Söndag 16 maj



                                                   Morsning!


Nu jäklar ligger jag efter....igen! Dagarna går så otroligt fort, vädret har varit otroligt fint och det känns inte som om man vill sitta inne framför datorn...

Ska försöka komma ikapp lite och sammanfatta lite kort....







Kurs i onsdags....Ni kanske ser på bilden vad jag ägnar mej åt??? Det var ju bara det att min husse skulle vara med och jag ville verkligen visa vad jag kan...dvs sjunga!!! DESSUTOM var det nu TVÅ tikar som luktade gott, och dom ville jag förstås också göra intryck på!
Den här gången skulle vi leta bortsprungna människor, alltså i första hand våra egna....Behöver jag säga att jag var klockren?!! Jäkligt kul var det ju...faktiskt så kul att jag glömde bort snyggingarna som väntade...(och det kan jag säga att det var det INTE alla som gjorde bland oss grabbar)
Nästa gång, som också är den sista, då blir det blodspår! Det är ju det enda jag provat på förut och som jag också tyckte var jättekul, så nu längtar jag ännu mer...


                               ...ska bli en riktig spårhund jag...





Ja, sen kom ju faktiskt ryssvärmen!!! Man trodde inte riktigt att det var sant...men plötsligt hade vi 25 grader varmt ute och ovana som vi är, blev det ju lite svettigt!!!






                                              ...lite bevis bara...






                  ...det blev liv både på marken och i luften...






                  ...jag fick annu mer fart under fötterna och på bollen...





     
            ...vackra solnedgångar och vackra moln och härligt ljus...






                              ...tog lite fel på den här och bollen...






                                ...och då såg jag ut så här sen...

                                  (hade dykt på en rök-svamp)






         ...
sen såg jag att dom var inte särskilt lika bollen o svampen...

                             Jag får skylla på värmeslag!





Så igår då....äntligen....Flytvästen kom fram, väskan packades och bilen styrdes till Kinnbäck, där morfar väntade i hamnen för att köra oss ut till Furuholmen!






                      ...härligt att känna doften av hav igen...






                             ...guuud, vad jag längtade...






                     ...men va faaan, det låg snö och lite is kvar...






              ...lät mej inte slås ner, i den bästa av världar kanske man
                      kan ha både snö, is och sommar...






                                   ...fick ett riktigt frispel...






                             ...det här är störtkul alltså...






                               ...tjohooo, här kommer jag...






                          ...tänkte t om segla iväg på ett litet isflak...






                         ...det var varmt, soligt och nästan vindstilla...







                                  ...och jag njöt i fulla drag...



Min morfar o mormor firade 62-årig bröllopsdag minsann, så jag fick välja menyn....jag valde våfflor med sylt o grädde!!! Vilken dag jag hade!

Matte kom däremot hem med ömma händer, hon hade krattat i sitt anletes svett och sen fick hon även händerna fulla i stickor av en stickig brygga...Kanhända hon klagar lite nu! Jag ska ta hand om det lite senare idag och blåsa lite försiktigt...

Idag kommer lilla Enya + föräldrar och hälsar på....Hoppas hon är lite vaken idag, och att matte plockar fram kameran...hon är ju så fördärvat sööööt!




                                           VI HÖRS!!!

                                    KRAMAR TORSTEN

Kommentarer
Postat av: strövelstorpslagottona

Jädrans så duktig du är på sök. Hoppas din husse blev jätteimpad. Tänk att ha alla årstiderna på en gång!!!! Nu blev vi impade, så himla bra du har det.

Ta nu och skicka hit den där ryssen och be honom ta lite värme med sej. Vi har bara 12 grader här. Man kan tro att hösten redan har kommit.

pussar

2010-05-16 @ 14:49:21
URL: http://lagottoflickorna.bloggplatsen.se
Postat av: Carina

Vilken tur att intresset för sök tog över intresset för tjejerna :-) du är en duktig kille...



vilket härlig väder ni har haft, du får ju dela med dig lite mer och snö och is har du oxå, du får verkligen allt. Vilket härligt ställe ni har att åka till. Det var inte så gott att sätta tänderna i svampen, va?? hihi ha det bra, kram

2010-05-16 @ 16:18:53
URL: http://tysonochganget.blogspot.com
Postat av: Salle

Så underbart det såg ut då du sprang där bland årstiderna ;) Jättefina kort!

2010-05-16 @ 16:29:16
URL: http://sallesblogg.elvinsson.se/
Postat av: Salle

Så underbart det såg ut då du sprang där bland årstiderna ;) Jättefina kort!

2010-05-16 @ 16:29:33
URL: http://sallesblogg.elvinsson.se/
Postat av: Ines

Vilken tur att ni fick känna av den där efterlängtade värmen, det har inte vi fått alls. Här är det regn och mulet.

Men bada nu, brrrrrr så kallt,,,,,nej, det låter jag allt bli bra länge ännu.

