18 januari 2010



                       Hallå alla glada!





Ja, hörrni, här går det trögt att jaga liv i gamla matten!!! Fy sjutton, va' hon är seg, nästan så att jag håller på att bli galen faktiskt! Hon måste ha blivit minst 100 år vid det här laget....undrar om det finns nåt uppiggande att ge henne???

Nu säger hon att jag ska minsann inte klaga....hon sitter ju här, redo att hugga in!!!

Jag blev ju ruggigt trött efter röntgen i fredags, jag var knappt vaken på hela kvällen....vilket min trötta matte ivrigt applåderade! Visst är hon knäpp?!!!
På lördag morgon var jag pigg och alert igen och livet blev som vanligt igen, vi var ute på isen och härjade då vädret var jättefint!
Söndag var grå och trist, matte var grå och trist.....Jag fick gå en låååång, ganska tråkig, KOPPLAD promenad! Inget bus, ingen kamera....bara grått och trist!

Bilderna som kommer är ifrån lördagen, när det var mindre grått och ROLIGT...





         
                     ...hej tjolahopp, här kommer han med snopp...





         
                           ...mycket rörelse på isen var det...





         
                              ...hahaaa, han tror han kan ta mej...





          
                                 ...jag fick han allt på knääää...
                                    (tjodelittantjodelodelooo)





            
                                ...hallå HEJ, vill du se min boll...





              
                               ...hallåååå, tanten....väntaaaa... 





            
                                           ...slipp då, surpuppa...





         
                         ...då tittar jag väl på den själv då...





         
                                  ...tvättar upp den lite...






         
                                          ...min fiiiina boll...





         
                                  ...som sagt fint väder...





       
                            ...jag hade mycket att titta på...





        
                          ...och matte hade mycket att fota...





              
                                   ...hon gillar ju det här med vass...






            
                                            ...ja, så in i vassen...





         
                          ...jag jagade med min boll under tiden...





           
                        ...hade liiite lust att jaga den här också....





          
                               ...men bollen var intressantare...





        
                                ...den är liksom roligast...





             
                               ...jag får  så himla bra fart med den...





         
                             ...även om den lurar mej ibland...





         
                       ...öh, du matte, orkade du hänga med...





Nu ska vi strax se Idrottsgalan, det ska tydligen vara bra (jag ger mej 17 på att 100-åringen kommer att somna)! Så det var väl allt för i dag då.....





                                           HA EN BRA KVÄLL!!!


                                           KRAMAR TORSTEN

                

Kommentarer
Postat av: Yrsa

Vilka fina bilder - ni verkar ju haft jättekul på isen. Men Torsten, jagar du inte skotrar och skidåkare och sånt - det gör jag - kanske jag ska lära dig? Puss på nosen. /Yrsa

2010-01-18 @ 19:55:00
URL: http://akital.bloggagratis.se
Postat av: Carina

Ibland är mattar och hussar lite trötta, kanske jobbat för mycket eller lite krassliga. Du får vara snäll och låta matte vila sig lite :-) Vilken härlig utedag ni har haft, men vilken taskig skidåkare som inte ville stanna och snacka med dig. Sov gott

2010-01-18 @ 22:00:17
URL: http://tysonochganget.blogspot.com/
Postat av: Cesare

Brorsan!

Din matte är nada mot min ! Hon ser ut som 100 och bara jobbar hela tiden! Kanske ska skaffa ny matte och husse och inte har dom heller hunnit boka röntgen för mig (eller ska dom glömma det ?)

Kramar

uttråkad Cesare

2010-01-18 @ 23:04:53
URL: http://www.lagottocesare.bloggaplatsen.se
Postat av: strövelstorpslagottona

Hej och hå Torsten i det blå? nä det blev inte bra.

Men i alla fall så försökte vi. Gulle dej Prinsen Af Pite, du är ju så jäkla söt så mamsen nästan dör, och vi också faktiskt.

hjärtepussar

2010-01-18 @ 23:55:52
URL: http://lagottoflickorna.se
Postat av: Monica Hansen

Härliga bilder!

2010-01-19 @ 07:32:54
URL: http://stickebloggen.blogspot.com/
Postat av: Totti

Suck, så vackert. Torsten, du är bara skönast av alla prinsar.

2010-01-19 @ 09:37:30
URL: http://www.tottskrutten.bloggagratis.se
Postat av: Sinna

Din matte är verkligen jätteduktig med kameran!! Men så har hon ju en riktigt snygging som fotomodell ofta också ;-)

kram Sinna

2010-01-19 @ 16:28:14
URL: http://lillhuset.blogspot.com/
Postat av: Rosenvante

Prins Torsten!

Du har det faktiskt förbenat bra, bilderna är bevis nog. Tänk på de stackare som alltid får gå koppelpromenader, stackars dem. Jag går kopplad i stan på luncherna men hemma brukar vi lämna det hemma om vi inte ska korsa vägar eller nått sådant dumt. Lite rus varje dag mår man ju bra av eller hur? Du får vara snäll mot din matte så hon orkar leka på stranden nästa helg.

2010-01-19 @ 20:23:51
URL: http://rosenvante.blogspot.com/
Postat av: Elliot Kung af Upphärad

Tjena Torsten, du verkar va en riktig tjejmagnet,Kulan sitter oxå här och "puttenuttar" när hon ser dig, TROTS ATT HON HAR MIG !!! Förresten i det fallet ska jag kanske säga "kärringmagnet" he he.

Du jag vill väääldigt gärna se på din fina boll, du kan väl studsa ner den hit till mig :-)

2010-01-20 @ 01:45:47
URL: http://www.kulan.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0