Äntligen är allt som vanligt igen!


                                                          Hallå igen!

Äntligen är allt som vanligt igen!!! Matte är hemma och det är ju så jäkla bra! Trodde att jag o husse skulle ha det mysipysigt och göra typ ingenting....Vad har vi gjort ??? Ja, vi har saknat matten nåt alldeles förfäääärligt! Matte sa att man saknar inte kon förrän båset är tomt....jag förstod aldrig vad hon menade för nån ko har vi inte och inget bås heller....Sen förstod jag vad hon hade sagt, det var ju HON som var kon och båset var ju här hemma!!! :) Så tokigt det kan bli!

Nå, matten kom hem alldeles trött i kropp o själ...Hon har varit på Svanö i Ångermanland och drillats på en anhörigvecka tillsammans med flera andra. Så i helgen har vi bara varit och gjort vanliga saker ...





                            ...först några bilder från mattes vecka...








                                      ...vackert ställe där hon varit...






                                              ...äntligen vanliga saker....

                                                     Jaga bollen t ex




                                           ...
kolla på svanarna i Lomtjärn...








                                                    ...dropparna i träden...

               Fast det var mest matte som kollade....Jag var med min boll jag!!!




                   ...jag var med bollen så mycket att jag fick lång tunga...




                    ...sen blev det stök på gården, gamla blommor skulle bort...




  ...jag höll mej en bit ifrån, ifall dom skulle få för sej att jag behövde spolas jag med...



                  
 ...matte lät husse jobba, medan hon själv kröp omkring och hade en stund med kameran...




                                         ...satt o filosoferade i trappan...




                                       ...försökte hitta figurer i molnen...




                     ...äsch, det blev varmt så jag la mej under ett bord istället...




                                         ...skulle se valvakan i går kväll...




                                  ...meeeen, jag tänkte på lite annat istället...





Så nu är det en alldeles vanlig måndag, matte är hemma. Hon ska på jobbet och jag ska också ta mina timmar...jag måste ju sköta mitt jobb (som dörrvakt), tror att jag ligger farligt nära att få sparken, dom har nämligen kommit på mej med att mest ligga i soffan o slöa!!!(?)


                                                       HA EN BRA DAG!!!

                                                       KRAMAR TORSTEN





Kommentarer
Postat av: Rudi

Vilken lycka att ha matten hemma igen! Dom är bäst när dom är hemma! Väldans vackert ställa hon varit på, fast hemma hos er går ju inte av för hackor heller! Det där med valvaka orkade inte hålla mitt intresse uppe heller igår, hundar ska inte syssla med politik, tycker jag!Ta dig en lur på soffan nu, så är snart matte hemma igen!

2010-09-20 @ 09:06:56
URL: http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com
Postat av: Yrsa

Vilken tur att du inte blev bortstädad. Vet du nåt bra? Jag har inte börjat löpa än så det finns ju faktiskt chans att vi kan träffas någon dag i veckan. Jag jagar ekorrar för fullt på vår gård, men de är inte ett dugg rädda för mig - de bara sitter och glor på mig högt uppe i trädet. Puss puss /Yrsa

2010-09-20 @ 10:04:08
URL: http://akital.bloggagratis.se
Postat av: Ines

Hm, du får skärpa till dig lite Torsten, inte sova på din post så där i soffan. Tänk om lönen uteblir och du inte får nått gott ben i fortstättningen om du slarvar.

Matte hälsar att din matte är otrolig på att fota fina grejer.

Kram

Ines

2010-09-20 @ 19:15:55
Postat av: Anna med flock

Härligt att matte är hemma igen, förstår om det blev stort kramkalas då! Otroligt vackra bilder din matte tagit när hon var iväg. Hopaps hon hade det bra. Kram!

2010-09-20 @ 21:22:56
URL: http://timsevimse.blogg.se/
Postat av: Kasper

Åh, såna fina bilder din matte tagit! (NÄSTAN lika som min mattes bild på mig och nattiskorven, hihihi...).

Så glad jag är att jag hittat hit!



Fast mattar ska INTE vara på rymmen så där - dom ska vara hemma hos oss!

2010-09-20 @ 22:48:47
URL: http://www.belof.se/Kasper-index.htm
Postat av: Lagottocesare

Tjena brorsan !

Kom just på att jag saknar dig mycket!!

Höll mig vaken under valvakan och har slitit "hund" på jobbet hela dan...

Stora Björnkramar från

cesare

2010-09-20 @ 23:18:00
URL: http://www.lagottocesare.bloggaplatsen.se
Postat av: Totti

Tur att matte är hemma igen, så du slapp ge dig av på kojakt. Fantastiskt vackra bilder hon tagit, trots att det vackraste motivet fick stanna hemma.

2010-09-21 @ 03:19:17
URL: http://www.tottskrutten.bloggagratis.se
Postat av: Bella & Smilla

Men vad vackra bilder nu vill våran matte åka dit också fast bilderna hemma hos dig är fina de med. Vi suckar och skulle vilja komma och pussa på dig för oh vad stilig du är där du sitter på trappan och filosoferar. Vi kommer allt ihåg hur hemskt tyst det vär när våran matte lämnade oss förra sommaren och var borta i 10 dagar åh va vi saknade henne så det där med kon och båset det förstår vi och våran husse precis.

2010-09-21 @ 08:24:16
URL: http://teamlagotto.blogg.se/
Postat av: Bamse och Valle

Föstår att du saknat Matte och hon dig. Dom säger våra människor att det är skönt att åka bort, men skönare att komma hem. Vilka härliga bilder, med alla höstfärger.

2010-09-21 @ 09:46:17
URL: http://mrbamse.bloggagratis.se
Postat av: strövelstorpslagottona

Mattar på rymmen eller kor? är inget bra. Härliga bilder. Men vi tror att du ändå hade det bra med din goa husse.

pussar

2010-09-21 @ 17:05:33
URL: http://lagottoflickorna.bloggplatsen.se
Postat av: Ressu

Dörrvakteriet sköts lika bra från soffan - nästan bättre faktiskt. För det gäller ju att låta stor och stark när och om det kommer någon ovälkommen ...

En söt - OK, snygg då, lagotto är väl inte precis något som inger särskilt mycket respekt.

Så fortsätt du att vakta från soffan!

2010-09-21 @ 19:58:58
URL: http://www.ressu.se
Postat av: Buttons

Min Matte är född i Skellefteå, så hon sitter bara och suckar då hon ser din a fantastiskt vackra bilder. Jag skulle gärna åka dit på besök, men jag ser att det är kallt, och jag har aldrig sett snö. och jag fryser det blir noll grader, och HATAR kläder ...............ha det gott och pusspå svansen

2010-09-25 @ 14:05:00
URL: http://floridatjej.bloggplatsen.se
Postat av: Wille

Nämen bäste Mr Prins ryck opp dig, inte kan du slöa sådär heller !

Nä inte är valvakan precis intressant, vi brydde oss inte om den alls. Istället satt vi och såg på en bra film och myste med matte i soffan, nästan i soffan, en tass, eller så i alla fall.

Härliga bilder din matte tagit. Vilka vyer.

2010-09-28 @ 23:49:20
URL: http://willebus.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0