Hej, mitt vinterland...

              ...nu är jag häääär!!!





Ja, jäklar i min lilla låda!!! Massor av snöööö har jag fått minsann! Ska nog ligga lite lågt med  snödansen ett tag nu....Den där sista jag tog hem via internet var inte att leka med! En 1/2 meter snö på några dagar....Husse säger att han inte vill skotta mera nu, men jag o matte, vi njuuuter...Ska man bo här uppe måste man gilla snön, så är det bara!

Idag har det inte kommit en enda flinga, däremot kryper termometern ner mot -20, så nu har vi tänt brasan, skakat filtarna och laddat för en myskväll i soffan! Njä, vore dum om jag klagade!





         
                                 ...t.om en gnutta sol idag...





         
                               ...lyktan i sin nya vintermössa...





         
                          ...nä du, Göte...inga vårtecken här inte...





         
                             ...däremot en sprakande himmel...





         
                ...får liksom hålla fast mej själv, vill ju rocka lös...





         
                                    ...kollar neråt istället...





         
                            ...matte, kan jag ha blivit beroende...





         
                       ...jösses, jag är så stilla att jag blir lite kall...





         
                            ...jag kanske behöver lite terapi...





         
                                 ...en stilla tanke i månskenet...





         
                                           ...nä för faaan...





        
                               ...plums i snön är ju jättebra...





         
                        ...särskilt för en förvirrad lagotto-hjärna...





         
                                    ...tjodelittantjodelodelooo...





         
                                          ...yeaahh, full fräs...
                                           (på svansen alltså)





         
                               ...lilla snömolnet is back in town...





         
                                          ...hänger ni med...





         
                                         ...du o jag, matte...





         
                                ...vad vore livet utan snöööö...
                                       (en stilla tanke bara)





Jag fattar om ni som har mindre snö än mej, blir lite avundsjuka....men varför inte boka en liten vinter-semester hit till snö-paradiset Piteå??? Jag kan bli er personliga guide! Vi skulle kunna göra så himla mycket skojigt....Nå, vad säger ni om den strålande ideén???

Som sagt, min nya gosiga snuttfilt ligger och ropar på mej, så jag tror att jag måste göra den sällskap innan den blir helt hysterisk!

                                 HA DET GOTT I STUG-VÄRMEN!!!

                                          KRAMAR TORSTEN

Kommentarer
Postat av: Tessan

Jo du Torsten lille, snö älskar jag men graderna får du allt behålla själv! Sådär -5 är lagom.... Vi har -9 förtillfället. Men eran himmel kan du skicka hit för den är fantastiskt vacker, här är bara mulet HELAAAAAA TIIIIIIDEN! Tack och lov att snön ligger kvar så det lyser opp tanför fönstren! Inbjudan du delar ut hade jag mer en gärna antagit om det inte vore så förskräckligt långt till er och mitt lilla Jetplan är trasigt för tillfället;)

Gos på dig i snuttefilten!

2009-12-29 @ 19:53:41
URL: http://minahundarochjag.blogg.se/
Postat av: Sigge Svamphund

Snääla Torsten ligg nu alldeles stilla under din filt och tänk inte ens tanken att dansa!

Har du skickat hriskylan hit?

20 minus är det nu och det är KAAAAAALLT!!!!!!!!!!!!

Postat av: Rosenvante

Så mycket snö blir nog svårt att forsera för lilla mig. Men snö är kul när det inte är töväder. Kylan vill jag inte ha, vi har ca -4 och det är helt ok.

Klagade för matte o husse i kväll, tycker det är orättvist att vissa får härliga älgben att gnaga på, jag får minsann gå och hämta eldningspinnar och flisa på mattan. Typiskt!

2009-12-29 @ 21:59:12
URL: http://rosenvante.blogspot.com/
Postat av: Stella och Doris

Ja du är nog beroende, men det är ingen fara, allt som är kul är ju nyttigt!!

Vi har oxå busat i snön, men tyvärr inga kort...



