Saknar dom redan...



                                                    Goddagens!

Suck.....Knappt hade dom åkt så saknade jag dom, min fina goa vänner! Jag snackar om Aldo, 'Gugge', moster Liq, Sara o Prima, Håkan o Pia! Vi har haft en sån trevlig och fin helg och det blev ruskigt tomt när dom for!

Fredag eftermiddag körde husbilen upp här på våran gård och ut kom allihopa (ja, inte samtidigt förståss för Sara o Prima är inte överdrivet förtjusta i mej....jättekonstigt...), men glada o fina stod dom där, laddade för en surströmmingskväll tillsammans med oss o Monica o Tomas.
Fisken intogs med stooor förtjusning och det sjöngs snapsvisor....ja det var allmänt trevligt! Vi hundar fick oss också några smakbitar. Det var ganska kallt senare på kvällen så den avslutades inomhus och då åkte husses gamla vinyler fram.....Om det var bra??? Lät ju gammalt förståss, men inte helt oävet faktiskt!

Igår morse vaknade vi till klarblå himmel o strålande sol, och jag blev överlycklig när jag insåg att dom alla var kvar...




                  ...tjenare grabbbar, nån som vill komma ut och pinka...




                                    ...jag visade förståss var toan var...




                                    ...sen hade vi kul, på grabbars kuliga vis...




                ...moster o jag fann varandra och hon tyckte jag var en skojig kille...




                                                                ...Aldo...




                                ...småkillarna var rätt hårdhänta med varandra...
                
                              
Ja, jag var ju faktiskt äldst bland det manliga könet!




                         ...men jag lyckades lugna ner stämmningen lite...




                            ...pratade lite med 'Gugge' om hur man uppför sej...




                                ...sen hade Aldo o jag en trevlig dragkamp...




                                          ...han var rätt stark faktiskt...




                   ...jag vet inte vem som vann, tror att det KAN ha varit jag...




                     ...avbröt mej för en stund, för det började hända lite vid grillen...




                                      ...blev ju fan korv till frukost...

                                       
DET har ALDRIG hänt förut!!!




                         ...klart som korvspad att jag bänkade mej...




                   ...kan avslöja att jag numera har en VÄLDIGT inpinkad gård...




                                           ...plötsligt dök Litsi upp...




                ...hon hade hört talas om min kommande salsa-karriär....

                                       Så jag bjöd ju upp förståss!     




                      ...behöver jag säga att hon blev alldelens till sej i trasorna...




                                 ...
hon var dock lite flamsig o fnittrig...




                        ...jag fick be henne att skärpa till sej några gånger...




                                    ...till slut fick vi faktiskt till en snurr...

   Jag tar detta med dansen väldigt seriöst och ju fler som vill träna desto bättre!




                                       ...
Björne fixade veden till grillen...





          ...inte nog med alla hundar som redan var, Tyson tittade också förbi...




                             ...Litsi undrade om han var på riktigt...



 
                            ...hihihi, säger hon, vilken lattjo liten pryl...




                                        ...du är helt okej, lillkillen...




                                   ...tror att det uppstod vissa känslor...




              ...för Litsi rodnade lite klädsamt när han viskade nåt i hennes öra...




...jadå, Molle var också med, men som  ni ser på Monkan hade han inte skött sej...
             (han hade lite svårt för mej den här gången också...:( )



Pia o Håkan & co stannade här hos oss till i morse, då började dom sin lååånga färd tillbaka till Skåne! 
Alltid så tråkigt med avsked och den här gången var inget undantag....Synd att dom var tvungna att åka hem!
Nåja...inte riktigt ALLA åkte hem....men det tänker jag berätta  om nästa gång... ;)



                                                     PUSS & KRAM

                                                       TORSTEN




                                
             

Kommentarer
Postat av: Doris o Stella

Underbara ni och underbara bilder, vi sitter här och ler!! Grillad korv har vi då aldrig fått till frukost så vi förstår lyckan och du och fina Litzie dansade fint trots flams, ser att ni haft en kanonhelg!!!

2010-09-05 @ 18:31:31
URL: http://www.blondinstella.bloggagratis.se
Postat av: Petra

Kul att du har så många andra hundar att träna salsa med. Det ser riktigt bra ut!

