God fortsättning....




             Juuul. juuul, strååålandeee juuul....




Jul är strålande, jul är braaa, jul är....pakeeeet!!! Oj, vilken dag det var igår, jag kan knappast önska mej mer.....Mycket snö, kallt, god mat, trevliga juliga gäster, julklappar ...





         
                        ...här ligger jag minsann och väntar...





         
             ...GOD JUL Torsten....wow, paket från Stellaaaa o Doris...





         
                           ...TACK söta tjejer för julklappen...





         
                     ...och TACK söta Elliot och Kulan och Mia...





         
                         ...för den mjuka goa EGNA snuttefilten...





         
                              ...jag myser för fullt med den...





Juldagen = idag alltså....började inte alls bra! Nääää, stopp i avloppet!!! Hussen o matten såg inte alls glada ut.....Dom tyckte inte det var kul att det flöt en massa äcklel-päckel vatten i diskhon när de skulle göra frukost och mysa med övernattande jul-gäster! Men med lite svordomar, kaustic-soda och införskaffade sugproppar så ordnade det sej så småningom!

Sen tyckte jag det var dags att skrida till verket......ja, att sköta mitt jobb som snödans-mästare!





          
                 ...mycet snö och -16 är preciiiis vad man behöver...





         
                                 ...tjodelittantjodelittanlej...





         
                    ...först måste man liksom känna in snöööön...





         
             ...sen måste man koncentrera sej lite bakom kulisserna...





         
                      ...samla ihop sej och gå igenom stegen...





         
                                       ...japp, då kör vi...





         
                                ...I am the dancing priiince...





         
                       ...young and sweet, only just one year...
                                          (rockar fett här)





         
                       ...jag vill ha snö, till dom andra juuuu...
                           




         
                                     ...det vill jag NUUUUU....




Vore väl sjutton om inte det här skulle hjälpa!!! Nu tror jag att det kommer mer snö till alla er som ville ha mera....Däremot har jag ingen egentlig koll på minus-graderna men jag hoppas att dom följer med snön!





         
                                   ...lilla månen är halv...





         
                           ...känns som om jag glömt nåt...





         
                  ...just ja.....snödjupet= nästan en hel lagotto...





         
                       ...hittade lite gran från tomtens släde...





Nu stundar mera mys med min fiiiiina snutte-filt...brasan är tänd och glöggen väntar (på matte alltså)....
Hoppas att ni alla har det varmt och mysigt.... Vi hörs väl imorgon, om vi inte blir för lata alltså!





                                   HA EN MYSIG JULDAGS-KVÄLL!

                                           KRAMAR TORSTEN













Kommentarer
Postat av: Snygg-Göte von Fornborgen

För tusan Torsten du glömde sista snurren till vänster och dubbel skutt. Det e ju den lilla skillnaden på snö eller regn. Nu blev det Skånes regna hela dagen dans i stället. Juldagen blev varm blöt och skitig. Torsten det gör inget, det går bättre nästa gång.

By the way!!! God fortsättning, jag vilar i dag dvs. inget bloggande. Fortsätt att gosa med snuttefilten så hörs vi. Killkram ....matte hälsar också!!!!

2009-12-25 @ 20:00:58
URL: http://colliepojken.blogg.se/
Postat av: Acke och Primo

Buhuuuu Torsten DU HAR SNURRAT FÖR LITE OCH FÖR KORT STUND!! Vi har tööööööö du ska d.... nä då det ska du inte skojjar bara:)Fina paket du fått, vi fick oxå paketisar av matte...ja du kan se dom på vår blogg! Ha det gott snart fortsätter Kungen av Narnja...ja matte ääääälskar sådant tjafs, vi ligger mest och fiser!

Tjingen tjongen!

2009-12-25 @ 22:01:05
URL: http://minahundarochjag.blogg.se/
Postat av: alla strövelstorpslagottona

Bra att du dansar snödansen, vi behöver ny snö, för den andra har dött.!!!! Så härligt du har det och så fina julklappar. Tänk att du har fått ända från Borås och Upphärad. Hoppas stoppet har ordnat sej. Inget roligt alla. Mamsen är lite off efter all matlagnig och så. Därför ingen blogg. Men vi voffar pussar och kramar

2009-12-26 @ 00:56:41
URL: http://lagottoflickorna.se
Postat av: Stella och Doris

Tyvärr så töar det här med, men vi vet ju att du gör så gott du kan och det tar nog n¨gon dag för dansen och snön att komma häråt!!