Dansa på du, mer snö skadar inte:-)



Kramar till er alla

2009-12-29 @ 23:17:27
URL: http://www.blondinstella.bloggagratis.se
Postat av: strövelstorpslagottona

Det verkar ha blivit nåt fel på din dans. Snön stannar ju hos dej!!!! och även dom kalla graderna. Vi får nog inse att vi inte får något av det du har. Jädrans också. Mamsen visste nog att det var alldeles nödvändigt att skicka dej till Pite. Hon tyckte att du viskade i hennes öra att det var tvunget.

puss på dej våran SNÖPRINS AF PITE

2009-12-29 @ 23:43:48
URL: http://lagottoflickorna.se
Postat av: Elliot och Kulan

JAG kooommmmer Torsten!!!! Vilken väg ska jag ta, är det till höger eller vänster vid affären?? Vi har oxå mycket snö och kallt , men alls inte så mycket som du har. Jädrans va kul vi ska ha om jag kommer :-)

Elliot

2009-12-30 @ 00:59:23
URL: http://www.kulan.bloggplatsen.se
Postat av: Totti

Oh, så fina snöbilder. Fast du skulle kanske ta på dig flytvästen, så du inte drunknar i drivorna? Och så vill vi se Torsten i den fina skoteroverallen!

2009-12-30 @ 01:02:08
Postat av: Snygg-Göte von Fornborgen

Torsten för tusan!!! Våren har kommit av sig i Skåneland. Jag undrar om det kanske blev en liten, liten snödans när du va ute i går kväll. En liten ...jag e så jädrans bra för jag e Torsten kung av snödans tralala ...en sån liten dans. Skit samma jag börjar fatta att våren kanske dröjer ett tag.

Ha en snöbra dag så hörs vi. Hej svejs!!!



2009-12-30 @ 07:40:04
URL: http://colliepojken.blogg.se/
Postat av: Ville

Jag packar för fullt men matte vakar som en hök över mig.Hon hytter med pekfingret och säger - Du åker ingenstans Villeman!!!

Jädra skitmatte, hon kan väl följa med mig ....jag ska ju med henne annars överallt!!

Här hos mig är det bara is kvar av den lilla snön vi fick...och svalt bara -5 så man kan ligga ute hela dagarna på uteplatsen och kolla in om det dyker upp nån tik eller några snömoln.

Rocka på i snön du Torsten och njut av det...

Jag ligger här och är grymt avis :(

Hejsan tjena !

2009-12-30 @ 08:26:07
URL: http://marno.bloggagratis.se
Postat av: Tuna

Vad vore livet utan snö? Inget liv alls, helt klart. Matte hälsar och tackar för att du tillfälligt stängt av snökanonen. Det blev liite väl mycket på en gång i söndags. Gott Nytt Jättebra Hundår!! Hälsar Tuna och matten

2009-12-30 @ 11:38:58
URL: http://tuna.bloggplatsen.se
Postat av: Tuna

Vad vore livet utan snö? Inget liv alls, helt klart. Matte hälsar och tackar för att du tillfälligt stängt av snökanonen. Det blev liite väl mycket på en gång i söndags. Gott Nytt Jättebra Hundår!! Hälsar Tuna och matten

2009-12-30 @ 11:39:10
URL: http://tuna.bloggplatsen.se
Postat av: "Elliots" Mia el Stellas"moster"

Tjena Torsten!! tack för hälsningen i går! Himla synd att de e sååååå låååångt till Pite annars hade jag följt med Elliot direkt :)

Dansa på du bara de e härligt med snö!



Puss på dig prinsen och ett gott nytt år!

2009-12-30 @ 14:25:03
Postat av: Valle Vagabond

Min matte och jag önskar er alla Ett gott nytt år 2010!

2009-12-30 @ 15:20:25
URL: http://vallevagabond.bloggagratis.se/
Postat av: Ulrika Jönsson

Gott Nytt år Torsten med matte! Som ni kanske hört är Tito i hundhimlen, han fick somna in efter att ha ätit ett fläskben som satte sig i matstrupen och som inte gick att få bort.

2009-12-30 @ 19:39:35
Postat av: Bertil och Linda

wow torsten, du är ju sjukt bra kammoflerad i all snön;)



ha ett skönt gott nytt år!



kram



linda o bertil

2009-12-30 @ 21:19:55
URL: http://bertilblogg.blogspot.com
Postat av: Ullis och Blue

Ser att du gillar läget med all snö Torsten =)

Vill bara önska er ett riktigt Gott Nytt År!!

2009-12-31 @ 07:46:07
URL: http://www.blueberryboy.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0