2010-05-16 @ 17:24:01
Postat av: Bamse och Valle

Men du var då lika söt både med och utan röksvamp. Visst har vi haft ett underbart väder. Du verkar då ha haft mer is och snö än oss. Fast det gick lika bra att bada med is som bara vatten. Ha en fortsatt bra söndag

2010-05-16 @ 20:33:23
URL: http://mrbamse.bloggagratis.se
Postat av: Laurence

så duktig du var på spår, jag blir inpass att du kunde glömma brudarna. Din matte kan känna sig säker att du räddar henne om hon springer bort. vilket väder ni fick. i Skåne blev det bara regn hela helgen.

2010-05-16 @ 20:33:46
URL: http://www.saphira.bloggagratis.se
Postat av: Lagottocesare

Tjena brorsan!

Längesedan... att du har så djädrans varmt! Här har vi frusit nästan hela helgen. Själv är jag totalsövd efter en långhelg på landet med Budda.. När vi återfått krafterna har matte äntligen lovat att fixa något på min blogg



Buskramar från trött Cesare

2010-05-16 @ 22:33:46
URL: http://www.lagottocesare.bloggaplatsen.se
Postat av: Petra

Du verkar ha haft en jättekul helg. Men man ska inte röka svampar säger matte, för det var väl det du gjorde (ser ut så på nosen)?

Tror ändå att jag hade roligare än dig. Yrsa hittade äntligen hit och jag visade henne hur man badar i dypölar. Jättekul!

Nu funderar jag bara på hur jag ska kunna smita upp till er i Piteå. Det är ganska långt att springa har jag förstått....

Vi ses!

/Nisse

2010-05-16 @ 22:41:06
URL: http://aileenonisse.bloggagratis.se
Postat av: Elliot Kung af Upphärade

Meeen Torsten, både snö och sommar på en gång.. nu blir jag riktigt avundsjuk, för här har det bara varit mulet och kallt och en liggande Kulan som är dööötråkig. VAD DU ÄR DUKTIG när du är på kurs. Jag skulle börjat på kurs med Kulan redan förra veckan, men det sket sig ordentligt!!!

Kramar fråm mej till dej

Elliot

2010-05-17 @ 00:03:03
URL: http://www.kulan.bloggplatsen.se
Postat av: Snygg-Göte von Fornborgen

Ingen annan än du Torsten kan ha sommar och snö samtidigt. Jag vet inte om du har dansat eller vad du har gjort men jag är fylld av beundran och lite avundsjuk om jag ska vara riktigt ärlig. Jag tycker ju att jag passar så bra med snö men vill ha sommar. Jag kanske får lifta till Piteå för att se om jag passar in. Ja vi får välan se.,,, Ha en jädrans mysig sommarsnöig dag så hörs vi.

Killkram från Snygg-Göte!!!!

2010-05-17 @ 10:06:48
URL: http://colliepojken.blogg.se/
Postat av: Marina

Kul med sök! Vilka härliga bilder. Tur att du inte seglade iväg på isblocket, det hade blivit såååå tomt då! Ha en bra dag. :D

2010-05-17 @ 10:29:00
URL: http://gallerigavelin.blogg.se/
Postat av: Wille

Snygg röd bil du har !

Men vad perfekt med både is och barmark ! Som hittat för oss snöälskande hundar !

Jo att leta människor det är jätteskoj, ja ens egna vill säga. Kanske kan jag leta efter någon annan om de har köttbullar som är godare än min mattes. Annars får det vara.

Här har det också varit varmt, men mest kvavt och fuktigt. Först igår började det kännas skönare ute.

2010-05-17 @ 11:30:17
URL: http://willebus.bloggagratis.se
Postat av: Hector

Hihihi vad kul du ser ut efter din dust med röksvampen. Svider den ? Men vad skönt det ser ut hos er vid stranden, både snö och vatten. Men inte kan du segla iväg på ett isflak heller. Då hittar jag ju dig inte !

2010-05-17 @ 18:40:19
URL: http://rocketbus.bloggagratis.se
Postat av: Sigge Svamphund

Så gjorde du lite nytta som svamphund också.

När du dök på röksvampen så hjälpte du den att sprida sina sporer så det kan bli en massa nya.

Jag har tävling hos mej nu om du vill pröva lyckan

Postat av: Tessan och "pälsbollarna"

Snääääällllla Torsten,skicka lite av den där ryssen till oss! FUSKIGT att ni ska ha det så fint;)Vackra bilder din matte tagit...du hjälpte säkert till på ett hörn? klart du ska bli en riktig spårhund, det är som gjort för er Lagotto att spåra,kuligt som tusan....Hörru nu ska jag ta och nanna...säg till din matte att hon ska ringa så jag får höra lite härlig norrländska..du kan ju sjunga en snutt för mig,skulle jag gilla:) Puss på dig du vackre pojk!

2010-05-17 @ 23:45:09
URL: http://minahundarochjag.blogg.se/
Postat av: Totti

Va, sommar och vinter, snö och öppet vatten, allt på samma gång. Det är ju det jag säger, Pite är rena paradiset!

2010-05-18 @ 00:41:43
URL: http://www.tottskrutten.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0