Nu så....



                                                     Tjena!!!



Trodde inte jag skulle få blogga idag heller....
Vi har varit hos My o Roger och hjälpt dom lite! Elsa har slutat löpa, men jäsiken vad hon luktar gott än! Hon gillar inte mej nåt vidare just nu, för hon springer till sin matte hela tiden o gömmer sej....kan inte fatta varför, jag vill ju bara pussa lite på henne!

Dagen har varit bra och vanlig, inget speciellt att rapportera. Det är ca -6 och för tillfället 'fjusar' det ner lite snö....Helt ok för mej! Men än finns inga härliga snöhögar att bestiga, ingen djup snö att göra tunnlar i, möjligen att man kan få ihop till en snö-ängel. Nu ser det ju ut att bli kallt i hela landet och i nån tidning sa dom att det blir en vit jul....Det önskar jag alla, för vad är väl julen utan snö?!!

Dåså, igår var man lite lat (= matte) och ville hellre se film och dricka glögg än blogga....





         
                ...vi drog till våran 'upplevelseskog', där kan man gå
                    fina stigar och man kan spela 'korg-frisbee'...





         
                                 ...hade ruggigt bråttom...





         
               ...så här ser korgarna ut...Gubbarna som ni ser i bak-
                   grunden spelar för fullT, hade tänkt va med dom, 
                              men dom ville vara själva...





         
                             ...jag sket fullkomligt i dom...





         
                     ...visslade på husse o matte, och satte igång...





         
                                ...nu tänker jag starta...





         
                             ...fanken också, för högt upp...





         
                             ...det där får jag allt göra om...





         
                    ...har lite problem att se ordentligt ibland...





         
                                      ...tar ordentlig sats...





         
                      ...and scooooore, drog en seger-runda...





         
                              ...japp, den ligger verkligen där...





         
                      ...lite osäker på hur man räknar poängen,
                              men jag bestämde att jag vann...





         
                                           ...tamtamtadaaaa...





         
                                     ...jag är så braaaaa...





         
                       ...solen lyste nånsans bakom skogen...





        
                                    ...lite småsnurrigt...





         
               ...vad i hela...ska kopplet på, nu när jag är som bäst...

   Jag har en förmåga att vilja dra en bit bort när vi närmar oss bilen för jag vill verkligen inte hem,
   så numera blir jag kopplad innan, för dom har blivit lite less att lirka med mej...Ni ska inte tro att
   jag på något sätt är lättlurad DOM gångerna inte....tyvärr har jag inte kommit på än hur jag ska 
   undgå kopplet och trixa till en stund längre, jag måste lära mej se på husse o matte när det är 
   dags.....





Som ni förstår så var även JAG lite småtrött igår....det är tröttsamt att vara så bra i korg-frisbee, så himla bra att jag gick o vann :)))

Återstår nu att slappa lite framför TV'n, hoppas på att det kommer fram nåt gott på bordet och kanske få sej en smula eller två....






                                               SOV SÅ GOTT!

                                            KRAMAR TORSTEN
        

                     

Kommentarer
Postat av: Yrsa

2009-12-14 @ 22:10:47
Postat av: Yrsa

Torsten du har så söta öron när du springer. Verkar kul det där med Freesbee. Hej hopp nu ska jag gå och äta Yrsa-kakor. Vill du ha en?

2009-12-14 @ 22:12:12
URL: http://akital.bloggagratis.se
Postat av: Snygg-Göte von Fornborgen

Tjolahopp Prins Torsten!!!!

Jädrans vad du e skicklig. Du vann stort. Inte lite utan stort. Ja vet allt hur man räknar. Du va nära världsrekord. Jag undrar om husse och matte förstod storheten i detta. En eller två smulor. Nä en hel kaka förtusan.

God natt!! Vi syns i morrn. Jag e så trött. ZZZZzzzzzzzzzzzzz

2009-12-14 @ 23:01:58
URL: http://colliepojken.blogg.se/
Postat av: alla strövelstorpslagottona

Nu har vi ju en världsmästare i freesbe. Herre tid så stolta vi är. Du är ju bara bäst. Kan tala om att Gråben är hur nöjd som helst, inte går han i väggen inte.

pussar

2009-12-15 @ 00:28:26
URL: http://lagottoflickorna.se
Postat av: alla strövelstorpslagottona

Hoppsan, våran kommentar försvann lika snabbt som din frisbee. Men du är ju världsbäst. Nu har vi en ny världmästare. Vi måste ju säga att eran sol också är världsbäst.

pussar

2009-12-15 @ 01:05:04
URL: http://lagottoflickorna.se
Postat av: Smilla

Applåder i massor vilken lirare du är i värlsklass. Ska du bli proffs?

Hm..? lurar också på hur man ska undkomma koppedags brukar också ta några extra race för varför åka hem när det är som bäst men för tillfället har matte och husses övertaget. Tycker annars det är hur kul som helst när husse o matte står vid bilen och ropar sig hesa och jag står en bit bort och fnissar, hihi kom och ta mig om ni kan.

2009-12-15 @ 10:37:31
URL: http://teamlagotto.blogg.se/
Postat av: Monica Hansen

Torsten, du är en fullpoängare!

2009-12-15 @ 13:04:26
URL: http://stickebloggen.blogspot.com/
Postat av: Valle Vagabond

Halloj Torsten! Vad kul du har! Den där leken skulle jag kunna hjälpa dig med ... (Fast jag kan inte lova att jag lämnar ifrån mig frisbeen). Jag måste verkligen berömma dig för din sköna stil! Ha det skönt ute i snön och inne farmför tv:n. Nospussar från din polare i Valleland

2009-12-15 @ 14:31:49
URL: http://vallevagabond.bloggagratis.se/
Postat av: Ville

Torsten ...Torsten.... Världens bästa Torsten...trallalalallaaa.

Jäklar vad skickligt du hanterar en frisbee..men vad kan man vänta sig av dig ...byt ut prinstiteln till KUNG nu !!

Nu är det dax att vakta brevlådan (det är något på gång)

Ha de gott , jag funderar på att packa ryggsäcken och sticka uppåt mot snöklädda marker faktiskt ;)

Nospuss till matte

2009-12-15 @ 16:23:07
URL: http://marno.bloggagratis.se
Postat av: Tuna

Torsten, du jag förstår dig. Klart man inte vill gå hem när det är som roligast. Du är världsbäst på frisbi, jag är världssämst. Jag har bitit sönder några stycken. Det får man visst inte. Jag vill också bli jagad med den i gapet. Det är en ny sport.

2009-12-15 @ 19:41:05
URL: http://tuna.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0