Tiden går ....

 

                                                      Mors!


Ja, ni får allt skylla på matte....allt är hennes fel!!! Jag har bönat och bett, lagt fram datorn i soffan så att hon ska haja att NU måste vi för fan blogga!!! Men jag vet inte, hon har haft annat för sej...

Helgen som var innan den här  åkte dom bort och då mina verkställande hundvakter inte hade lust att komma hem från Australien för att ta hand om mej (hmpf), så fick jag hitta andra....Och det var verkligen inte fy skam, för första natten sov jag hos Yrsa (!), lånade hennes matte o husse o deras säng....hehehe....Vi hade ruggigt kul, härjade friskt både ute o inne! Sen fick jag flytta till Eva o Nicke nästa natt, och där fick jag låna Nickes säng, han sov i en annan....visst var han snäll?! När matte o husse kom för att hämta mej hade jag ingen lust alls att åka hem och dom fick gull-be mej för att jag skulle följa....fast för mej kändes det som att dom tvingade mej!

Sen förra veckan fick vi oväntat besök i några dagar, och efter det var det dags för advents-stök...Matte har knappt rört kameran och jag har väntat...å väntat...Men så i lördags for vi till skogs för vi skulle ha en liten gran att ha ute på bron...




                               ...här har jag plockat fram datorn och väntar...




                                             ...juleröda slingor har tagits fram...




                                        ...NU ska vi hämta lite grenar...




                          ...husse synar den lilla granen om den kanske duger...




                                             ...Torsten i Niagrafallen...




                                                   ...ja, det kan man tro...




                                        ...finns inget bättre än en rejäl snödusch...




                                         ...solen sken och det var kallt...




                                  ...husse o jag ville snöduscha lite mera...




                                          ...hörru, jag tror jag hjälper dej...




                                     ...sådärja...visst är det mysigt, husse...




                                                     ...mera...jag vill mera...




                                               ...hohoho, fan va skönt...




                                         ...bäst att duscha öronen också...




                                      ...tadaaa....ren o fin och snö i mungipan...




                                                ...men titta, en julgren till...





                                                     ...jag vill haaaa...




                             ...men fan vad den satt...får se mej om efter nåt annat...




Här har det varit klart o kallt i många dagar nu, det är jättevackert ute! Tyvärr har jag gått och blivit lite känsligare om mina tassar...jag fryser ju!!!  Har aldrig känt av kylan förr så här mycket,jag kanske har blivit gammal....... ELLER så är det för lite snö än, jag har inga jätte snöhögar att rusa runt i än! Ja, så måste det vara!



                                                     HA DET GOTT!

                                                KRAMAR TORSTEN

Kommentarer
Postat av: Rudi

Åh, såna snöduschar måste jag be matten om nästa gång! Det ser underbart ut! Du får önska tossor av tomten så du kan tassa runti snön utan att frysa. Herregud, Torsten kan väl inte frysa om fötterna?!

2010-11-30 @ 08:42:06
URL: http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com
Postat av: Ressu och Rolle

ÄNTLIGEN!!!! Vi har saknat dig på bloggen!

Hörru, vi tror du styrt stegen lite fel när du snödansat för vi har hur mycket snö som helst här. Fin härlig fluffig lättforcerad - men djup. Och vi fryser också om tassarna plus att vi får snökokor mellan trampdynorna och fullt med pinglor i pälsen.

2010-11-30 @ 10:45:56
URL: http://www.ressu.se
Postat av: Anonym

Vi har inte heller varit så flitiga på bloggen......ibland har de tvåbenta annat för sig. Kul snödursch! Du blev ju jätteren!

2010-11-30 @ 11:25:18
Postat av: Elliot Kung af Upphärad

Puh äntligen Torsten, där är du ju. Ja, vi har oxå varit slöa med bloggandet ( Kulan alltså). Vi har så mycket snö så jag kan knappt ta mig ut och som sagt kallt är det om tassarn. -19,4 grader i morse. Det är sanslöst kallt för att vara här vid denna tiden på året. Ur led är tiden, säger Kulan.

