Storm på väg!




                      Hallojsan!!!




Nu är stormen snart här!!! Det blåser ganska ordentligt och snön har börjat 'fjusa' lite, hörde på radion att vi skulle få mycket snöööö!
Det är lite synd det, för jag har fått smak för våra spark-turer som  förekommit flitigt dom sista dagarna. Jag o matte har farit på rejäla rundor på lunchen...man hinner ju ganska långt på väldigt kort tid!

Ikväll skulle husse o jag köra.....Det slutade med att jag drog på för fort och husse vurpade! Matte påstod att vi torskade på 'körkortet' och att nu skulle hon minsann ta över, husse får träna lite mer och lära sej (och mej) att man  inte kan köra rally om man inte klarar att bromsa! Typiskt matte!!!





            
                                ...fast vi började hyfsat iallafall...





            
            ...här nånstans började husse klamra sej fast i sparken...





           
                             ...ja, så nu har matte tagit över...




Himla synd att hon inte hann ta kort när husse vurpade....det såg visst lite komiskt ut!!!





           
             ...väl hemma försökte jag gräva ner det förbenade kopplet...





          
                                      ...sa du nåt, matte...
                            (tyckte precis att hon mumlade nåt)





          
                           ...gå IN ???....näää, det vill jag inte...





          
                   ...jag blåser inte alls bort, det är lä här i min grop...





Snick, snack....inne är jag nu iallafall.....Tänk att roliga stunder alltid känns så korta och tråkiga alltid så långa....Väldigt konstigt!

Fast jag känner mej lite trött faktiskt....har ju motionerat ganska hårt idag, INGEN snöhögs-lek idag och INGEN snödans....Så skyll inte snön på mej, den här gången är jag oskyldig!!!





                                               MÅ SÅ GOTT!!!

                                           KRAMAR TORSTEN

Kommentarer
Postat av: Sinna

AHA är stormen hos er nu..Då dröjer det nog ett tag innan den landar här. Håll i hatten om du går ut sen Torsten så du inte blåser bort..

KRAM Sinna

2010-01-26 @ 20:52:41
URL: http://lillhuset.blogspot.com/
Postat av: Carina

Ni får ta det försiktigt så ni inte skadar er på sparkarna hihi, synd att det inte blev något foto. Hoppas det inte blir för mycket snö och blåst hos er, här har det inte börjat än. De säger ju att det ska komma över hela sverige, vi får se.



Jag har en sak åt dig på min blogg, kolla in vad det är :-)

2010-01-26 @ 21:04:06
URL: http://tysonochganget.blogspot.com/
Postat av: Rosenvante

Är du säker på att du inte tagit det minsta lilla danssteg????

Ines dansar fram på vägarna och tusan också, snön är på väg hit också. Vi som äntligen fått plogat på vår väg, nu lär det dröja innan nästa plogning..........

2010-01-26 @ 22:31:47
URL: http://rosenvante.blogspot.com/
Postat av: Stella och Doris

Nu har vi försökt att övertala matte att skaffa en spark,men så roligt ska vi tydligen inte ha???



Du är allt förjäkla grann när du inte vill in, kan de verkligen motstå dig då??



Vi vill inte ha mer snö, vi vill bara ha kvar den vi har, den är alldels lagom go nu!



Kramar från Borås

2010-01-26 @ 22:59:13
URL: http://www.blondinstella.bloggagratis.se
Postat av: Ressu

Japp - ta det försiktigt med snödansen. Det räcker med den vi har.

Och ta det lugnt med hussen - och matten - de är ganska bra att ha. Du vet, servicepersonal är inte så lätt att hitta.

Ha det gott!

2010-01-26 @ 23:14:17
URL: http://www.ressu.se
Postat av: strövelstorpslagottona

Himla kuligt det ser ut med spark. Kanske något för oss. En gång på sådär 20 år. Då är det nog bäst att passa på nu.

snöpussar

2010-01-27 @ 00:57:57
URL: http://lagottoflickorna.se
Postat av: Elliot Kung af Upphärad

Tjena Torsten, ser att du försöker gräva ner kopplet. Du kan få begrava det i min grop bland alla dom fula mössorna om du vill :-)

Väääldigt synd att vi inte fick se bilder på din husse när han ramlade, men men det blir väl kanske fler chanser he he

Elliot

2010-01-27 @ 02:04:56
URL: http://www.kulan.bloggplatsen.se
Postat av: Marina

Härligt med hundar som gillar att göra saker fast det är lite snö och vinterväder. :D

Fina bilder.

Ha en bra dag.

2010-01-27 @ 14:22:16
URL: http://gallerigavelin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0