Another day in paradise...



                                                        Tjena!



Ja, det är löööördagmorgooon och jag känner mej så rysligt pigg.....lalalalaaalalalaaa...

Matte muttrar nåt om att jag är en 'möttogräv', har aldrig hört ordet förut så jag vet inte alls vad det betyder (pitemål), men det låter inte som nåt positivt iallafall!
MEN, jag hänger inte läpp för det, jag är liksom lite för glad för det denna lördagmorgon...:)

I veckan har jag varit lite orolig i kroppen, ni vet så där när man har lite svårt att koppla av och må bara gott....När vi varit ute på promenader (som för övrigt har varit VÄLDIGT tråkiga och VÄLDIGT kopplade), har jag inte kunnat gå ordentligt, jag har dragit och velat lukta o pissa varannan meter. Alltså detta är ju hur matte har beskrivit det hela när hon förstås ska skvallra för alla o envar hur jag är....Men VADDÅ???! Jag är hund, det luktar gott, det luktar jääävligt gott och jag är nödig!!! Är det så himla svårt att förstå?!!

Nå men iallafall....det blev Gläntan igår...jag o matte var lediga, vädret var vackert och jag fick äntligen springa lite som jag ville!




                                  ...vädret kan man inte klaga på alls..




                                     ...här kan man reparera själen...






                                      ...och bli av med lite överskottsenergi...




                                    
            
                                ...så medan matte låg på isen och reparerade själen...




                                   ...ägnade jag mej åt heeeelt andra saker...




                                      ...jag körde mitt nya gympingprogram...



       
                              ...benpass, man lyfter sin egen kropp med frambenen ...
                              
                                      kan resultera i en mycket tjusig bringa




                                                         ...långa hopp i snö...        

                                            får man långa vackra lårmuskler av   




                                                     ...det här är jättebra...        

                                              man blir smidig i hela kroppen




                                  ...detta hör egentligen inte till programmet...

                                            bara jag som vrålar ut min lycka      



 
                                      ...halsen och lilla haken får sej en omgång...

                                          annars kan det sluta med dubbelhaka




                                                       ...ryggen är jätteviktig...

                                         den ska ju liksom hålla upp hela en själv




                       ...efter styrkeövningarna drog jag en liten förbränningsrunda...




                                   ...ja, sen var jag bara tvungen skratta...

                               jättebra för både käften och livet som blir längre



                                  ...varvade ner en stund med den vackra utsikten...




                                           ...som ni också får se nu...



En mycket trevlig och nyttig utflykt som ni förstår!!!  När vi sen kom hem, satte matte igång att baka rågkakor....?!! Har nästan aldrig sett henne baka, och då har jag ändå bott här i 2 år...?!!
Nåväl, dom blev goda för jag fick smaka. Däremot fick jag deg under tassen, man kan väl inte GÅ med deg under tassen heller....Matte såg att jag plötsligt började halta på nåt konstigt vis och det blev jag ju lite olycklig av, när hon sen såg att det fastnat lite deg under tassen, tyckte hon jag var en fjant!!! Har ni hört va'??? FJANT!!! Det var äckligt bara, man KAN inte gå med deg under tassen....så det så!!!

Nu önskar jag er alla en riktigt skön och trevlig helg.....passa er bara för deg under tassen!!!

 

                                                    KRAMAR TORSTEN

Kommentarer
Postat av: Ines

Jag håller med dig om det där förbenade koppelgången. Nu är det ju så mycket spring i benen och gå där kopplad! Klart man måste pinka varje meter då. Det är väl konstigt för matte säger precis samma saker om mig nu, det ska kissas o kissas hela tiden. Men jag är ju i början av min period (du vet vad eller hur?) och det är ju klart att jag måste tala om vart jag går då eller hur.

Nu har vi också mycket snö, men ännu går det att ploga fram i ett härligt rus.

Tack för tipset om degen, ska ha koll på det.

Kram till dig snygging.

Ines

Matte hälsar att det är väldigt vackra kort din matte tog ute på Gläntan.

2010-12-04 @ 08:59:18
URL: http://rosenvante.blogspot.com/
Postat av: Bella & Smilla

Gläntan en underbar plats och vilka tjusiga bilder din matte tagit. Fint, fint säger våran matte och njuter.

Smilla diggar verkligen ditt gympingprogram brukar försöka sig på något liknande.

2010-12-04 @ 09:05:42
URL: http://teamlagotto.blogg.se/
Postat av: Rudi

Deg under tassen? Jobbigt det låter! Här bakas det titt som tätt men det har jag undvikit.Men vilket attans vackert ställe du hade jympapasset på! Efter nyår ska jag också börja jympa mer regelbundet, inför badsäsongen och så... Snörull är bra men det ger inte så mycket muskelpåbyggnad. Jag blir glad av att hälsa på hos dig! Keep up the good work, polarn!

2010-12-04 @ 09:20:29
URL: http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com
Postat av: Yrsa

Deg under tassen fattar ju varenda hund att man inte kan ha - men du vet - dessa tvåbenta varelser. Jag kände lukten av dig på matte häromdagen - lite sur blev jag - jag undrar lite om hon var länge hos dig - hon påstår att hon bara träffade dig en snabbis - men alltså hann du överallt på henne - det luktade överallt :-). Här är det rätt så trist tycker jag, matte ska dessutom vara borta hela dagen med Ullis - hoppas husse hittar på nåt kul - men känner jag honom rätt så är det väl nån j-kla sport på tv som han hamnar framför. Ha en skön helg. Puss på nosen/Yrsa

2010-12-04 @ 09:21:50
URL: http://akital.bloggagratis.se
Postat av: Teresa Mierkowska

Fantastiska bilder!! Älskar dessa med isbitarna mot den vackra solen ni har...vinnar bilder!!

