Ryssen kvar än...



                                                      Hallå!


Här är det varmt än...Ryssen var ihärdig och ville stanna några dagar till! Det grönskar och frodas som aldrig förr, så man får hoppas att det inte blir nån köldknäpp med frost så att det fryser bort...

I tisdags var vi ju till stugan för att lägga ut bryggan, ALL snö och is som fanns i lördags var borta, fanns intet ett spår av den! Det där tycker jag är jättekonstigt...hur kan det bara försvinna så där???

Det var en superhärlig kväll, varmt och vindstilla....Medan min flock arbetade med bryggan, passade jag på att känna lite på vattnet, och ta mej sjutton....tillräckligt varmt för ett litet dopp!!!






                        ...jaha, gubbar...dags för er att sätta igång...






                   ...det har ju diskuterats om hundar kan skratta...

                                               hihihihi






                       
...undrar om jag minns hur man simmade...





                         ...YES...lite plaskigt, men takterna sitter i...





                   
                                      ...speglade mej i vattnet...

                              konstaterade att krullorna var kvar :)






                  ...hallå på bryggan...surströmmingen är serverad...






                   ...och medan människorna åt, dalade solen...






                 ....tadaaa...bryggan på plats i vacker solnedgång...






                                     ...alla var nöjda och glada...






                        ...medan jag njöt av den vackra kvällen...





Igår var det dags för kurs-avslutning, och vi skulle ju lägga blodspår....Jag var taggad (som vanligt), mina stämband fungerade utmärkt (som vanligt) även min nos var i toppform! 
Ute var det varmt och skogen härlig, vi hundar hittade alla samtliga varsin skank i spårets slut....Jättekul var det! Det blev rätt många timmar ute och vi avslutade med lite korvgrillning och jag passade på att säga adjö så att alla hörde...:D






                                        ...elden är fixad...





           
                           ...många väntar suget på sin korv...






                                         ...snart är det klart...






                  ...har just tagit farväl och tackat för en trevlig kurs...

        Dags för mej att packa ihop och börja träna för nästa kurs....
        som blir agility!





Idag jobbar matte kväll, vilket innebär att det förmodligen blir livat här på morgon....Hon ska väl städa och dona! Själv tänker jag vila lite, jag har haft två hårda kvällar på rad, det har varit roliga kvällar, men nu är jag trött och måste samla lite krafter inför helgen som snart är här igen...





                                   TA DET LUGNT OCH SKÖT OM ER!!!

                                            KRAMAR TORSTEN
                                     

Kommentarer
Postat av: petra

Surströmming låter lite äckligt t.o.m för min mage. Matte testade en gång och det gör hon inte om säger hon. Min sambo Aileén skulle däremot nog gärna lägga sig på de sura strömmingarna och rulla på dem.

Korvgrillning verkar däremot mer i min smak. Vad snällt att du sjöng för dem för det brukar tydligen människor göra vid lägereldar.

/Nisse



PS: Gör ni inget annat än badar i Piteå? Kan man få flytta dit?

2010-05-20 @ 10:29:13
URL: http://aileenonisse.bloggagratis.se
Postat av: Rudi

Så vackert och snöfritt ni plötsligt har det där uppe i Nord! Och bad och grill och spår! Livet leker, eller hur Torsten?

2010-05-20 @ 12:18:50
URL: http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com
Postat av: ville

Du är bara bäst Torsten!!

Badar , simmar och käkar korv ,,,dessutom gnäller du inte över surströmmings doften...den tycker jag är lite skum ;)

Nospuss på er

2010-05-20 @ 15:49:32
URL: http://marno.bloggagratis.se
Postat av: Becca & Olga

Åh vilken härlig solnedgång!!

2010-05-20 @ 16:14:15
URL: http://sweetolga.blogg.se/
Postat av: Snygg-Göte von Fornborgen

Torsten för bövelen!!!!

Vilket liv, vilken sol, vilken TORSTEN. I dag e du bara bäst. Jag tror jag drar en repa till Piteå för att träffa dig och känna lukten av surströmming. Håll utkik TORSTEN snart kommer jag!!!!