Vilka härliga snöduschar det får jag försöka testa oxå. Men det gör inget om du tar det lite lugnt med dansandet ett tag framåt :-)

Kramar från Elliot

2010-11-30 @ 12:29:15
URL: http://www.kulan.bloggplatsen.se
Postat av: Teresa Mierkowska

Du "snöagarafallen" skulle jag vilja kalla det! Jäkligt läckert det såg ut...men ni har ju förtusan mindre snö än oss här nere så Ressu och rolle har nog rätt, du måste ha trampat fel i din snödans;)

Puss på din söta nos!

2010-11-30 @ 14:20:20
URL: http://minahundarochjag.blogg.se/
Postat av: Wille

Halloj snöbus kompis ! Vilken tur att du äntligen lyckasdes få matte till datorn ! Hur ska vi annars veta hur du har det ????

Här har vi också snö, en massa härlig snö och jag är överlycklig. Men det där med snödusch det har jag inte testat ! Det var något nytt. Får se om jag också lyckas få matte till det en dag nu !

Här blir det snörullningar på löpande band och i en väldig fart.

Visst är dte skönt med vinter. Vad trist om du ska få ont i tassarna, men det kanske är för att de inte vant sig vid snön ännu, eller vad tror du. Du ska sse att det blir bättre. Annars får du göra som Rudi sa, önska tossor av tomten !

Ha det gött nu kompis !

2010-11-30 @ 14:48:24
URL: http://willebus.bloggagratis.se
Postat av: Hillman

Har du oxå så där griskallt, här är det 25 minus nu och kallare lär det bli. Inte konstifikt om du fryser om tassarna, det beror alldeles på hur kallt det varit under natten. När det är så här griskallt så fryser nog alla hundar om tassarna oavsett ålder. Fräsigt med snöduschen, då slipper du tortyrkammaren fast du kanske gillar blött ovanifrån, hihi.



Taxkramisar.



Taxkramisar.

2010-11-30 @ 17:44:03
URL: http://taxar.bloggagratis.se
Postat av: Ines

Skönt att få se dig igen Torsten och att allt är bra med dig där uppe i kylan. Här är det ca -10 nu men det är bara skönt för jag slipper snöklumparna i pälsen. Nu ska vi ut o busa.

Tingeling

2010-11-30 @ 19:04:00
URL: http://rosenvante.blogspot.com/
Postat av: Lagottocesare

Tjena brorsan!

Längesen.. vad tror du att mina tvåbeningar gör? Jo dom stack till Venezuela i två veckor och vad betyder det ? Jo en av lillmattarna passade mig. Egentligen helt ok, men betydde långa promenader med snö i tassarna! Här i Götet skall det bara vara regn! Men nu är allt under kontroll igen och livet stuffar på. Har dock hört hemska rykten om att klippning är på gång. Bra med päls när det är kallt.

Brorsan kramar från Cesare

2010-12-01 @ 00:09:05
URL: http://www.lagottocesare.bloggagratis.se
Postat av: Totti

En sån dusch ska jag be matte köpa. Finns dom på Bauhaus?

2010-12-01 @ 04:52:53
URL: http://www.tottskrutten.bloggagratis.se
Postat av: Carina

Vi får förhoppningsvis tillbaka inpirationen till våren. Man vill ju inte vara ute för långa stunder för då fryser man för mycket.



Vilken härlig dusch du har Torsten, du kanske skulle ta patent på den och sälja den och bli miljonär och då kan du hyra in någon som bloggar till dig :-) ha det härligt i snön, kram

2010-12-01 @ 13:53:46
URL: http://tysonochganget.blogspot.com
Postat av: strövelstorpslagottona

Bra att du var lite avig när matte och husse kom hem. Lika bra att visa dom att du kan klara dej på egen tass. Tack snälla Torsten för snödansen. Men kan du inte ta bort dom kalla graderna? -14 bär respekt med sej.

vinterpussar

2010-12-02 @ 16:35:14
URL: http://lagottoflickorna.bloggplatsen.se
Postat av: Buttons

ojojoj, vilka tjusiga bilder, me huvva ligen sche kallt om föttren.................puss på svansen

2010-12-03 @ 13:59:32
URL: http://floridatjej.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0