Vi är trötta, har varit hos Kulan och firat i dag, tror nog att vi hoppar bloggen i kväll..



Myspussar till dig

2009-12-26 @ 01:12:57
URL: http://www.blondinstella.bloggagratis.se
Postat av: Elliot och Kulan

För f-n Torsten sluta dansa!!!! här har det vräkt ner snö hela dagen och kvällen så nu börjar det bli lagom. TAck för julklappen Torsten, jag tyckte nog att det luktade Norrland om den, Roligt att du gillade snuttefilten, men sen tänkte jag på att du kanske tycker det är sämmit med en sån för du är ju stor kille du. Men vet du, jag tror jag oxå börjar bli stor för jag upptäckte att Stella luktade väldigt gott idag, hon har börjat löpa ???? säger dom, undrar vart hon skall då, hon har det väl bra hemma. Hon blev sur på mig när jag blev för närgången så då hoppade jag på Dorran istället och då fick jag "hugg" ( fast kanske inte på det sättet utan på nosen) Jäkla bitchar vad dom kan va sura ibland när en annan är go och kärvänlig.

Nä, nu skall jag gå och knyta mig

Bodnatt Dyre Prins

Ellio

2009-12-26 @ 02:52:28
URL: http://www.kulan.bloggplatsen.se
Postat av: Monica Hansen

Underbara bilder! Fina julklappar med godispåse och snuttefilt:)

2009-12-26 @ 09:58:07
URL: http://stickebloggen.blogspot.com/
Postat av: Stella

Jiiiiippppiiiieee!!! Jag sa ju att det skulle ta lite tid och nu har det snöat!!! Jag är dig evigt tacksam Torsten, dansa gärna lite till, jag vill ha minst en halvmeter snö, då blir det lättare att mula ner Dorran :-)

Du Torsten, du kan börja ta dig häråt nu, om ca två veckor kommer jag ta emot dig med öppna tassar, vilka valpar vi kunde få....



Ha en underbar dag, världens bäste snödansare!!!

2009-12-26 @ 10:42:30
URL: http://www.blondinstella.bloggagratis.se
Postat av: Bella & Smilla

Vilken fin snuttefilt de vill vi också ha, ska snacka med matte lite. Du kan sluta snödansa nu för snö vräker ner här och matte tycker det räcker hon får lyfta fötterna så högt vi behöver inte så mycket som i Piteå. Vi har också ätit väldigt gott. Snökramar och pussar från Hökerum

2009-12-26 @ 11:32:24
URL: http://teamlagotto.blogg.se/
Postat av: Cesare

Tjena brorsan !

Sicken massa snö !!!!! Du dansar attans bra. Här ä dä bara superslasksnö.Men vad jag inte fattar ä hur katten du sitta bredvid en hög med paket utan att öppna dom ?

Cesare

2009-12-26 @ 11:52:50
URL: http://www.lagottocesare.bloggagratis.se
Postat av: Greta & Havanna

God fortsättning själv, kära Prins Torsten. Vi tycker att du har lite gnälliga polare. Först vill de att du ska dansa snödansen. Och det gör du ju så himla fint och vackert så du skulle kunna vinna "Let´s Dance" Sen bara gnäller de, regn, tö, för mycket snö, ingen är nöjd. Det är ju jul,...för sjutton gubbar...då ska man inte gnälla. Vi tycker att du är bästa snödansaren som finns.

Puss

2009-12-26 @ 14:56:20
URL: http://prinsessangreta.blogg.se/
Postat av: Tuna

Ha så gott under din snuttefilt! Hoppas du har det fortsatt fint i jul. Tack för all snön! Jag har massor nu. MYYS!!

2009-12-26 @ 15:01:34
URL: http://tuna.bloggplatsen.se
Postat av: Anna med flock

Vill bara önska dig och familjen en fortsatt fin julhelg och ett gott nytt hundår!

2009-12-26 @ 15:06:06
URL: http://timsevimse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0