Ha en skön lööööördag!

2010-12-04 @ 11:47:26
URL: http://minahundarochjag.blogg.se/
Postat av: Teresa Mierkowska

Blev så till mig av alla bilder så jag glömde att tacka för ditt braiga gympa pass ngt vi ska ta efter...:) Deeeeg nu inte hela dagen..haha deg under tassen jo ja säger bara TYPISKT TORSTEN!

Kram och puss!

2010-12-04 @ 11:49:56
URL: http://minahundarochjag.blogg.se/
Postat av: Totti

Här bakas det lussebullar och jag har bett matte om att få lite deg under tassen, men hon vägrar. Jag tror nämligen att jag vet ett jättebra sätt att tvätta bort degen!

Matte hälsar att hon njuter av bilderna. Hon hälsar och tackar för skönhetsupplevelsen. Vet inte om hon menar dig eller isen.

2010-12-04 @ 16:47:08
URL: http://www.tottskrutten.bloggagratis.se
Postat av: strövelstorpslagottona

Du är dej ju lik du Torsten, kan ju bara vara du som gör såna gympapass. Det är väl därför du är så snygg!!!! Här bakas det ingenting nu för tiden, konstigt. Men mamsen har annat för sej som att passa småsyskon.

Ha de och massor av kramar

2010-12-05 @ 00:03:42
URL: http://lagottoflickorna.bloggplatsen.se
Postat av: Elliot Kung af Upphärad

Är du säker på att det är gympa??? jag tycker det ser ut som dans:-) Ja, jag är säker... för nu snöar det som attan igen. Kulan gnäller lite men jag säger bara en sak: DANSA PÅ TORSTEN!!!!

Vad ni har der fint i gläntan och vilka underbart vackra bilder säger Kulan

Elliot

2010-12-05 @ 01:46:37
URL: http://www.kulan.bloggplatsen.se
Postat av: Stella o Doris

Nu ska vi berätta ett o annat för din matte... För det första, En Lagotto i koppel är inget vidare, vi ska vara lösa, är vi intedet får ni mattar tåla lite dåligt beteende, för det andra, deg ska man inte ha under tassen, så håll ordning på baken, eller baket var det ju....

För det tredje, du tar väldigt vackra bilder, vi blir riktigt sugna på att åka uppåt...



Torsten, du är bara bäst!!!



Kramar

2010-12-05 @ 21:58:24
URL: http://www.blondinstella.bloggagratis.se
Postat av: Ressu

Tjena' snygging!

Nu har vi haft 0-gradigt hela dagen - då blir snön så där trist och jobbig som bara fastnar, ungefär som deg, i tass och päls.

Vad vackert du har det hos dig. Och vilka bra bilder din matte tar. Kan du fråga henne vad hon har för inställning på kameran när hon fotar dig 'in action'. Min matte kör med 'auto' fortfarande.

2010-12-06 @ 00:09:40
URL: http://www.ressu.se
Postat av: Hillman & Illerson

Vicka tjusiga hopp du gör, är du säker på att du inte är släkt med Tiger i Puh boken, för han är oxå ett mycket studsigt djur. Fränt som tusan är det i alla fall, med alla hopp och studs.



Klart att man inte kan gå runt med deg under tassen, blir lite låghalt liksom, trodde din matte förstod det. Ja så tvåbeningar, de förstår inte hur det är att ha fyra tassar.



Taxkramisar.

2010-12-06 @ 14:41:41
URL: http://taxar.bloggagratis.se
Postat av: Hillman & Illerson

Vi glömde de tjusiga bilderna, jättefina med alla isstatyer.



Taxkramisar.

2010-12-06 @ 14:43:00
URL: http://taxar.bloggagratis.se
Postat av: Buttons

Tjenare Torsten, det är inte klokt så tjusiga foton din matte tar........ja inte bara på dig, på isen och vintern också. Min matte säger att för hennes del räcker det med att se på bild, eftersom det är sviiiiiiiiinkallt säger hon. Kan inte vara kallare än va det var här i natt säger jag, för vi hade bara 5 plusgrader, och eftersom matte envisas med att ha fönster öppet så kröp jag faktiskt ner under täcket ett tag, och det brukar jag aldrig göra

Matte säger att det var inget i jämförelse hur du har det Torsten, hon säger att hon bodde inte så långt från dig som valp, och det är sviiiiiiiiiiiiiinkallt påstår hon.................puss på svansen snygging

2010-12-06 @ 18:05:24
URL: http://floridatjej.bloggplatsen.se/
Postat av: Marie björklund

Åh sp härligt önskar jag kunde varit med med mina tokhundat :) men ibland går det inte alltid. Hehe:) men underbart vacker Eva fotar!!:)

2010-12-07 @ 12:02:20
URL: http://Hundtassarna.bloggplatsen.se
Postat av: Busan

Vilken spänstig kille du är och med sådana gympapass förstår jag det. Ha det gott!

2010-12-07 @ 14:36:31
URL: http://lagotto.hepp.nu
Postat av: Carina

hihi vilket träningspass du tog, det gör verkligen nytta för du har ju så snygg kropp :-) måste bara tillägga att bilderna både på dig och naturen är sååå jäkla fina, duktig matte du har, kram

2010-12-09 @ 05:57:20
URL: http://tysonochganget.blogspot.com
Postat av: Anna med flock

Åh vilka underbara bilder... jag kan förstå att din matte njuter av att sitta och titta på den vacka omgivningen och även av dig, du är allt en riktig liten livsnjutare där du skuttar fram!



Hoppas ni haft en fin helg, kram!

2010-12-12 @ 06:37:13
URL: http://timsevimse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0