Torsdag 3/12




                                              Hejsan hoppsan!





Igår blev vi lite lata...;) Matte o jag var lediga och hade en schysst dag! På förmiddagen var vi ut till Gläntan, som hade förvandlats till snö-strand istället för sand!
Sen hade matte ett långt och vad jag förmodar trevligt samtal med mamsen Pia....jag fick inte komma till tals alls jag!

På kvällen var jag på prommis med ett par av mina gamla 'kursare' och vi hade jättekul! För första gången fick vi springa lösa tillsammans och det gick jättebra! Fast jag o Blue (en bordercollie) gruffade lite, ganska högljutt men det var mest på skoj....Ser fram emot fler promenader!

När vi kom hem jag o matte, hade husse hyrt en film, så det blev filmkväll istället för blogg. Vi såg 'Marley och jag', den var ju riktigt rolig, speciellt ur hund-synpunkt! Fast slutet....då blundade jag o låtsades sova....men matte grät hej vilt för det var visst riktigt sorgligt, hon är ju så blödig den stackaren!





         
                        ...kolla, det har blivit vinter på Gläntan...





         
                            ...jag är ju jätteGLAD förståss...





         
                                ...sniffade in mej i snön...





         
                              ...hörru matte, ro hit bollen...





              
                            ...den kan man ju ha så skoj med...





               





               
                                       ...den är så knävla rörlig...






                             





         
                                ...lite is har det blivit också...





         
                              ...men skit i det, nu drar vi...





         
                                   ...fast jag kom på en sak...





         
                      ...vad tror ni om att skicka bollen till Kina...





         
                        ...ja men det tror jag är en bra idé...





         
                      ...hejdå bollen, gör nån kines-hund glad nu...





         
                               ...kände förståss lite sorg...





         
                            ...men va fan, jag har ju fler hemma...





         
        ...dessutom kan jag sno flera från tennisplanen till sommaren...





         
                                    ...en ståtlig ullig Prins...





         
                            ...med mycket snö i skägget...





         
                   ...senare på eftermidda'n plåtade vi månen...





         
                      ...här är vi då, mina nya kompisar o jag...
                            (jag sniffar röv, som vanligt)





         
                                 ...min svans är spikrak...





         
                   ...hoppsan då, försökte 'fulas' lite med Belona...
                                (inte så uppskattat kanske)





         
                       ...månen fungerade som en lampa...





Sådärja...tror att jag fick med allt för den här gången! Imorgon är det fredag, fy satan så skönt det ska bli.....





                                               VI HÖRS!!!

                                        KRAMAR TORSTEN

Kommentarer
Postat av: Timse med flock

åhhh vad vi är avundsjuka på er fina snö!!!... vi fick minsann bara lite frost som är på väg att smälta nu....

2009-12-03 @ 20:38:32
URL: http://timsevimse.blogg.se/
Postat av: laurence

jag håller med vi blir avundsjuka, frosten är borta och det är blåsigt och blöt. tror du du får når tillbaka från kina?

2009-12-03 @ 21:08:30
URL: http://saphira.bloggagratis.se/
Postat av: Yrsa

Din matte har varit här Torsten. Jag kunde inte låta bli henne för hon luktade Torsten så mycket.... kände du att hon varit hos mig??? Matte har också sett Marley och jag, hon såg den på flyget till USA när hon hälsade på Jens i våras och hon grät så tårarna sprutade...... hon tänkte mycket på sina gamla hundar.... puss puss /Yrsa

2009-12-03 @ 21:38:35
URL: http://akital.bloggagratis.se
Postat av: Götes matte!!

Tjenare Prins Torsten!!!

Snygg-Göte har gått och lagt sig så jag tittar in i stället. Jag ville bara säga till din matte att det var väldans fina bilder. Börjar nästan längta efter snö. Hmm!! Skrev jag verkligen att jag längtade efter snö. Jag e nog trött!!!

God natt från Skåne

2009-12-03 @ 22:49:51
URL: http://colliepojken.blogg.se/
Postat av: alla strövelstorpslagottona

Ullige Gullige Prinsen. Mamsen behöver ingen tårdrypande film för att tårarna ska spruta. Det räcker med att se bilderna på dej. Hon är så himla känslig. Vi trodde väl att det var din matte hon pratade med häromdagen. Vi hörde namnet Torsten många gånger. Men det är bra för vi längtar efter dej.

längtanspussar

2009-12-03 @ 23:20:52
URL: http://lagottoflickorna.se
Postat av: Elliot

Hej Torsten

Vi har oxå fått lite lite snö idag men den skall försvinna imorgon. Jag tror att jag sticker upp till dig i stället. Vilka fina bilder hon tar din matte. Jag har testat Kulan idag och varit lite olydig he he.

kramar från Elliot

2009-12-04 @ 01:48:00
URL: http://www.kulan.bloggplatsen.se
Postat av: Daniel

ojoj vilken härlig vinterdag!!

2009-12-04 @ 09:02:06
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Ruff

Oj så fina bilder ni tar! och som vanligt är jag avis på all den där snön! Måste även påpeka att du är snäll du som tänker på hundarna i kina! Vem vet du kanske hittar nåt från dem nån dag :) Kul med lite nya kompisar o man måste väl få sniffa lite om de luktar lite mysko :) Jag har inte fått sätt Marley o jag alls. Jag var hos faster när matte o husse såg den på planet till thailand o nu vill de inte se om den även om de fanns roliga stunder. Många mysiga fredagskramar till världens sötaste prins!

2009-12-04 @ 09:40:19
URL: http://livetmedruff.blogspot.com
Postat av: Sara

Björkmans? Näe, det känner jag inte till. Tack, ska kolla! :)

2009-12-04 @ 16:09:16
URL: http://sassabarill.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0