Morgon-blogg...



                                               Hejsan Svejsan!





Eftersom matte har drabbats av 'gnäll-sjukan' och därmed är omöjlig att prata med så blev det ingen blogg igår....nä, hon skulle skura toaletter och städa rum, påstod att det var synd om henne på nåt vis! Jag kan väl inte rå för att hon måste städa, eller??!
Sen är det då detta skitväder, inatt har det fullkomligen vräkt ner....möjligtvis har det varit liiite snö i, men det var då det lilla. Nu måste vi snart göra uppror.....kanske rent köra lite våldsamt och tvinga fram den där blyga solen!

Inga bilder har det blivit i veckan, men jag har ju ett stort arkiv att plocka ifrån...
Idag är det på dagen 1 år sen jag kom hit till Piteå och då fanns det mjuk, vit, fluffig snö...det var lagom med minusgrader....minns det som igår...fina minnen!





         
                                        ...ja, ni ser ju själva...
                        (datumet i hörnet stämmer inte, fel inställt)





         
                            ...minns att jag undrade över cykeln...





         
                       ...och att halsbandet kliade infernaliskt...





         
                    ...mitt första besök på Gläntan, vintersolstånd...





         
                           ...snön killade mej i mustaschen....






         
                        ...på den tiden frågade jag ofta om lov...





          
                                 ...jag var så yttepytte-liten...





         
                        ...julbocken och jag, nästan lika stora...





         
                         ...man kunde somna mitt i bestyren...





Ja, det var tider det, att vara liten och söt.....Nu är man bara stor och ganska söt! Men vad bryr jag mej....JAG vet ju hur snygg jag är som halv-vuxen och man brukar ju bli snyggare med åren så det bekymrar mej inte.

Matte ska jobba sent idag så jag lär väl inte komma tillbaka nåt mer den här dagen. Imorgon ska jul-kartongerna fram....Jag ska hjälpa matte ställa fram julen för nu är det advent och här snålas det inte på attiraljerna! Fast jag tror att matte kommer att bli lite gladare när hon får dyka ner i sina kartonger! Måste komma ihåg att påminna henne om att ta bilder.....





                                       HA EN BRA DAG I MÖRKRET!


                                           KRAMAR TORSTEN























Kommentarer
Postat av: Frans med matte

Men åååå vilka fantastiska bilder! Matte blir sådär fånig och sitter och säger en massa gulliga bäbisord när hon ser dem... Knasmatte... Nosgos från Frans med matte!

2009-11-26 @ 10:45:22
URL: http://uglybird.blogg.se/
Postat av: Snygg-Göte von Fornborgen

Tjenare Prins Torsten!!!

Om matte inte slutar gnälla så får du säga som min matte sa till mig. Nu får det vara nog!!!! Sen får du åka och fixa en present till henne så blir hon glad. Jädrans vad söt du var som liten valp. Det e kul att vara liten o söt, men roligare att vara vuxen och snygg. Eller hur???? Vi e allt tusan till snyggingar du Prins Torsten och jag Snygg-Göte.

Vi hörs!!! Ja, men det e väl klart!!!!

2009-11-26 @ 14:55:52
URL: http://colliepojken.blogg.se/
Postat av: Sigge Svamphund

Julsaker???????

Matte påstår att hon är muslim, jehovas vittne och alla andra religoner som inte firar jul.

Normalt tillhör hon inte nån religon men den här tiden på året tillhör hon många.

Med tur tar hon fram nån elljusstake sen är det slut.

Hör bara en massa om våga vägra jul i dessa tider.

Fast ok jag får faktiskt alltid en julklapp

Postat av: alla strövelstorpslagottona

Men min lille Torsten. Det kan inte finnas någon sötare på denna jord. Jo en lika söt, det är brorsan Cesare förståss. Tänk så mycket snö det var när du steg av planet efter en lång resa. Nu trillar mamsens tårar.

Söööötpropp

2009-11-26 @ 22:47:06
URL: http://lagottoflickorna.se
Postat av: Ressu

Jag säger som Stellas och Doris matte sade på min hemsida: NI MÅSTE SÄTTA UT VARNINGSTEXT NÄR NI SKA VISA VALPFOTON! Gu' så söt du var/är! Matte blir alldeles blödig och börjar prata om att hon väldigt gärna vill ha en till lagotto i huset! Men jag och husse är mer eller mindre avoga - husse mer, jag mindre.

Måtte ni få snö snart - och tomtar, ljus, lyktor, granris, halmbockar, glitter och glansiga kulor - you name it, så att din matte blir glad och go igen.

Ha det gott!

2009-11-26 @ 23:28:45
URL: http://www.ressu.se
Postat av: kulan

Åhhh sööööt-Torsten suck suck, jag vill ha...

kulan

2009-11-27 @ 02:23:52
URL: http://www.sykulan.se
Postat av: Monica Hansen

Det var de sötaste valpbilderna:)



Tips; om matte mailar er postadress till mig kan jag skicka lite goda kryddor på posten.. som sumak om ni vill prova? Jättegott på kyckling!



[email protected]



2009-11-27 @ 09:11:36
URL: http://stickebloggen.blogspot.com/
Postat av: Yrsa

Klart vi ska ses. Ikväll ses. Ikväll ska matte och husse ut och äta med Jens som flyttar till Australien nästa vecka och Lena (tyskan) som far hem imorgon. Imorgon ska de skjutsa Lena till Kallax och sen far vi till stugan och är där till på söndag. Kanske kommer ni ut till stugan på söndag?

2009-11-27 @ 13:14:00
URL: http://akital.bloggagratis.se
Postat av: Sara

Men Torsten då, du är ju alltid välkommen! :)

2009-11-27 @ 16:52:40
URL: http://sassabarill.blogg.se/
Postat av: colliepojken, en tusan till collie

Tjenare Torsten!!!

Vad gör du i kväll?? Jag sover för jag e så jädrans trött.

Tjingeling vi hörs!!!! Hm om jag sover vem e det då som skriver i mitt namn???

2009-11-27 @ 21:11:53
URL: http://colliepojken.blogg.se/
Postat av: Tessan och "pälsbollarna"

söt som liten söt som stor....i min näsa finns det bara snor! Ähhhh?? Mår nog fortfarande lite konstigt efter festen igår;) faktiskt inge snor alls...rappalkalja från min mun borde vara tyst och stum!



Puss på dig!

2009-11-28 @ 00:27:16
URL: http://minahundarochjag.blogg.se/
Postat av: Bella & Smilla, Bengta

Sött, sött, sött, puss, puss, puss, och du är ju fortfarande söttorsten.

Våran matte kikar runt på alla fina solbilder och fastnar för en som var sååååå fin, ja många är fina i inlägget "med risk för att vara tjatig" så fint ljus det finns nog bara i norra sverige här kör vi med grått.

2009-11-28 @ 12:36:27
URL: http://teamlagotto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0