Själv får jag bara träna med en gammal matte.....det går väl sådär kan jag säga ; (

Surströmming?! Vad är det för fel på er där uppe i Norr? Här äter vi fäsk fisk eller möjligen någon firre från frysen....

Matte påstår att hon höll på att dö när hon provade er strömming.

/Nisse

2010-09-05 @ 21:54:20
URL: http://aileenonisse.bloggagratis.se
Postat av: Rudi

Vilken underbart rolig surstömmingshelg ni haft! Tusan vad avis jag blir på alla kompisar du haft där. Dansträningen går som som på räls när du har så många olika partners att svänga runt med! Ha en fantastisk måndag, grabben! PS ska du pinka över alla markeringar får du nog att göra!

2010-09-05 @ 22:07:47
URL: http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com
Postat av: Elliot Kung af Upphärad

Heeej

Gud vad roligt ni har haft, tänk om man hade fått vara med... jodå vi träffade ju hela gänget tidigare i somras och jag blev riktigt bra kompis med Gugge men jag skulle allt vilja träffa dig oxå Torsten.

Ha nu en bra måndag och vila upp dig efter helgen :-)

Elliot

2010-09-06 @ 00:17:38
URL: http://www.kulan.bloggplatsen.se
Postat av: Elliot Kung af Upphärad

Förresten... jag glömde att fråga dig... har du möjligen Salsakurser per korrespondans

Elliot

2010-09-06 @ 00:19:47
URL: http://www.kulan.bloggplatsen.se
Postat av: Buttons

Prins Torsten,

Härlig stil på dansgolvet..........

puss på svansen

2010-09-06 @ 03:06:02
URL: http://floridatjej.bloggplatsen.se/
Postat av: Tessan och "pälsbollarna"

Åhhh så underbart skojjigt ni haft! Tänk Torsten att du fått träffa hela( nja inte riktigt då...) Prismos släkt! Mamma Liq, kullsyrran Litzie och så dotter Prima..ja så Primos fru Sara:)

Älskar din och Litzis dansuppvisning, YEAH,riktigt känner hur det spritter av Salsa vågor i mig...

Kramen!

2010-09-06 @ 16:11:25
URL: http://minahundarochjag.blogg.se/
Postat av: Carina

Oj vilken härlig helg du har haft. Tyvärr blev inte helgen något bättre än resten av veckan men nu tar vi nya tag :-) kram

2010-09-06 @ 18:45:03
URL: http://tysonochganget.blogspot.com
Postat av: Bamse och Valle

Ja vi förstår att du saknar dom. Det är alltid kul med kompisar. Ni verkar ha haft en helmysig helg. Vi hasr ju varit i stugan, och vet du vattnet kom tillbaka på lördag morgon. Nu får vi hoppas att det håller isig det fina vädret. Då blir det även ut till helgen. Ha det så bra så länge

2010-09-06 @ 22:38:00
URL: http://mrbamse.bloggagratis.se
Postat av: Bella & Smilla

Så underbart kul ni haft vilken helg, korv till frukost gott och den där dansen den är det inte många som slår. Men var det salsa tyckte det du och Litzi dansa ser ut som bugg. Men du Torsten säg nu inte att Strövelstorparnaa lämna någon ur familjen Gunters avkommor hos er. Dansa på!

2010-09-07 @ 22:10:37
URL: http://teamlagotto.blogg.se/
Postat av: Gunbritt med hela flocken

Ni ser ut att ha skoj där uppe :) Har läst ikapp lite;) Har varit dåligt med data tid här men nu börjar det bli bättre :) Vi dansar här med men salsa vet jag inte om jag kan...Ser skoj ut i alla fall :)



Puss Giah, Alyza med flock

2010-09-09 @ 02:26:38
URL: http://www.belgarhuset.com
Postat av: Totti

Åh, AVUNDSJUK! Jag vill också ha korv till frukost och lockiga damer att dansa med! Matte hälsar att du är en lagottovärldens Fred Astaire!

2010-09-09 @ 02:49:17
URL: http://www.tottskrutten.bloggagratis.se
Postat av: Yrsa

Shit - jag hade velat vara med :(

2010-09-09 @ 10:20:18
URL: http://akital.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0