Vaccin och övningskörning...




                                                 Torsten här!!!



Vojne, vojne....det blev en lite besvärlig afton det här! Vi har inte kommit oss för att fara och vaccinera mej när jag blev ett år, tänkte ta det i samband med höftleds-röntgen....men röntgen blir inte förrän i mitten av januari så vi fick fara idag när dom har drop-in för vaccinationer!
My hade varit och bytt bil med matte så vi fick ta hennes gamla opel till veterinären....den stiiiinker nåt som heter Wonderbaum (matte får rysningar bara av att uttala namnet). Jaja, gick bra dit och jag skötte mej ypperligt medan vi väntade, skällde till en gång, för det kom en jättesöt valp som jag inte fick vara med! Passade på att väga mej också...17.6 kg fick vi det till...jag var väl inte speciellt stilla där på vågen...men det är väl en passande vikt för en välväxt lagotto-kille!
Nåväl, jag fick sprutan och det gick väl bra....fast lite äckligt var det allt!
Fast sen när jag åkt den väldoftande bilen i nån minut började jag må jätte-illa....som tur var hade My en gammal handduk där bak i bilen så det blev till att kräkas i den!

I samma veva ringde husse och beställde pizza....så det blev liksom lite bonus med min...hehehe!

Sen förstår ni bestämde jag att det var dags att börja övningsköra.....lite delade meningar om det där i bilen, men jag tyckte inte att det var nånting att diskutera.....





         
                                        ...dåså, jag är redo...





         
                                ...helt enket född till chaufför...





         
                 ...viktigt att kolla backspeglarna har jag förstått...





SKITKUL var det, och i fortsättningen kräver jag övningskörning varje dag!!! Matte håller inte med för hon var rädd heeeela tiden, men henne kommer jag att lämna hemma nästa gång....





         
   ...ibland önskar jag att jag vore tvåbening o äta pizza o dricka viiiin...





         
         ...men är man hund så får man allt ligga och tråna på golvet...

                                     Är det rättvist det???






Vädret fortsätter att vara tråkigt och grått och  halkigt.....Är DET rättvist??? Livet är fullt av orättvisor och det är tur man är född med ett ljust och glatt sinnelag annars skulle det bli oliiidligt!!!







                                          HA EN JÄTTEBRA KVÄLL!!!


                                               KRAMAR TORSTEN

Kommentarer
Postat av: Marie

Flirta till dig lite pizzakant! Det är mums mums det!!! Och inget farligt alls!



Hos mig kan man vinna senaste familjefilmen från DISNEY... Titta gärna in!



God kväll!

Marie

2009-12-09 @ 20:20:24
URL: http://hundblogga.blogspot.com/
Postat av: Greta & Havanna

Men Prins Torsten. Håller du på att ta körkort, Woow! Vi blir rysligt imponerade. Det kanske blir en tur till Väsby. Säg bara till, vi hänger gärna med på en tur. Vi kanske kan dra en repa ner till Göte. Han är ju en tusan till collie, och fixar säkert en dundermiddag till oss. Vi skiter i dumma hussar och mattar som inte bjuder på pizza. Fast i ärlighetens namn, vi brukar i alla fall få smaka kanten av vår matte. Hon är faktiskt ganska snäll. Puss på nosen, snygging

2009-12-09 @ 20:54:38
URL: http://prinsessangreta.blogg.se/
Postat av: Snygg-Göte von Fornborgen

Prins Torsten livet e ju för bövelen orättvist!!! Det va en jädrans tur att du fick övningsköra annars kan man kalla dagen för en skitdag. Har man blivit vaccinerad så ska man få smaka pizza. Inte på golvet, utan sitta med på stol vid bordet. Detta e mina ord hälsa din matte och husse det. Du Torsten, jag hade just i dag funderat och kommit på att DU börjar bli min idol. Vi e så jädrans ovanligt bra. Vi e inte självgoda, detta e inget hittepå det kallas för sanning. Nu kan vi slå oss ner i soffan och bara njuta. Njuta av att vara oss. Nu känns allt bra, nu kan vi sova gott!!!!