2010-05-20 @ 16:23:15
URL: http://colliepojken.blogg.se/
Postat av: Carina

Gud var mysigt ni har det vid er stuga, härliga bilder. Såg rätt skönt ut när du tog en simtur, fick du inga människor med dig hihi kan tänka mig att de tycker det är liiite kallt än. Jasså du hade oxå kursavslutning, visst har det gått fort. Enzo och jag ska oxå gå agility. Om vi blir duktiga kanske vi ses på någon tävling i framtiden :-) Ha en härlig kväll, kram

2010-05-20 @ 16:37:20
URL: http://tysonochganget.blogspot.com
Postat av: Yrsa

Kan inte jag få följa med på er stuga (eller mormor och morfars) - jag har aldrig åkt båt. Hälsa matte att hon tar fin-fina bilder. /Yrsa

2010-05-20 @ 17:27:34
URL: http://akital.bloggagratis.se
Postat av: Ines

Det var det mest fantasktisk vi sett på länge, vilken solnedgång, härlig badare som dessutom var så glad också. Hoppas korven smakade gott, för du fick väl en Torsten?

Kram

2010-05-20 @ 18:26:55
Postat av: Bamse och Valle

Ja vi får verkligen hoppas att han är kvar tills helgen. Då skall vi till stugan, nu måste det bara badas. Ni verkar ha lika mysigt som oss vid våran stuga. Fast i en skärgård norr om er. Ha en bra kväll

2010-05-20 @ 21:21:26
URL: http://mrbamse.bloggagratis.se
Postat av: strövelstorpslagottona

Det var det bästa skrattet vi har sett. Till och med bättre än Aldos. Vi är fortfarande avis på surströmmingen, vi gillar den. Tack för att du tröstade mamsen. Det har gett resultat, hon är gladare nu

surströmmingspussar (vi har en burk i kylen)

2010-05-20 @ 22:44:55
URL: http://lagottoflickorna.bloggplatsen.se
Postat av: Elliot Kung af Upphärade

Smile Torsten smile... hi hi det var ett stort fint leende. VAd härligt du har haft med bad och allt. Men du, kan du bevara en hemlis? Förra veckan när Zacco passade mig så var vi vid en sjö och jag hoppade i meeeen jag kunde inte simma, tror du att jag kan lära mig det?? Det var ju lite pinsamt!

Vilka fina solnedgångsbilder. Jag tycker oxå att det är konstigt att din snö bara försvann??? Kan det var den som droppade ner på oss idag? för allt rinner ju uppifrån och ner har jag hört

Kramar

2010-05-21 @ 01:25:52
URL: http://www.kulan.bloggplatsen.se
Postat av: Totti

Varför har ni så många fina solnedgångar däruppe? Eller är det så att din matte är en jäkel på att fånga dem på bild?

Gillar ditt smajl!

2010-05-21 @ 03:11:37
URL: http://www.tottskrutten.bloggagratis.se
Postat av: Wille

Wow vilken solnedgång ni fångat ! Matte läste om surströmming och rynkade på näsan. Det är inte ofta dte händer så vad är surströmming för något ? Matte säger att dte är fisk som luktar illa, men fisk brukar ju inte lukta så illa så man skrynklar ihop näsan ?

Var vattnet lagom varmt sa du ? Kanske ska be matte ta med sig oss till stranden en dag som är så här varm som de som är här just nu.

2010-05-21 @ 13:07:04
URL: http://willebus.bloggagratis.se
Postat av: Petra

Alltså den där matten tog allt fika och skulle ge till nå'n på jobbet. Taskigt!

Hon är ganska lat och orkar inte leta rätt på din bloggadress varje gång jag vill säga nå't så hon lägger en länk från vår sida. Ok?

I dag ska vi få åka till lillmatte o vara där ett tag så jag rymmer inte riktigt än.

2010-05-21 @ 13:54:53
URL: http://aileenonisse.bloggagratis.se
Postat av: Tuna

Hej Torsten! Visst är det härligt att det plötsligt blivit sommar! Jag ligger bara ute och lyssnar på fågelsången och njuuter!!

2010-05-21 @ 22:21:15
URL: http://tuna.bloggplatsen.se
Postat av: Bella & Smilla

Vilket underbart leende nu smälter vi totalt för dig Torsten. Underbara bilder att njuta av och matte sitter här och suckar över att vi aldrig har så fina solnedgångar här. Surströmmingen kan ni behålla fast kanske det går äta det med men vi föredrar nog korvgrillning. Ha en skön helg.

2010-05-22 @ 09:20:38
URL: http://teamlagotto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0