bara var fika för de två-benta. Tycker det borde vara nån rättvisa där faktiskt. Klar det skulle busas lite, vad är det för kurs annars.

Kram

2010-05-06 @ 17:54:24
Postat av: Carina

haha kul att du hittat rösten men jag kan tänka mig att matte inte var lika glad som du. Synd att inte du fick lite fika men du fick ju leta upp bollen. Visst är det skoj med kurser, kanske inte när man får stå uppbunden vid ett träd men annars :-) ha en bra kväll, kram

2010-05-06 @ 19:24:34
URL: http://tysonochganget.blogspot.com/
Postat av: Snygg-Göte von Fornborgen

Tjena Torsten!!!

Rolig kurs du verkat va på. Men du va fan e vitsen med att sitta bunden vid ett träd?? Va kursen sång vid träd eller??? Äh, skit i kursen och lifta till Skåne vetja. Ja, så hittar vi på något bus, vad sägs om det??

Killkram från Snygg-Göte!!!

2010-05-06 @ 19:54:57
URL: http://colliepojken.blogg.se/
Postat av: Giah med hela flocken

Vilken skoj kurs...Dom övriga tyckte nog att du sjöng fint ;) Bra att passa på att träna sång medan man sitter uppbunden...Ta vara på tiden kallas det...

Va snygg du är i ditt röda halsband!!!!! Nu väntar vi på bild av den matchande bilen ;)

Pussar Giah...Övriga flocken hälsar oxå!

2010-05-06 @ 23:51:38
URL: http://www.belgarhuset.com
Postat av: Elliot Kung af Upphärad

Aha, det var dig jag hörde ända hit Torsten... jag tyckte det var riktigt vackert. JAg fick med mig Klumpfots-Kulan ut idag och du skulle hört hennes ylande när jag trampade på hennes tå,,, men vaddå.. jag var ju bara lite ivrig.

2010-05-07 @ 00:34:08
URL: http://www.kulan.bloggplatsen.se
Postat av: strövelstorpslagottona

Så himla bra att du sjöng din serenad för alla som letade onödiga saker. Det är allt reda med dej mamsens Torsten.

serenadpussar

2010-05-07 @ 00:53:23
URL: http://lagottoflickorna.bloggplatsen.se
Postat av: Totti

ja nåt var du tvungen att roa dig med när du fick sitta bunden. Det är ju inte så mycket annat man kan göra än att använda rösten. Jo, förresten, man kan gräva. Testa det nästa gång.

2010-05-07 @ 02:01:03
URL: http://www.tottskrutten.bloggagratis.se
Postat av: Bamse och Valle

Oj så många kompisar du verkar ha på din kurs. Det här med att gömma saker, det är kul. Fast vi brukar oftast göra som du, ta den och springa iväg. Det är mycket roligare tycker vi. Ha en bra dag. Oj vad ni verkar ha mycke snö kvar. Hos oss är nästan allt borta, bara dom stora snöhögarna är kvar

2010-05-07 @ 07:46:07
URL: http://mrbamse.bloggagratis.se
Postat av: Tessan och "pälsbollarna"

Hi hi du är lite tokig du...ja du sjunga är ju fint...ibland....när man kan....och inte tar för höga toner....;) Jag är mycket glad att mina odjur inte har kommit på hur man gör....TACK GUD ( eller någon annan) Uppletande är skojjigt Primo älskar allt sådant...Acke tycker - matte leta du själv;)Tycker absolut din matte ska ringa mig ngn dag det lät jätte trevligt:) men det där om ljuva stämma...kanske du och jag skulle stämma opp i en duett?:) Men vet du...jag tro min röst faktiskt är mer lämpad för sång än för prat...jag har juliksom lite lung resurser och alla säger att jag är en "levande megafon";)



Kramis på dig och se nu till att dansa vårdansen, du fixade ju snön så bra;)

2010-05-08 @ 14:33:22
URL: http://minahundarochjag.blogg.se/
Postat av: Ulrika Jönsson

Skönt att se att du håller igång matte. Vi kommer och supportar vid lagottoringen nästa söndag. Kommer ni?

2010-05-08 @ 19:56:35
Postat av: Becca & Olga

Så fin husky!

Här hemma är vi också sjuka... :s Krya på dig!

2010-05-08 @ 20:44:17
URL: http://sweetolga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0