2009-12-09 @ 21:16:05
URL: http://colliepojken.blogg.se/
Postat av: Bella & Smilla

Men så bra då har du körkort snart och kan låna bilen och komma ner till oss en sväng och vi har pizzeria i byn sen är det bara 3,5 mil från oss till Borås och där finns ännu mer brudar, puss.

2009-12-09 @ 22:18:57
URL: http://teamlagotto.blogg.se/
Postat av: Tessan och "pälsbollarna"

Ha ha den var bra lite "bonus pizza" KRÄÄÄÄK´s så äcklig du är! Men övningsköra?? Ja jag hoppas det var på en liiiiiten väg där inte farbror Polisen finns för det hade blivit många Pizzor i böter....och tänk dom hade satt dig bakom lås och bom! Nääää nu överdrev jag lite...ja iallafall det där med lås och bom;) Men du säg till din husse och matte att det ska vara bärs till Pizza och inte rödvin!



Puss på dig!

2009-12-09 @ 22:34:32
URL: http://minahundarochjag.blogg.se/
Postat av: Primo

Hörru Torrige T...lyssna inte på min tråkiga förmanande matte som bara kommer med "inte göra, ajjabajja, inte rödvin...bladi bladi blaaaaa! Nää kör hårt grabben, har ju hört att norrlänningar är tuffa och tar ingen skit! Skulle snuten stoppa dig, sooo What,lägg en Pizza på han/henne!!



Ser att du är uppe i mina matchvikter, bara muskler och massa kött på benen!



Säger bara kör hårt grabben det är mina takter!

2009-12-09 @ 22:38:15
URL: http://minahundarochjag.blogg.se/
Postat av: Cesare

Tjena brorsan !

Ja e vaccinerad återstår höftledröntgen..undrar va de är.. kanske läskigt ? imorn ska jag till frissan och är alldeles nybadad.. Pizzan såg god ut ! Själv har jag käkat blodpudding vid en spyfärdig matte..

Lite trött efter badet så jag tror att jag slaggar in..

Cesare

2009-12-09 @ 22:49:52
URL: http://www.lagottocesare.bloggagratis.se
Postat av: alla strövelstorpslagottona

Blir man inte bjuden på pizza fär man lägga en själv. Fattade dom inte den vinken? Bra att du övningskör så du kan komma och hämta oss. Sen åker vi till collieGöte och festar.

pizzapussar

2009-12-09 @ 22:54:07
URL: http://lagottoflickorna.se
Postat av: Elliot och Kulan

Åhh Torsten är du så stor nu så du får köra bil.... det såg väldigt kuligt ut... själv är jag lite grinig på Kulan som bara syr och syr. JAG FINNS JUUU.. så idag rök det ett par foppatofflor till he he.

TA bilen och kom hit så sticker vi till Borås.. näe förresten brudarna kommer ju hit till mig imorgon, det är ju jag som är deras semester i fyra dagar medans deras tvåbeningar skall åka ifrån dom

Elliot

2009-12-10 @ 01:44:55
URL: http://www.kulan.bloggplatsen.se
Postat av: Snygg-Göte von Fornborgen

Psst!!! E du vaken????

2009-12-10 @ 18:06:15
Postat av: Tuna

Det är aldrig rättvist, speciellt inte när dom äter pizza och man inte får smaka. Ett bra sätt är att lägga nosen tungt i någons knä medan dom äter - då tycker dom efter ett tag väldigt synd om en och sparar en munsbit som man kan blanda med dom fula kulorna.

2009-12-10 @ 18:53:49
URL: http://tuna.bloggplatsen.se
Postat av: Rosenvante

Stackars dig Torsten som blev så sjuk av veterinärbesöket. Tur du har en förstående husse som gör nått som får dig på andra tankar. När du väl lärt dig ratta och om vägarna är förbi ön, så kan vi ju alltid ta en tur på stranden ihop.

Hälsar

Ines

2009-12-10 @ 19:58:22
URL: http://rosenvante.blogspot.com
Postat av: Anna med flock

Inte kul att kräkas i bilen, skönt att du verkar må bra nu iallafall...



Jaså, du är ute och övningskör du, inte illa att hjälpa husse manövrera bilen.

2009-12-10 @ 21:22:27
URL: http://timsevimse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0